Skip to main content

TO podniesie Twoją sprzedaż

| tekst zewnętrzny | Technologia

chromecrm

 

Rosnąca sprzedaż to marzenie i cel każdego handlowca. Sprzedaż sama w sobie jest trudna, jej wzrost wydaje się być często czymś w rodzaju zdobywania ośmiotysięcznika. Jednak jest możliwy. Jeśli zastanawiasz się co ma Ci pomóc w osiągnięciu sprzedażowego progresu, odpowiadamy – CRM.

 

Dobre relacje z klientami pomagają w efektywnej sprzedaży

Firmy często popełniają błąd koncentrując się jedynie na zdobyciu nowych klientów, tracąc jednocześnie już pozyskanych. Jedynie dbanie o dotychczasowych klientów i utrzymywanie z nimi wartościowych relacji, w połączeniu z efektywnym nawiązywaniem nowych kontaktów, pozwoli na osiągnięcie wzrostu w sprzedaży. Poza tym stosowanie się do kilku podstawowych zasad, pomaga w realizacji zamierzonego celu, a mianowicie:

  1. Obserwuj dynamiczny rynek i konkurencję. Opanuj umiejętność adaptacji do zmiennych uwarunkowań.
  2. Poszukuj nowych dróg i metod dotarcia do klienta, dywersyfikuj źródła pozyskiwania nowych klientów.
  3. Wykorzystuj spotkania, konferencje, szkolenia i targi w zdobyciu wiedzy na temat aktualnych trendów w branży.
  4. Wsłuchuj się w opinie, sugestie, wątpliwości, a przede wszystkim w potrzeby klienta.
  5. Buduj wartościowe i trwałe relacje z kontrahentami, oparte na uczciwości i zaufaniu.

Jak CRM wspiera sprzedaż?

Nowoczesny informatyczny system zarządzania relacjami z kontrahentami, jakim jest CRM, może w realny sposób wesprzeć Twój dział sprzedaży, handlowców i realizowane przez nich procesy. Korzyści płynące dla działań sprzedażowych z wdrożenia CRM to miedzy innymi:

  1. Efektywne zarządzanie zapytaniami ofertowymi i zamówieniami. Przesyłane w formie elektronicznego formularza zamówienia i zapytania, automatycznie zasilają bazę o konkretne dane. Skróceniu ulega czas potrzebny na udzielenie odpowiedzi na zapytanie. Ponad to zapytania mogą być już na wstępie konfrontowane ze stanami magazynowymi firmy.
  2. Możliwość monitorowania i precyzyjnej kontroli efektów sprzedaży, jaką umożliwiają funkcje analityczne CRM i raportowanie na każdym etapie realizacji procesu.
  3. Stworzenie procedur i zdefiniowanie procesów sprzedażowych. To pozwala uniknąć niepotrzebnych lub przypadkowych działań pracowników działu sprzedaży, podejmowania przez nich błędnych decyzji. Pracownik jest prowadzony przez cały proces sprzedaży, a wszystkie działania są zidentyfikowane z wypracowanym schematem postępowania.
  4. Automatyzacja procesów sprzedażowych oraz obsługi klienta.
  5. Stały dostęp do pełnej i aktualnej wiedzy o kliencie dzięki stworzeniu kompleksowej bazy danych. Handlowiec ma podgląd na historię dotychczasowej współpracy z danym kontrahentem i wszystkich zrealizowanych projektach.
  6. Działania motywacyjne i zarządzanie zespołem handlowców. System CRM pozwala wnikliwie monitorować wyniki sprzedaży, a tym samym nagradzać najskuteczniejszych handlowców. Znaczenie łatwiej też zarządzać zespołem działu sprzedaży. Kalendarz działań, optymalizacja pracy w terenie, czy przekazanie obowiązków podczas absencji pracownika to tylko niektóre funkcje omawianego systemu.

Zwiększaj sprzedaż dzięki CRM – szczegóły znajdziesz na http://www.chromecrm.com/

Zalety i zastosowania obróbki skrawaniem CNC w nowoczesnym przemyśle

Obróbka skrawaniem CNC jest kluczowym elementem nowoczesnego przemysłu, wprowadzającym rewolucyjne zmiany w sposobie, w jaki tworzone są komponenty maszyn, urządzeń i innych przedmiotów codziennego użytku.

Europie nie udaje się dogonić USA i Chin w rozwoju sztucznej inteligencji.

Światowym liderem rynku sztucznej inteligencji są Stany Zjednoczone, które mocno inwestują w opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Za nimi plasują się Chiny, w których rozwijane są z jednej strony aplikacje mobilne czy przydatne  algorytmy, a z drugiej – mocno kontrowersyjny social scoring,...

Włókniny filcowe - niezbędny materiał w przemyśle tekstylnym

Włókniny stanowią istotny element w dziedzinie przemysłu tekstylnego i odzieżowego. Są to materiały, które składają się z połączonych ze sobą włókien, tworząc tym samym trwałą i wytrzymałą strukturę. Jednym z popularnych rodzajów włóknin jest włóknina filcowa, która charakteryzuje się swoją wyjąt...

Fasady aluminowe i ich zalety

Fasady aluminiowe stały się popularnym i nowoczesnym rozwiązaniem w budownictwie. Dzięki swojej trwałości, lekkości i estetycznemu wyglądowi, stanowią doskonałe rozwiązanie dla budynków. Oferują one dużą ilość światła dziennego oraz minimalne przewodzenie ciepła, co sprawia, że są energooszczędne...

Gdzie wykorzystywane są wózki wagowe?

Wśród wielu rodzajów nowoczesnych wag na szczególną uwagę zasługują wózki wagowe.

Akcesoria do iPhone'a: jakie gadżety będą przydatne? Podpowiadamy!

Telefony marki Apple cieszą się ogromną popularnością. Zwykle jednak na zakupie samego urządzenia się nie kończy - przydadzą się akcesoria, które ułatwią ci korzystanie ze smartfona na co dzień! W co warto zainwestować? Sprawdź najważniejsze akcesoria, w jakie warto się zaopatrzyć, jeśli jesteś p...

Elektrody do spawania – klucz do jakości i trwałości spoin

Elektrody do spawania stanowią jeden z fundamentów sukcesu każdego procesu spawalniczego, wpływając bezpośrednio na jakość i trwałość spoiny. Są to kluczowe komponenty w spawaniu łukowym, gdzie odgrywają rolę medium przewodzącego prąd niezbędnego do wytworzenia łuku elektrycznego. Wybór odpowiedn...