Zestawienie firm kurierskich w Polsce 2019

Dobrej firma kurierska może zaważyć na udanych bądź nie zakupach on-line. Jeżeli cena dostawy jest za duża, to produkt w sklepie internetowym nie będzie wcale dużo tańszy od tego w sklepie stacjonarnym.

Długi czas realizacji zamówienia czasami wręcz wykluczy możliwość zakupów, chociażby kiedy pilnie potrzebujemy prezentu. Że już nie wspomnę o uszkodzeniu przesyłki poprzez niefrasobliwego kuriera albo o niedostarczeniu przesyłki Dlatego Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) i Onet.pl postanowiły ocenić firmy kurierskie w Polsce prosząc o opinię reprezentatywną grupę respondentów, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy korzystali z usług kuriera.

Wybór firmy kurierskiej ma znaczenie

Badanie dotyczyło 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych: DHL, DPD, FedEx, Geis, GLS, InPost, Pocztex, UPS. Respondentów poproszono o ocenę firmy, z której usług korzystali w ciągu ostatnich 3 miesięcy odpowiadając na 13 pytań, m.in. o czas oczekiwania na przesyłkę, możliwość ustalenia godziny odbioru przesyłki, koszty nadania przesyłki, kontakt telefoniczny/mailowy z firmą. Każdemu pytaniu przypisano wagę, a ich suma składała się na 100%. Wynik uzyskany przez każdą z badanych marek to średnia ważona wyrażona w procentach.

Firmy kurierskie 2019

Najlepsze firmy kurierskie to zdaniem respondentów InPost, a dalej FedEx i DPD. InPost zdobył najwyższe noty za czas oczekiwania na przesyłkę, dostarczenie przesyłki pod właściwy adres, uprzejmość pracowników, brak uszkodzeń oraz zabrudzeń przesyłki i jej opakowania, niskie ceny, dobry kontakt z telefoniczny, oraz innowacyjność. Klienci InPostu chętniej niż inni deklarowali chęć skorzystania ponownie z usług tego operatora i rekomendowali go znajomym, co wskazuje na silne przywiązanie do marki. InPost został też najlepiej oceniony za stosunek jakości do ceny. W pytaniu o “akceptowalność kosztów nadania przesyłki” InPost uzyskał najwyższy możliwy wynik. Jest to tyle ważna kategoria, że ocena pozostałych kryteriów ma sens tylko w kontekście usługi o cenie adekwatnej do sytuacji.

Z kolei FedEx może pochwalić się wysokimi notami za wcześniejsze umawianie wizyty kuriera oraz możliwość elastycznego ustalenia godziny dostawy, a także terminowość i uprzejmość kurierów. DPD zaś uzyskał dobre oceny za krótki czas oczekiwania na przesyłkę, dostarczanie pod poprawny adres, uprzejmość pracowników i brak uszkodzeń przesyłek.

Ogólnie wyniki poszczególnych firm były dość wyrównane i przedstawiały się (w zaokrągleniu do pełnych liczb) następująco: Inpost - 85%, FedEx - 82%, DPD - 82%, DHL - 81%, GLS - 81%, UPS - 80%, Pocztex - 80%, Geis - 78%. Można więc powiedzieć firmy kurierskie w Polsce w 2019 roku trzymają bardzo dobry poziom usług.

Dodaj komentarz

Zasady są częścią składową polityki prywatności: https://www.eoborniki.pl/home/polityka-prywatnoci.html. Treści użytkownika serwisu eoborniki zwanego Autorem komentarza - zamieszczane, prezentowane, przechowywane i udostępniane są w serwisie eoborniki.pl w imieniu własnym Autora komentarza, na jego rzecz i na jego odpowiedzialność. Autor komentarza zamieszcza treści dobrowolnie i nie domaga się za to zapłaty.
Dane gromadzone w serwisie to: adres IP, adres email, nazwa autora komentarza. Usuniecie komentarza oraz wszystkich danych możliwe jest po przesłaniu maila z adresu wprowadzonego w trakcie przesłania wpisu na adres kontakt@eoborniki.pl.
Eoborniki.pl nie ponosi odpowiedzialności za zawartość treści zamieszczonych, publikowanych, przechowywanych i udostępnianych przez Autora komentarza na stronach serwisu. Eoborniki.pl zastrzega sobie prawo do usunięcia, zmiany wpisów uznanych za obraźliwe, niezgodne z prawem lub inne według uznania.
Przesłanie komentarza jest jednoznaczne z potwierdzeniem przeczytania i akceptacją niniejszych zasad.
W wypadku zauważenia naruszenia Zasad oraz innych uwag prosimy o zgłoszenie na adres kontakt@eoborniki.pl.


Kod antyspamowy
Odśwież