Przejdź do głównej treści

Gdzie naprawić wózek widłowy

wozek1

Wózki jezdniowe podnośnikowe, powszechnie nazywane wózkami widłowymi lub paletowymi, muszą być poddawane regularnym przeglądom. Przeglądem, konserwacją i naprawą wózków mogą zajmować się wyłącznie osoby posiadające uprawnienia konserwatora. Właściciel wózka może korzystać z usług konserwatora zatrudnionego przez warsztat serwisujący wózki widłowe.

 

Jak często dokonuje się przeglądów konserwacyjnych wózków widłowych

O tym, czy potrzebna jest wymiana części do wózków widłowych lub naprawa wózka decyduje konserwator podczas okresowego przeglądu. Zgodnie z „Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego” przeglądów konserwacyjnych wózków widłowych dokonuje się po każdym uruchomieniu w nowym miejscu pracy, a także raz na 30 lub raz na 60 dni. Częstotliwość przeglądów zależy od typu pojazdu. Co 30 dni należy dokonywać przeglądu: wózka jezdniowego z wysięgnikiem, wózka z wysięgnikiem i osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkami, a także podnośnikowego wózka z mechanicznym napędem podnoszenia, podestowego lub z siedziskiem dla obsługującego. Co 60 dni natomiast dokonuje się przeglądów wózka podnośnikowego z mechanicznym napędem podnoszenia, prowadzonego lub zdalnie sterowanego. Po każdym przeglądzie należy dokonywać wpisu do dziennika konserwacji.

Kto jest uprawniony do przeglądów i naprawy wózków widłowych

Do dokonywania przeglądów i konserwacji wózków widłowych uprawnione są osoby, które uzyskały uprawnienia do konserwacji wózków widłowych. Uprawnienia takie można uzyskać po przejściu szkolenia zorganizowanego według programu zatwierdzonego przez Urząd Dozoru Technicznego. Taka osoba może być zatrudniona w zakładzie pracy przez właściciela wózka. Konserwację można też przeprowadzić w specjalistycznym serwisie, zajmującym się konserwacją i naprawą wózków widłowych. Konserwacji i napraw, nawet drobnych, nie może dokonywać operator wózka widłowego, chyba że ma do tego odrębne uprawnienia.

 

DEUTZ to marka, której historia sięga połowy XIX wieku i jednocześnie jedna z najnowocześniejszych firm w dziedzinie systemów napędowych.
Precyzja, powtarzalność, niezawodność – to trzy słowa, które idealnie opisują obróbkę CNC. Skrót ten pochodzi od angielskiego „Computerized Numerical Control”, czyli komputerowego sterowania urządzeniami numerycznymi.
Jednym z istotnych elementów utrzymania sprawności zakładów i instalacji przemysłowych jest nie tylko regularny serwis, ale także podejmowanie się czynności regularnego czyszczenia przemysłowego.
Wiele prac remontowych, konserwacyjnych czy naprawczych, można zaplanować z dość dużym wyprzedzeniem, zgromadzić środki i sprzęt na czas. Ale nie zawsze jest to możliwe. Wtedy okazuje się, jak wielkim udogodnieniem bywa wynajem zwyżek koszowych zabudowanych na podwoziu samochodowym.
Walcowanie blach jest jednym z najważniejszych procesów technologicznych. Pozwala na nadanie arkuszom blachy określonej krzywizny przy zachowaniu konkretnej, precyzyjnie kontrolowanej grubości. Jednak nie jest to zadanie proste i żeby się powiodło, trzeba rozwiązać kilka problemów.
Prawidłowe nawilżanie powietrza w przestrzeniach przemysłowych to nie tylko kwestia komfortu pracy, lecz przede wszystkim warunek stabilności procesów technologicznych, jakości produktów oraz bezpieczeństwa ludzi i maszyn.
Dlaczego szlifowanie blachy czarnej jest kluczowe w obróbce metali? Szlifowanie blachy czarnej to nie tylko kwestia estetyki, ale przede wszystkim funkcjonalności i trwałości.