Przejdź do głównej treści

Silnik Forda znów najlepszy!

| tekst sponosowany | Moto

Silnik Forda 1.0 ecoboost

 

Ford zdobywa „Oscara” dla najlepszego małego silnika już piąty raz z rzędu; co piąty model Forda sprzedawany w Europie jest wyposażony w silnik 1,0 litra EcoBoost.

Pomimo rosnącej konkurencji w klasie konstrukcji o pojemności mniejszej, niż 1 litr, jednostka 1,0 litra EcoBoost już piąty raz z rzędu zdobyła tytuł „Najlepszego silnika poniżej 1,0 litra” podczas gali rozdania nagród Międzynarodowego Silnika Roku.

  • Dziewiąta nagroda dla wydajnego silnika o sportowych osiągach - wcześniej konstrukcja ta trzy razy z rzędu wygrała w klasyfikacji ogólnej i raz zdobyła wyróżnienie dla najlepszego nowego silnika; co piąty model Forda sprzedawany w Europie jest wyposażony w silnik 1,0 litra EcoBoost.

  • Przełomowy silnik 1,0 litra EcoBoost zwyciężył w swojej klasie z uwagi na charakterystykę i kulturę pracy, osiągi, oszczędność paliwa oraz zastosowane rozwiązania techniczne; filozofia EcoBoost jest obecnie stosowana w nowych silnikach Diesla EcoBlue.

    WARSZAWA, 2 czerwca 2016 roku – Już piąty raz z rzędu opracowana przez Forda niewielka jednostka 1,0 litra EcoBoost zdobyła wyróżnienie dla najlepszej konstrukcji w swojej klasie podczas gali rozdania nagród Międzynarodowego Silnika Roku. Jurorzy docenili charakterystykę, osiągi, wydajność paliwową oraz kulturę pracy tego silnika, zwracając również uwagę na nowoczesne rozwiązania techniczne, które wciąż wyznaczają standardy w branży motoryzacyjnej.

    Wydajna, trzycylindrowa konstrukcja EcoBoost uzyskała tytuł „Najlepszego silnika poniżej 1,0 litra” przyznanego przez 65 dziennikarzy motoryzacyjnych z 31 krajów całego świata - silnik ten wygrywał w swojej kategorii każdego roku od momentu wprowadzenia go do sprzedaży. W tym roku jednostka pokonała 32 konkurentów, czyli 19 więcej, niż w roku 2012. Należy zauważyć, że szczególnie w roku 2015 na rynku pojawiło się wiele nowych silników o pojemności poniżej 1 litra, wyposażonych w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa.

    W roku 2014 konstrukcja 1,0 litra EcoBoost trzeci raz z rzędu została okrzyknięta „Międzynarodowym Silnikiem Roku”, natomiast w roku 2012 jednostka zdobyła również wyróżnienie dla „Najlepszego Nowego Silnika”.

    „Silnik 1,0 litra EcoBoost był rewolucyjną konstrukcją i mimo, że inne firmy zaczęły podążać ścieżką wytyczoną przez Forda, nasza jednostka już od pięciu lat pozostaje punktem odniesienia w tej klasie,” powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe. „Duch innowacji, który pomógł nam stworzyć tę jednostkę jest ciągle wśród nas obecny, dlatego w oparciu o pierwotne założenia tworzymy nowe, oszczędne, czyste i mocne silniki wysokoprężne o obniżonej pojemności skokowej.”

    Silnik EcoBoost 1,0 litra, dostępny w wersjach o mocy 100, 125, 140 KM, a nawet 180 KM w rajdowej wersji Ford Fiesta R2, jest oferowany w 72 państwach na całym świecie. Warto zauważyć, że 140-konna odmiana oferuje lepszy stosunek mocy do pojemności, niż silnik Bugatti Veyron. Ponadto, drogowa odmiana modelu Formula Ford z silnikiem EcoBoost 1,0 litra o mocy 205 KM pokonała okrążenie północnej pętli słynnego toru Nürburgring w czasie 7 minut i 22 sekund, wyprzedzając tym samym supersamochody z silnikami o mocy ponad 600 KM, jak na przykład Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo czy Pagani Zonda.

    Łącznie w Europie dostępnych jest jedenaście modeli Forda z wielokrotnie nagradzanym silnikiem 1,0 litra EcoBoost, w tym Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C‑MAX, i Transit Connect, Tourneo Connect i Transit Courier oraz Tourneo Courier, a także Mondeo. Jeden na pięć nowych Fordów sprzedanych w Europie w 2015 roku był wyposażony w tę jednostkę. W przypadku modelu Fiesta były to natomiast blisko dwa egzemplarze na pięć.

    W oparciu o rozwiązania techniczne zastosowane w silnikach EcoBoost Ford rozwija obecnie najnowsze jednostki wysokoprężne o zmniejszonej pojemności skokowej - w tym roku konstrukcja o pojemnosci 2,0 litrów EcoBlue trafiła pod maskę Forda Transita. Nowy silnik jest o 13 procent bardziej wydajny* i ma o 20 procent wyższy moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co zawdzięcza zastosowaniu turbosprężarki o niskiej bezwładności, systemu wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem, zintegrowanych kolektorów, konstrukcji typu „pasek w oleju” oraz rozwiązaniom obniżającym tarcie wewnętrzne.

    Globalna rodzina oszczędnych i mocnych jednostek EcoBoost obejmuje obecnie czterocylindrowe silniki 1,5 litra,1,6 litra, 2,0 litra i 2,3 litra oraz konstrukcje V6 o pojemności 2,7 i 3,5 litra. Największy silnik 3,5 litra napędza najnowszego Forda GT, który w tym miesiącu wystartuje w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

    „Opracowany przez Forda silnik 1,0 litra EcoBoost wciąż może liczyć na głosy jurorów, co świadczy o jego wyjątkowej konstrukcji,”powiedział Dean Slavnich, współprzewodniczący osiemnastej gali rozdania nagród Międzynarodowy Silnik Roku - którą zorganizowano w Stuttgarcie w Niemczech - i redaktor naczelny magazynu Engine Technology International. „To jeden z najlepszych przykładów tzw. downsizingu silnika, pozwalający uzyskać niższe zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi oraz kulturę i charakterystykę pracy.”

  • # # #

    * Deklarowane zużycie paliwa / zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 692/2008 w aktualnym brzmieniu. Zużycie paliwa i emisja CO2 określone są dla wariantu pojazdu, a nie dla pojedynczego samochodu. Zastosowano standardową procedurę testową umożliwiającą porównanie różnych typów pojazdów i pojazdów różnych producentów. Oprócz parametrów samego pojazdu, na zużycie paliwa / energii przez samochód, poziom emisji CO2 i zasięg napędu elektrycznego, wpływ ma również zachowanie kierowcy, jak i inne czynniki pozatechniczne. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym odpowiedzialnym za globalne ocieplenie.

 

 

Większość kierowców deklaruje, że regularnie zdarza im się obserwować agresywne zachowania w ruchu drogowym, ale tylko niewielka część z nich przyznaje się do takich reakcji – wynika z badań Instytutu Transportu Samochodowego. Podpowiadamy, jak w prosty sposób zaradzić tym niepożądanym emocjom. 
5 marca Komisja Europejska przedstawi plan działań dla przemysłu motoryzacyjnego, który ma zapewnić wsparcie dla sektora pozostającego pod dużą presją. Dyskusje na forum UE dotyczą m.in. możliwości rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku, o co wnioskują europosłowie z Europejskiej Par…
Wybór odpowiednich filtrów do samochodu jest kluczowym aspektem, który ma bezpośredni wpływ na wydajność, bezpieczeństwo oraz żywotność pojazdu.
Przyciemnianie szyb samochodowych to temat, który wzbudza sporo emocji wśród kierowców. Wielu z nich marzy o zaciemnionych szybach, jednak boi się czy to będzie możliwe w ich aucie. Jeśli Ty także masz takie obawy, to poniższy artykuł jest właśnie dla Ciebie.
Wybór odpowiedniej lawety do transportu samochodów i innych pojazdów może wydawać się skomplikowany, zwłaszcza jeśli po raz pierwszy stajemy przed takim zadaniem.
Czy zastanawialiście się kiedyś, skąd pochodzą te spektakularne okazje na rynku samochodów używanych? Samochody z Ameryki Północnej, głównie z USA i Kanady, cieszą się niesłabnącą popularnością w Europie.
Zbliża się zima, a wraz z nią mroźne dni i trudne warunki na drogach. Zanim temperatura spadnie poniżej zera, warto przygotować swój samochód, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i zwiększyć bezpieczeństwo jazdy. Oto pięć rzeczy, które powinieneś zrobić, zanim nadejdą mrozy.