Przejdź do głównej treści

Autobusy nowej generacji w Solarisie (film)

| newseria.pl | Gospodarka

Solaris na kwietniowych targach przemysłowych w Hanowerze zaprezentuje autobus elektryczny nowej generacji. Po rekordowym pod względem sprzedaży 2013 r. spółka chce koncentrować się na tego typu pojazdach. Na całym świecie, głównie w Europie, jeździ już ponad 10 tys. autobusów Solarisa.

- W tym roku będziemy mieli premierę następnej generacji naszego autobusu na targach w Hanowerze [7-11 kwietnia 2014 r. – red.]. Będzie to autobus elektryczny. Jesteśmy właściwie jedynym solidnym producentem pojazdów o napędzie na baterie, bezpiecznych, dobrych pojazdów. To jest niezwykle ważne, żeby to był jeden z priorytetów Solarisa – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Solange Olszewska, prezes zarządu Solaris Bus & Coach.

Spółka, której główna siedziba znajduje się w podpoznańskim Bolechowie, zajmuje się głównie produkcją autobusów, ale także trolejbusów i tramwajów. W ubiegłym roku producent pobił rekord sprzedaży pojazdów.

W 28 krajach, głównie w Europie, jeździ już ponad 10 tys. autobusów Solarisa. Firma ma kontrahentów głównie w krajach europejskich, w tym szczególnie w  Niemczech, ale także w innych częściach świata, m.in. na należącej do Francji wyspie Reunion na Oceanie Indyjskim. Pod koniec ubiegłego roku spółka dostarczyła m.in. 222. autobus do Szwajcarii (trafił do miasta Winterthur) oraz pierwsze dwa autobusy do miasta Weiden w Bawarii (Niemcy).

– Bardzo się z tego cieszymy, ale oczywiście to oznacza, że nie wolno spocząć teraz na laurach. Przede wszystkim musimy utrzymać tych klientów, którzy są zadowoleni, którzy nas szanują i chętnie u nas kupują – zapowiada Olszewska.

– Poczta Polska odgrywa ważną rolę w systemie bezpieczeństwa państwa – podkreślił podczas trwającego Europejskiego Forum Nowych Idei prezes spółki Sebastian Mikosz. Chodzi o zapewnienie ciągłości obiegu gospodarczego, czyli obiegu gotówki, w sytuacjach kryzysowych, ale także o wsparcie logistyczne…
Już 63% Polaków potwierdza, że zdarza im się marnować żywność. Jedzenie, które każdego roku marnuje się w Polsce mogłoby wyżywić średniej wielkości miasto przez cały rok. Najczęściej do kosza trafia pieczywo (55%), owoce (46%) i warzywa (44%). Głównym powodem jest przekroczenie terminu przydatności…
Zgodnie z informacjami Banku Danych Lokalnych GUS w Polsce w 2022 roku w zasobach gminnych było 72 885 niezamieszkałych mieszkań, a zgodnie z ostatnim Narodowym Spisem Powszechnym – 1,8 mln. Zdaniem ekspertów w statystykach nie jest uwzględnionych wiele pustostanów należących do osób fizycznych. Pr…
Globalny kryzys zaufania do instytucji międzynarodowych narasta wraz ze zmianą porządku geopolitycznego. W czasie pandemii oraz wojny w Ukrainie i Gazie stało się widoczne, że Zachód i świat niezachodni zupełnie inaczej postrzegają wyzwania i rolę organizacji takich jak ONZ czy WHO.
Pracownicy coraz częściej oczekują wsparcia od pracodawców w pokrywaniu kosztów podróży. To m.in. dopłaty do paliwa, biletów komunikacji miejskiej czy usług przewozowych. Dziś benefity mobilnościowe oferuje 9 proc. firm – wynika z badania Bolt Business. Raport wskazuje, że ponad połowa Polaków doje…
W kwietniu 2025 r. w gospodarce narodowej pracowało 15,1 mln osób – podaje GUS. To niemal tyle samo, co rok wcześniej. W liczbach kryje się jednak opowieść o starzejącym się rynku pracy i zmianach w poszczególnych branżach.
Każdy Europejczyk wytwarza średnio w ciągu roku 132 kg odpadów żywnościowych i 12 kg odzieżowych i obuwniczych – wskazują dane KE. W walce z rosnącą ilością odpadów w tych kategoriach mają pomóc nowe regulacje, które we wrześniu przyjął Parlament Europejski. Wyznaczają one cele ograniczenia marnowa…