Skip to main content

Zakupy przez Internet czy tradycyjne?

| tekst sponosowany | Internet

Kupowanie przez Internet staje się coraz bardziej popularne. Korzystają na tym przedsiębiorcy, więc wirtualnych działalności ciągle przybywa. Dzięki sprzedaży internetowej firmy docierają do większej liczby odbiorców, minimalizują koszty prowadzenia biznesu, czy rozszerzają swoją działalność stacjonarną. A jakie korzyści mają konsumenci? Gdzie warto robić zakupy?

Zakupy przez Internet


W Internecie można kupić już wszystko to, co znajduje się w sklepach tradycyjnych, a często nawet więcej. Oferta jest bogatsza i to pierwszy argument, który przemawia na korzyść takich zakupów. Gdy produkt nie jest dostępny na miejscu, z pewnością znajdzie się w którymś sklepie internetowym. Konkurencja jest ogromna, dlatego sprzedawcy proponują też niższe ceny. Dodatkowo w Internecie można znaleźć strony porównujące koszt tego samego artykułu w różnych sklepach oraz opinie o nim i na tej podstawie wybrać najkorzystniejszą ofertę. Jest to więc zdecydowana oszczędność pieniędzy i czasu. Dla niektórych minusem może być jednak konieczność oczekiwania na przesyłkę i dokonania za nią dodatkowej opłaty. Warto więc robić większe zakupy – sprawdza się to szczególnie w przypadku hurtowni internetowych (np. hurtownialuka.pl) gdzie transport większej ilości zamówienia wymaga np. samochodu dostawczego. W przypadku, gdy artykuł nie będzie spełniał oczekiwań, klient może go zwrócić, ale zwykle musi zrobić to na własny koszt.

Zakupy stacjonarne

Tradycyjne zakupy są wciąż dla wielu osób formą spędzania wolnego czasu. W galerii handlowej można zahaczyć o wiele sklepów z różnym asortymentem, zjeść coś, pójść do kina albo zabrać dzieci do parku rozrywki. Oprócz tego kupowanie stacjonarnie ma też wiele niezaprzeczalnych zalet, zwłaszcza w odniesieniu do odzieży, czy butów. Zdjęcia w Internecie nie zawsze oddają fakturę, kolor i prawdziwy wygląd produktu. Kupując w zwykłym sklepie można nie tylko przymierzyć daną rzecz, ale też łatwiej ocenić jej jakość, rodzaj materiału, dopasować do swoich potrzeb i sylwetki. Wiele osób podkreśla też, że ważna jest możliwość kontaktu ze sprzedawcą i poradzenia się go w sprawie zakupu. Choć artykuły w sklepach stacjonarnych są zwykle droższe, nie ma konieczności oczekiwania na dostawę. Niektórzy decydują się na pośrednie rozwiązanie – wybierają artykuł w sklepie, a następnie zamawiają go on-line.

Obydwie formy kupowania mają swoje wady i zalety, przeciwników oraz zwolenników. Nie warto jednak przyzwyczajać się do jednego tylko sposobu, bo można w ten sposób przegapić ciekawe propozycje. Dobrze jest śledzić oferty i promocje u sprawdzonych sprzedawców i korzystać z nich, by zaoszczędzić trochę pieniędzy. Często są one terminowe i szybko się wyprzedają. Gdy więc pojawi się naprawdę korzystna okazja, a do wypłaty jeszcze daleko, dobrym rozwiązaniem będą pożyczki. Szybkie, proste i wygodne sposoby pożyczania są już dostępne dla każdego. Ekspresowa gotówka podratuje budżet i będzie można ją wykorzystać na zakup artykułu, który w danej chwili jest dostępny w obniżonej cenie. W takich przypadkach nie warto czekać, bo tego typu okazje nie zdarzają się codziennie.

Awaria Facebooka

Facebook, Instagram i Messenger nie działają, awaria zgłaszana jest nie tylko w Polsce.

Jak skutecznie dotrzeć do klientów?

Jeżeli prowadzisz firmę w takim mieście jak Gdynia, czyli do którego docierają turyści nie tylko z Polski ale i z całego świata, a twoja działalność jest w jakiś sposób ukierunkowana także na obsługę zarówno mieszkańców Gdyni jak i turystów, prosimy rozważ pozycjonowanie swojej strony internetowe...

Jak wygląda kultura pracy w IT?

Jeśli chciałbyś rozpocząć karierę w branży IT, koniecznie zapoznaj się z kulturą pracy charakterystyczną dla tego sektora. Dzięki temu szybko odnajdziesz się w nowym środowisku, co znamiennie wpłynie także na Twoją wydajność. Przekonaj się, na czym polega komunikacja między pracownikami w IT i cz...

Jak założyć i rozkręcić własny sklep online?

W ostatnich latach zakupy już na dobre przeniosły się do sieci. Zamawianie potrzebnych towarów i usług bez wychodzenia z domu jest proste i wygodne, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego.

Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowad...

Trendy w marketingu internetowym: jak utrzymać się na szczycie?

Świat marketingu online zmienia się dynamicznie. Kluczem do sukcesu w tak rozwijającej się branży jest więc ciągłe aktualizowanie wiedzy i dostosowywanie strategii do najnowszych trendów. Ale jak utrzymać się na szczycie w tej nieustannie ewoluującej dziedzinie?

E-commerce na międzynarodowym rynku: wyzwania logistyczne i sposoby ich pokonania

Cross border commerce to z punktu widzenia wielu polskich firm szansa znalezienia kolejnego obszaru rozwoju. Jednocześnie rozpoczęcie działalności e-commerce na międzynarodowym rynku wiąże się z wieloma wyzwaniami, szczególnie w obszarze logistyki. Na które potencjalne bariery warto...