Filmy produktowe – jak zrobić to dobrze?
Jednym z najczęściej wybieranych produktów reklamowych, za pomocą których przeprowadzane są kampanie promujące dopiero wchodzący na rynek produkt lub też produkt już dostępny w sprzedaży, nie cieszący się jednak wysoką popularnością są filmy produktowe.
Korzystają z nich praktycznie wszystkie agencje i studia reklamowe w kraju, uznając za formę reklamy nie wymagającą czynienia szczególnie wysokich nakładów finansowych, a jednocześnie będącą w stanie wywołać w szybkim czasie zamierzony efekt reklamowy.
Filmy produktowe cenione są także i z tego względu, że w łatwy sposób można nakierunkować je na określoną grupę odbiorców, którzy szczególnie zainteresowani będą przygotowanym przekazem reklamowym. Powyższe nie oznacza jednak, aby każdy film reklamowy już z góry skazany był na sukces. Z uwagi na to, że na tego rodzaju formę reklamy decyduje się z roku na rok coraz to większa liczba przedsiębiorców, przygotowany przez nas materiał musi odznaczać się na tyle w stosunku do konkurencyjnych spotów, aby pozostawać na dłużej w pamięci i zachęcać osoby go oglądające do określonych zachowań rynkowych. Taki efekt możliwy jest do osiągnięcia wtedy, gdy przy produkcji materiału filmowego będziemy stosować się do kilku podstawowych wytycznych oraz reguł.
Podstawą sukcesu każdego materiału reklamowego, niezależnie czy będziemy mieć na uwadze materiały audiowizualne, dźwiękowe, czy też zwykłe reklamy tekstowe, jest innowacyjny pomysł, który odróżniał nas będzie od produktów konkurencji. Może być on związany z wykorzystaniem ciekawej gry słów, hasła reklamowego lub też użyciem charakterystycznych postaci, które na długo kojarzone będą z określonym produktem lub marką. W taki też sposób reklamują się najwięksi potentaci rynkowi, bazując na doświadczeniach zdobywanych przez wiele lat obecności na rynku. Nie inaczej jest w przypadku filmów produktowych. Przedstawienie produktu oraz opisanie jego zalet powinno nastąpić w przystępny sposób, który jednocześnie budzić będzie pozytywny odbiór społeczny oraz rodzić zaufanie odbiorców.
Bardzo istotną rzeczą, o której często zapomina się przygotowując tego rodzaju materiały, jest także odpowiednie dobranie kolorystyki używanej w filmie reklamowym. Powinna ona nawiązywać z jednej strony do barw używanych przy budowaniu renomy używanego znaku towarowego lub stosowanej identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, z drugiej natomiast – do kolorów charakterystycznych dla produktu, który przedstawiany jest w promocyjnym video. Kolejną bardzo istotną kwestią jest przygotowanie materiału filmowego (animacji graficznej) zgodnie z kanonami panującymi wśród specjalistów od grafiki komputerowej i produkcji filmowej. Materiał charakteryzować się musi estetyką oraz dobrze dobraną kompozycją wizualną, która świadczyć będzie o profesjonalizmie przygotowującego go podmiotu. Znaczna część odbiorców przekazu reklamowego nie pozostawi tej kwestii obojętnej, kształtując swoje opinie o produkcie i producencie właśnie na podstawie jakości wykonania przygotowywanego materiału filmowego.