Przejdź do głównej treści

Nowe zasady zakupów podczas pokazu, wycieczki oraz online.

| MP | Internet

Od kilku dni sklepy internetowe rozsyłają informację o zmianach w regulaminach , związane to jest z wprowadzeniem nowych, korzystniejszych dla kupujących uregulowań. Zmiany dotyczą również zakupów w czasie pokazów oraz wycieczek.

Od 2023 r. nie będzie można zawierać umowy dotyczącej usług finansowych podczas pokazu, a także wycieczki. O dwa tygodnie zostanie wydłużony termin przeznaczony na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Zmienią się też zasady zakupów na platformach internetowych – podaje Prawo.pl.

1 stycznia 2023 r. wchodzi w życie nowelizacja z 1 grudnia 2022 r. do ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2022 r., poz. 2581). Nowe przepisy wprowadzają większą przejrzystość zakupów na platformach internetowych. Zmienią się też zasady zawierania umów podczas pokazów handlowych oraz na odległość.

Prawo.pl informuje, że umowy zawarte podczas pokazów będą traktowane jak umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa, co wiąże się m.in. z tym, że przedsiębiorca ma obowiązek poinformowania konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o szczegółach umowy. Z kolei konsument może odstąpić od tej umowy w ciągu 30 dni, bez podania przyczyny.

Prawo.pl wskazuje również, że do ustawy o prawach konsumenta nowela dodała art. 7ab., który mówi, że umowa dotycząca usług finansowych nie może być zawarta podczas pokazu, a także wycieczki. Wyjątek dotyczy umów zawieranych podczas pokazów organizowanych w miejscu zamieszkania lub stałego pobytu konsumenta na jego wyraźne zaproszenie. Umowa zawarta wbrew zakazowi będzie nieważna.

Eksperci portalu Prawo.pl podkreślają, że dla przedsiębiorców wyzwaniem będą nowe obowiązki informacyjne, m.in. jasne określenie, czy dany sprzedawca na platformie jest przedsiębiorcą, a więc czy konsument będzie miał możliwość odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, czy też konieczność poinformowania konsumenta o podziale obowiązków związanych z umową zawieraną na platformie z osobą trzecią.

Pełen tekst artykułu: https://www.prawo.pl/biznes/co-sie-zmieni-w-zasadach-zakupow-na-pokazach-i-on-line,519058.html

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Ponad 1 mln zablokowanych wiadomości od oszustów dzięki wzorcom SMS i aż 75 mln zablokowanych prób wejścia na fałszywe strony - to efekty pracy ekspertów CERT Polska, działającego w instytucie NASK.
LinkedIn to jedna z najważniejszych platform biznesowych na świecie. Posiadanie firmowego profilu na LinkedIn może znacząco zwiększyć widoczność marki, budować zaufanie u klientów oraz wspierać działania rekrutacyjne. Jeśli zastanawiasz się, czy warto założyć profil firmowy na tej platformie, ten...
Hosting to usługa polegająca na wydzieleniu przestrzeni dyskowej na współdzielonym z innymi klientami dysku. Jest ona przeznaczona na pliki składające się na stronę internetową. Serwer, na którym znajduje się ta przestrzeń dyskowa, jest dostępny przez cały czas, dzięki czemu również witryna widoc...
Zastanawiasz się, jak skutecznie promować swoją markę w social mediach? A może chcesz nawiązać współpracę z influencerami, ale nie wiesz od czego zacząć? Nie martw się, w tym artykule podpowiemy Ci krok po kroku, jak wybrać najlepszych ambasadorów dla Twojej firmy!
Wideo to jedno z najskuteczniejszych narzędzi w nowoczesnym marketingu. Jego potencjał jest ogromny, zwłaszcza w kontekście kampanii mailingowych. E-mail marketing, w połączeniu z atrakcyjnymi wideo, może znacząco zwiększyć zaangażowanie odbiorców, poprawić wskaźniki klikalności oraz przynieść le...
W dzisiejszym świecie cyfrowym posiadanie strony internetowej jest nie tylko strategią marketingową, ale również koniecznością dla każdej firmy, organizacji czy osoby prywatnej.
Światłowód zyskuje na popularności jako najnowocześniejsza technologia dostępu do internetu, oferująca użytkownikom ultrawysokie prędkości transmisji danych. W Kaliszu, podobnie jak w wielu innych miastach Polski, rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem. Dostęp do szybkiego i stabilnego internetu...