Skip to main content

Jak wybrać tani i dobry hosting?

Wiele osób zastanawia się nad tym, jak wybrać hosting, który będzie nie tylko tani, ale także dobry i efektywny. Podejmując decyzję, dotyczącą odpowiedniego hostingu, należy jednak wziąć pod uwagę przynajmniej kilka czynników.

Czym powinien charakteryzować się dobry hosting?

Wiele dużych firm hostingowych opiera się tylko i wyłącznie na marketingu, a także na promocjach, które trwają przez krótki okres. Wydawać by się mogło, że najlepiej jest wybrać znaną markę, jednak w rzeczywistości spore znaczenie ma zawartość oferty usługodawcy, a także cena. Wybór darmowego hostingu zwykle nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ taka usługa może sprawiać, że strona będzie się wolno ładować, a klienci będą bombardowani reklamami, niezwiązanymi z tematyką strony. Bardzo często tani hosting może być także dobry, jednak należy wziąć pod uwagę następujące cechy:

  • wydajność dysku,
  • ilość miejsca na serwerze,
  • limity przesyłu danych,
  • dodatki technologiczne, a także aktualizacje oprogramowania,
  • możliwość automatycznego tworzenia kopii zapasowej danych,
  • czytelność panelu, a także samodzielne wprowadzenie zmian

Kierując się tymi czynnikami, należy dodatkowo brać pod uwagę cenę, ponieważ spore znaczenie ma stosunek jakości do rocznych kosztów, a także brak ukrytych wydatków. 

Jak wybrać dobry i tani hosting?

Decydując się na hosting, warto zastanowić się nad rodzajem swojej strony internetowej, a także nad specyfiką własnej działalności. Przykładowo, ruch generowany przez sklep internetowy zwykle jest dużo większy niż w przypadku bloga. Należy także pamiętać o tym, aby sprawdzić, czy dany usługodawca ma w swojej ofercie skrzynkę mailową, połączoną z serwerem. Znaczenie ma także informacja o tym, czy firma, od której kupuje się hosting, przechowuje dane. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, w której istnieje konieczność przywrócenia pewnych elementów na stronę. Warto także przetestować pomocy i wsparcia technicznego ze strony usługodawcy. Dzięki temu można mieć pewność, że uzyska się potrzebne informacje w ważnej sytuacji. Wiele firm oferuje bezpłatny okres próbny, który pozwala na sprawdzenie usług. W ten sposób łatwiej można ustalić, czy dana oferta odpowiada profilowi strony internetowej. Wybierając tani i dobry hosting, należy także zwrócić uwagę na limity danych, oferowane przez daną firmę. Warto zaznaczyć, że najtańszy jest hosting współdzielony, jednak nie sprawdzi się on w przypadku stron internetowych, które potrzebują wydajności. W takiej sytuacji lepiej wybrać hosting na serwerze VPS. Dodatkowo warto sprawdzić rozmiar pamięci RAM, kierując się zasadą, że im większy jest rozmiar, tym lepiej, ponieważ możliwe będzie przechowywanie sporej ilości danych. Dobrym pomysłem jest także sprawdzenie rankingów w Internecie, a także opinii ze strony użytkowników. Dzięki temu można dokładnie przeanalizować różne oferty i podjąć słuszną decyzję. 

 

​Światłowód w Kaliszu – czy to dobre rozwiązanie?

Światłowód zyskuje na popularności jako najnowocześniejsza technologia dostępu do internetu, oferująca użytkownikom ultrawysokie prędkości transmisji danych. W Kaliszu, podobnie jak w wielu innych miastach Polski, rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem. Dostęp do szybkiego i stabilnego internetu...

Awaria Facebooka

Facebook, Instagram i Messenger nie działają, awaria zgłaszana jest nie tylko w Polsce.

Jak skutecznie dotrzeć do klientów?

Jeżeli prowadzisz firmę w takim mieście jak Gdynia, czyli do którego docierają turyści nie tylko z Polski ale i z całego świata, a twoja działalność jest w jakiś sposób ukierunkowana także na obsługę zarówno mieszkańców Gdyni jak i turystów, prosimy rozważ pozycjonowanie swojej strony internetowe...

Jak wygląda kultura pracy w IT?

Jeśli chciałbyś rozpocząć karierę w branży IT, koniecznie zapoznaj się z kulturą pracy charakterystyczną dla tego sektora. Dzięki temu szybko odnajdziesz się w nowym środowisku, co znamiennie wpłynie także na Twoją wydajność. Przekonaj się, na czym polega komunikacja między pracownikami w IT i cz...

Jak założyć i rozkręcić własny sklep online?

W ostatnich latach zakupy już na dobre przeniosły się do sieci. Zamawianie potrzebnych towarów i usług bez wychodzenia z domu jest proste i wygodne, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego.

Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowad...

Trendy w marketingu internetowym: jak utrzymać się na szczycie?

Świat marketingu online zmienia się dynamicznie. Kluczem do sukcesu w tak rozwijającej się branży jest więc ciągłe aktualizowanie wiedzy i dostosowywanie strategii do najnowszych trendów. Ale jak utrzymać się na szczycie w tej nieustannie ewoluującej dziedzinie?