fbpx

Promowanie strony firmowej. Jak robić to właściwie?

Każdy przedsiębiorca, który przenosi swoją działalność do sieci, oczekuje, że jego strona firmowa znajdzie się wysoko w rankingu Google.

Aby pozostała tam przez długi czas, wytrwale pozyskując klientów oraz generując wysokie wyniki sprzedaży, trzeba zainwestować w jej pozycjonowanie, by wyróżniała się na tle konkurencji. I chociaż czasy, gdy strony internetowe promowały się tylko dla samej wysokiej pozycji w Google, dawno minęły, zastąpione dążeniem do wzrostu sprzedaży, taka forma reklamy nadal się przydaje. Zobacz, co możesz zrobić, by odbiorcy do Ciebie trafiali, a oferta firmy cieszyła się powodzeniem.

 

Poznaj zasady efektywnej promocji Twojej witryny

 

Zarówno firmy, którym powiodła się walka o najwyższe pozycje w wyszukiwarce, jak i profesjonalne agencje SEO, na przykład AFTERWEB, wyróżniają cztery reguły rządzące światem internetu. Oto one:

  • Wygląd strony: nie chodzi tutaj jedynie o szatę graficzną, ale przede wszystkim o jej przejrzystość. Potencjalny klient powinien intuicyjnie wiedzieć, w jakiej zakładce znajdzie interesujące go informacje, a w przypadku chęci kontaktu – bez problemu odszukać potrzebny formularz, adres mailowy i numer telefonu. Oczywiście możesz też wzbogacić swoją witrynę o dodatkowe, potrzebne funkcje, ale wspomniane wyżej udogodnienia to podstawa dobrej strony firmowej.
  • Widoczność w Google: pozycjonowanie strony  jest niezbędne, by internauta na nią trafił. Wysokie pozycje w wyszukiwarce pomogą Ci wygenerować większe zyski. Ustal plan działania, budżet i zdaj się na specjalistów z agencji SEO, a staniesz się dostrzegalny dla użytkowników internetu. A jak już osiągniesz zamierzony cel, nie ustawaj w pracy nad swoją pozycją.
  • Wartościowe treści: strony, na których pojawia się duplicate content, czyli powielona treść, są dużo mniej wartościowe zarówno dla użytkownika, jak i dla Google. Dlatego zadbaj o to, aby każda zakładka zawierała inne, przydatne teksty.
  • Zachęcenie użytkownika do interakcji: może to być propozycja przesyłania newslettera albo odnośnik do artykułu o pokrewnej tematyce. To pomaga klientowi nawiązać kontakt z Tobą i podjąć decyzję zakupową.

Zleć pozycjonowanie strony tylko jednej agencji

Czasem właściciele firm sądzą, że zatrudnienie dwóch firm zajmujących się promocją stron sprawi, iż szybciej znajdą się oni w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Jednak doświadczenie wielu przedsiębiorstw pokazuje, że nie jest to najlepsze wyjście. Po pierwsze, agencje SEO cały czas pozyskują linki dla Twojego serwisu. Google zwraca uwagę na ich ilość i jakość, więc strona, do której prowadzi mnóstwo linków z mało wartościowych stron, może spaść na niższą pozycję w wyszukiwarce. Po drugie, równoległe działanie dwóch firm sprawia, że możesz nie zorientować się, która pracuje skuteczniej. Z tego wynika, że najlepszym wyjściem jest współpraca z jedną, profesjonalną agencją SEO, taką jak AFTERWEB. Dzięki temu masz szansę na bieżąco śledzić postępy i spokojnie czekać na wysoką pozycję dla Twojej firmy.