Własny punkt ksero, czyli jak zarobić na swoim pierwszym biznesie
Punkty ksero, które w ostatnich liku(nastu) latach cieszyły się ogromną popularnością, powoli zaczynają zanikać. Nie jest to jednak związane ze spadkiem popytu na tego typu usługi, a z niewłaściwą proporcją ich podaży. Umieszczone blisko siebie punkty ksero konkurują ze sobą i wzajemnie przeszkadzają w prowadzeniu owocnej działalności. Wystarczy jednak znaleźć odpowiednią lokalizację i biznes taki natychmiast staje się bardziej opłacalny. Być może właśnie dlatego tak wielu początkujących przedsiębiorców wybiera właśnie ten rodzaj prowadzenia działalności.
Ponieważ zakładanie punktu ksero nie zawsze jest drogą usłaną różami, podpowiadamy na jakie elementy należy zwrócić szczególną uwagę.
Gdzie i dla kogo?
Kto najczęściej kseruje? Bez wątpienia studenci. Właśnie dlatego najlepszym miejscem na założenie punktu ksero jest bezpośrednie sąsiedztwo dużej uczelni. Jeśli nasz punkt będzie się znajdował blisko przystanku tramwajowego bądź autobusowego, zagwarantuje mu to jeszcze lepszą dostępność.
Jeżeli w naszym mieście nie ma dużej uczelni, bądź okolica jest już tak nasycona punktami ksero, że otwieranie kolejnego mija się z celem, warto otworzyć swoją działalność w centrum. Rozwiązanie takie jest często bardziej opłacalne niż miejsce przy szkole – głównie za sprawą bliskości urzędów, centrów handlowych oraz dobrego dojazdu.
Bez czego się nie obejdzie?
Nie da się ukryć, że odpowiednia lokalizacja jest warunkiem sukcesu. Jest to jednak tylko jeden z kilku elementów, na które musimy zwracać uwagę zakładając punkt ksero. Nie mniej ważny od miejsca jest sprzęt, jaki wykorzystujemy, a więc komputery, kserokopiarki i drukarki (a w większych, bardziej profesjonalnych punktach, również bindownice oraz laminatory). Nie można zapomnieć o drobnych akcesoriach biurowych (zszywacze, długopisy, teczki, nożyczki, taśmy klejące, itp.). Im więcej sprzętu, tym szersze spektrum usług jesteśmy w stanie świadczyć, docierając w efekcie do większej grupy potencjalnych klientów.
Najdroższymi maszynami są oczywiście profesjonalne kserokopiarki i drukarki, jednak sprzęt taki można wziąć w leasing i spłacać w ratach przez kilka kolejnych lat.
Reklama dźwignią handlu
Poza odpowiednią lokalizacją i niezbędnym sprzętem, warto poświęcić trochę czasu (i pieniędzy) na oznakowanie i rozreklamowanie punktu ksero. O ile przykuwający oko szyld stanowi absolutną podstawę, o tyle własna strona internetowa nie jest w początkowej fazie niezbędna (choć z pewnością nie zaszkodzi). Mała kampania reklamowa w postaci ulotek, sprawdzi się zawsze i wszędzie.
Artykuł powstał we współpracy z firmą http://www.wroclawksero.pl/