Skip to main content

Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

| Artykuł sponsorowany | Internet

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowadzenia biznesu? Nie podejmuj pochopnych decyzji, przeczytaj artykuł i zastanów się, czy Twój sklep internetowy nie sprzedaje ze względu na popełnione błędu.

 

5 najczęściej popełnianych błędów, przez które nie sprzedajesz w sklepie internetowym

Czy Twoja strona internetowa jest RWD?

RWD czyli Responsive web design, powinno Cię zainteresować jeśli prowadzisz tani sklep internetowy, czy też firmową stronę internetową. Dlaczego? Z dwóch niezwykle ważnych powodów. Responsive web design, czyli responsywność strony www, najprościej mówiąc jest jej dopasowaniem do różnych urządzeń, nie tylko tych stacjonarnych, ale przede wszystkim mobilnych. Chodzi o to, aby strona internetowa Twojego sklepu, firmy, czy blog otworzył się tak samo dobrze, w niezniekształconej wersji na urządzeniach mobilnych, najczęściej będą to smartfony i tablety. To ważne z perspektywy użytkowników odwiedzających strony www, dzięki temu użytkownik, czyli nasz potencjalny klient będzie darzył nas zaufaniem, a strona internetowa przez nas prowadzona będzie w jego oczach przyjazna i użyteczna.

Responsive web design to nie tylko kwestia zadbania o użytkownika, ale również czynnik, który ma wpływ na uzyskanie wysokich pozycji w rankingach wyszukiwarki. Najprościej mówiąc nie masz responsywnego sklepu internetowego, nie masz szans na wysokie pozycje w Google.

User Experience- pozytywne doświadczenia użytkowników

Jeśli Twoja strona nie sprzedaje to być może jest to wina tzw. użyteczności. Użyteczna strona internetowa to taka, po której użytkownik porusza się intuicyjnie z łatwości znajdując to czego szuka. Wpływ na UX ma np. budowa menu. Użytkownik, który błądzi po Twoim sklepie internetowym, nie mogąc znaleźć potrzebnych mu informacji, z pewnością nie oceni swoich odczuć względem strony jako pozytywne, wpływa to zatem bezpośrednio na liczbę konwersji.

Nie utrudniaj- upraszczaj

Użytkownik dodał produkt do koszyka w Twoim sklepie internetowy. Brawo! Jednak nie oznacza to, że do finalizacji transakcji dojdzie. Kiedy najczęściej klienci rezygnują z koszyka? Dzieje się tak kiedy cały proces zakupów, a także formularz, który należy wypełnić jest zbyt zawiły, długi i skomplikowany. We własnym tanim sklepie internetowym warto maksymalnie go uprościć, a także dać możliwość np. dokonania zakupu bez konieczności rejestracji.

Strona internetowa ładuje się za wolno

Niezależnie czy prowadzimy sprzedaż w sklepie online, czy firmową stronę www, musimy zadbać o to, aby ładowały się jak najszybciej jak to możliwe. Powolne otwieranie strony nie jest atrakcyjne dla użytkowników, w większości przypadków, po prostu odpuszczą, nawet nie zapoznając się z naszą ofertą, czy tym co chcemy mu przekazać poprzez stronę. Wolna witryna rzutuje także na zajmowane miejsce w rankingu wyszukiwarki

Nie prowadzisz analizy, nie wykorzystujesz możliwości

Sprzedaż prowadzona w internecie daje możliwość dogłębnej analizy, to duża przewaga nad tradycyjnym handlem stacjonarnym. Jeśli nie korzystamy z tej możliwości, zamykamy sobie drogę do zwiększania konwersji, zainteresowania naszym sklepem internetowym, czy zwiększania sprzedaży i zysków. Najpopularniejszym z narzędzi, które umożliwiają prowadzenia analizy jest oczywiście Google Analytics.

Rynek e-commerce wymaga wiele pracy i zaangażowania

Nie rezygnuj z własnego biznesu online, jeśli nie idzie Ci sprzedaż. Zacznij od podsumowania tego co może na to wpływać. Zadbaj o responsywność, szybkie ładowanie, uproszczony proces składania zamówienia, użyteczność strony internetowej. Prowadzenie  analizy przy pomocy  dostępnych narzędzi, być może wystarczy, aby w Twoim sklepie handel rozkwit.

Jak skutecznie dotrzeć do klientów?

Jeżeli prowadzisz firmę w takim mieście jak Gdynia, czyli do którego docierają turyści nie tylko z Polski ale i z całego świata, a twoja działalność jest w jakiś sposób ukierunkowana także na obsługę zarówno mieszkańców Gdyni jak i turystów, prosimy rozważ pozycjonowanie swojej strony internetowe...

Jak wygląda kultura pracy w IT?

Jeśli chciałbyś rozpocząć karierę w branży IT, koniecznie zapoznaj się z kulturą pracy charakterystyczną dla tego sektora. Dzięki temu szybko odnajdziesz się w nowym środowisku, co znamiennie wpłynie także na Twoją wydajność. Przekonaj się, na czym polega komunikacja między pracownikami w IT i cz...

Jak założyć i rozkręcić własny sklep online?

W ostatnich latach zakupy już na dobre przeniosły się do sieci. Zamawianie potrzebnych towarów i usług bez wychodzenia z domu jest proste i wygodne, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego.

Trendy w marketingu internetowym: jak utrzymać się na szczycie?

Świat marketingu online zmienia się dynamicznie. Kluczem do sukcesu w tak rozwijającej się branży jest więc ciągłe aktualizowanie wiedzy i dostosowywanie strategii do najnowszych trendów. Ale jak utrzymać się na szczycie w tej nieustannie ewoluującej dziedzinie?

E-commerce na międzynarodowym rynku: wyzwania logistyczne i sposoby ich pokonania

Cross border commerce to z punktu widzenia wielu polskich firm szansa znalezienia kolejnego obszaru rozwoju. Jednocześnie rozpoczęcie działalności e-commerce na międzynarodowym rynku wiąże się z wieloma wyzwaniami, szczególnie w obszarze logistyki. Na które potencjalne bariery warto...

Jak klienci trafiają na Twoją stronę www? Poznaj pozycje strony!

Pozyskiwanie klientów z wyszukiwarek to bardzo ważna część strategii budowania każdej marki. Czy chodzi o ogromny biznes, czy małą, lokalną firmę. Warto wiedzieć jak trafiają do Ciebie Twoi klienci i w jaki sposób znajdują Twoją stronę w internecie. Opowiem Ci jak sprawdzić pozycje ...

SEO i Google Ads – podstawowe różnice

Marketing internetowy przyjmuje wiele form. Bardzo często właściciele witryn decydują się na usługi SEO (ang. Search Engine Optimization). Wielu z nich korzysta także z Google Ads. W tym artykule wyjaśnimy, na czym polega zarówno jedna, jak i druga forma reklamy, a także wskażemy najważnie...