Kilka słów o reklamie typu outdoor
Reklama outdoor (inaczej reklama zewnętrzna) stanowi wyjątkowo atrakcyjne medium. Mimo obecnoci nowszych kanałów - radia, telewizji oraz internetu wciąż jest bardzo skuteczna i pozostaje konkurencyjna. Główną zaletą reklamy zewnętrznej jest jej naturalnoć, która ułatwia bezporedni odbiór wszystkim osobom przebywającym poza domem. W przeciwieństwie do biura czy domowego zacisza, przebywanie na wieżym powietrzu nastawienia nas na kontakt z otoczeniem co tylko potęguje skutecznoć reklamy zewnętrznej. Inną jej zaletą jest fakt, że aby przyjrzeć się prezentowanym treciom nie musimy wykonywać żadnych dodatkowych czynnoci ani przeznaczać na to dodatkowego czasu (w przeciwieństwie do telewizora czy przeglądarki internetowej).
Wielkoć ma znaczenie
Pomimo popularnoci wspomnianych wczeniej mediów elektronicznych (zwłaszcza internetu), zapotrzebowanie na reklamy typu outdoor nie spada. Największym zainteresowaniem cieszą się wielkoformatowe noniki o powierzchni minimum 18 metrów kwadratowych (zazwyczaj wybierane są większe, 48-metrowe). Zlokalizowany w centrum miasta lub przy ruchliwej drodze billboard reklamowy potrafi wyjštkowo efektywnie przyciągać uwagę potencjalnych klientów.
Prosty przekaz i konsekwentne działanie
Dobry plakat reklamowy jest dopasowany do okrelonej (możliwie jak największej) grupy docelowej. Operujący jasnym językiem oraz czytelnym obrazem sprawia, że odbiorca nie ma problemu z odbiorem przekazu. Elementy humorystyczne oraz kreatywne operowanie poszczególnymi elementami nadają plakatom wyjštkowoć i sprawiają, że przyciągają wzrok na długo (i również na długo zapadają w pamięć).
Dzięki obecnoci w otoczeniu odbiorcy, reklamę typu outdoor charakteryzuje intensywny, choć nie nachalny, kontakt z nim. Billboard czy plakat widoczny przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, prędzej czy póniej dociera do klienta, czasem nawet bez jego wiedzy.
Branże i klienci
Z reklamy zewnętrznej najczęciej korzysta branża sprzedaży 25,5%, branża telekomunikacyjna (21%) oraz szeroko pojęta rozrywka i kultura (13,4%). Dalsze pozycje w zestawieniu zajmuje żywnoć oraz sektor usług.
Jeli za chodzi podmioty wykorzystujące reklamę typu outdoor, na pierwszym miejscu od lat pozostają galerie handlowe (17,1%) oraz operatorzy sieci komórkowych (15,6%).