Skip to main content


Korzyści z certyfikatu SSL – sprawdź, dlaczego powinieneś go mieć!

| Artykuł sponsorowany | Internet

Coraz częściej słyszymy o cyberprzestępcach. Zagrożone są tak naprawdę wszystkie witryny internetowe, a szczególnie te, które przetwarzają cenne dane. Certyfikaty SSL są narzędziem, które pomagają chronić strony www, dlatego warto je instalować.

Publikowane co roku różne raporty na temat cyberprzestępczości jasno pokazują, że rośnie zagrożenie cyberatakami. W tej sytuacji jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wdrożenie odpowiednich systemów ochrony, które będą skutecznie minimalizowały zagrożenie. Warto zacząć od zainstalowania certyfikatu SSL, który będzie chronił stronę internetową. To najprostszy, ale za to bardzo skuteczny sposób na zwiększenie bezpieczeństwa danych użytkowników witryny internetowej. Nic dziwnego, że przekonuje się do niego coraz więcej firm działających w internecie. Poprosiliśmy ekspertów z firmy Domeny.pl o wyjaśnienie, jakie korzyści płyną z SSL i kto szczególnie powinien instalować taki certyfikat. 

Jakie są korzyści z certyfikatu SSL?

Certyfikat SSL to przede wszystkim zwiększenie ochrony danych, które zostawiają na serwerach witryny www jej użytkownicy (np. dane osobowe, dane na temat płatności itd.). Nie można zapominać, że przepisy RODO wymagają, aby administrator strony i podmiot przetwarzający szyfrował dane, a certyfikat SSL to właśnie łatwy sposób na ich szyfrowanie. Do tego strona internetowa z SSL nie zostanie oznaczona jako niezabezpieczona przez Chrome, czyli najpopularniejszą w Polsce przeglądarkę. Pokazuje się zatem użytkownikom witryny, że ich dane są bezpieczne i przy okazji podkreśla się, że właściciel strony www przywiązuje dużą wagę do kwestii bezpieczeństwa. Certyfikat SSL chroni przed nadużyciami oszustów, poprawia wizerunek witryny, a do tego pomaga uzyskać przewagę nad konkurencją (Google promuje w wynikach wyszukiwania strony zabezpieczone SSL).

Kto powinien mieć certyfikat SSL?

Certyfikat SSL powinno się wdrażać wszędzie tam, gdzie są pobierane i przetwarzane dane osobowe, gdy dokonuje się sprzedaży online, przekazuje się poufne informacje online lub udostępnia się treści po zalogowaniu. Certyfikatu SSL nie może zabraknąć na stronach internetowych instytucji finansowych, w sklepach internetowych, serwisach przetwarzających dane na temat zdrowia pacjentów, serwisach korporacyjnych, serwerach poczty itp. Innymi słowy, certyfikat SSL jest potrzebny tam, gdzie trzeba udowodnić wiarygodność witryny i do tego zabezpieczyć dane wprowadzane przez użytkowników.

Dziś zakupienie certyfikatu SSL nie jest już problemem. Oferuje go większość znanych dostawców usług internetowych (np. wspomniana już firma Domeny.pl). Warto jednak taki certyfikat kupować w pakiecie z innymi usługami (np. z hostingiem i domeną), ograniczając w ten sposób koszty.

 

 

 

Awaria Facebooka

Facebook, Instagram i Messenger nie działają, awaria zgłaszana jest nie tylko w Polsce.

Jak skutecznie dotrzeć do klientów?

Jeżeli prowadzisz firmę w takim mieście jak Gdynia, czyli do którego docierają turyści nie tylko z Polski ale i z całego świata, a twoja działalność jest w jakiś sposób ukierunkowana także na obsługę zarówno mieszkańców Gdyni jak i turystów, prosimy rozważ pozycjonowanie swojej strony internetowe...

Jak wygląda kultura pracy w IT?

Jeśli chciałbyś rozpocząć karierę w branży IT, koniecznie zapoznaj się z kulturą pracy charakterystyczną dla tego sektora. Dzięki temu szybko odnajdziesz się w nowym środowisku, co znamiennie wpłynie także na Twoją wydajność. Przekonaj się, na czym polega komunikacja między pracownikami w IT i cz...

Jak założyć i rozkręcić własny sklep online?

W ostatnich latach zakupy już na dobre przeniosły się do sieci. Zamawianie potrzebnych towarów i usług bez wychodzenia z domu jest proste i wygodne, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego.

Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowad...

Trendy w marketingu internetowym: jak utrzymać się na szczycie?

Świat marketingu online zmienia się dynamicznie. Kluczem do sukcesu w tak rozwijającej się branży jest więc ciągłe aktualizowanie wiedzy i dostosowywanie strategii do najnowszych trendów. Ale jak utrzymać się na szczycie w tej nieustannie ewoluującej dziedzinie?

E-commerce na międzynarodowym rynku: wyzwania logistyczne i sposoby ich pokonania

Cross border commerce to z punktu widzenia wielu polskich firm szansa znalezienia kolejnego obszaru rozwoju. Jednocześnie rozpoczęcie działalności e-commerce na międzynarodowym rynku wiąże się z wieloma wyzwaniami, szczególnie w obszarze logistyki. Na które potencjalne bariery warto...