Przejdź do głównej treści

Wszystkie trzy gminy otrzymają wsparcie na komunikację autobusową

| Marcin | Lokalne

Wielkopolski Urząd Wojewódzki rozdysponował środki w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych na rok 2025, na który przeznaczono rządowe wsparcie w wysokości blisko 55 mln zł w 2025 roku.

6 lutego Wojewoda wielkopolska, przekazała umowy 24 z 91 beneficjentów naboru Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych na rok 2025.

Dla województwa wielkopolskiego na 2025 rok została przyznana kwota ponad 55 mln zł. Środki rozdysponowane na podstawie ogłoszonego przez wojewodę wielkopolską 2 grudnia 2024 roku nabór wniosków na dofinansowanie realizacji zadań własnych organizatorów przez dopłatę do ceny usługi w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. W naborze uczestniczyło 95 wniosków organizatorów.

Na wniosek wojewody Agaty Sobczyk minister infrastruktury dwukrotnie zwiększał kwotę środków z Funduszu na rok 2025 dla województwa wielkopolskiego:

  • 15 stycznia 2025 roku o kwotę 4 206 717,61 zł,
  •  22 stycznia 2025 roku o kwotę 4 055 884,32 zł.

Obecnie, zatwierdzony przez ministra infrastruktury plan finansowy dla Wielkopolski na rok 2025 wynosi blisko 64 mln zł. Dofinansowaniem zostaną objęte, 91 wnioski organizatorów o dopłatę, które spełniały wymagania formalne ogłoszonego naboru. 

Celem programu jest walka z wykluczeniem komunikacyjnym. W ramach zawartych na 2025 rok umów przewozy mają być realizowane w sumie na 1 071 liniach autobusowych, na trasach o długości 40 888,77 km. Dopłata nie może przekraczać kwoty 3,00 zł do 1 wozokilometra przewozu o charakterze użyteczności publicznej.

Dla mieszkańców powiatu obornickiego istotną informacją jest, że do programu zakwalifikowała się wszystkie trzy gminy:

Organizator Wnioskowana

dopłata

Liczba linii komunikacyjnych

Długość linii w km

Gmina Oborniki    

1 650 953,70  

43  

835,20

Gmina Rogoźno    

166 849,20     

1

25,00

Gmina Ryczywół   

258 636,00  

7

148,00

Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej to instrument wsparcia finansowego jednostek samorządu terytorialnego będących organizatorami publicznego transportu zbiorowego. Dzięki dofinansowaniu z FRPA samorządy otrzymują wsparcie w realizacji zadań własnych dotyczących zapewnienia funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. 

Dopłacie ze środków Funduszu podlegają linie komunikacyjne:

  • niefunkcjonujące co najmniej 3 miesiące przed dniem wejścia w życie ustawy,
  • linie, na które umowa o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego zostanie zawarta po dniu wejścia w życie ustawy (tzn. po 18 lipca 2019 r.).

źródło: UW w Poznaniu

 

W niedzielę, 15 czerwca w Zespole Szkół im. Gen. T. Kutrzeby odbyła się VIII Olimpiada Integracyjna zorganizowana przez Stowarzyszenie Przyjaciel.
Na sieci wodociągowej w Kowanowie zamontowano właśnie nowy element – zawór odpowietrzająco-napowietrzający. Choć dla wielu mieszkańców może brzmieć to jak kolejny trudny w nazwie szczegół techniczny, to w rzeczywistości – ważny krok w stronę jeszcze sprawniejszego i bezpieczniejszego systemu wodoci…
Długotrwałe prace nad ustaleniem zasad dotyczących wizytówki Obornik zmierzają ku końcowi. Prace nad miejscowym planem zagospodarowania dla terenów nadrzecznych rzeki Warty oraz Śródmieścia będą teraz procedowane przez obornickich radnych.
W niedzielę 15 czerwca blisko 400 osób wystartuje w biegu charytatywnym dla Wiktorii. Wydarzenie odbędzie się w Nowołoskońcu.
Liczba poszkodowanych osób w obornickiej aferze finansowej jest ogromna. Wiele z nich ciągle dowiaduje się, że padły ofiarą oszustwa.
Torujemy dwutorową jazdę między Poznaniem a Piłą – w Obornikach, na ważnym odcinku trasy kolejowej, wybudujemy drugi tor i dodatkową „nitkę” mostu na Warcie. W efekcie zwiększymy długość dwutorowego odcinka aż o blisko 10%, co przełoży się na dogodniejsze podróże regionalne i dalekobieżne. Właśnie…
Od wielu miesięcy ul. Lipowa w Obornikach obok Parku Niepodległości jest podtapiana przez niewydolną kanalizację deszczową. W końcu ma to ulec zmianie.