Skip to main content

Opony superelastyczne dla wózków widłowych — czym się wyróżniają?

| Artykuł sponsorowany (T) | Moto

Opony do wózków widłowych stworzone zostały z myślą o pracach magazynowych, które wymagają często podnoszenia ciężkich ładunków. Zróżnicowane pod kątem elastyczności opony przemysłowe to rozwiązanie umożliwiające precyzyjne manewrowanie wózkiem widłowym niezależnie od stopnia obciążenia. Dobranie odpowiedniego ogumienia pozwala zoptymalizować procesy logistyczne w magazynach oraz uniknąć nieestetycznych śladów gumy na podłodze.

Jakie rodzaje opon do wózków widłowych występują?

Podstawowy podział stosowany w oponach do wózków widłowych dzieli je na opony pełne (zwane superelastycznymi) oraz pneumatyczne. Opony superelastyczne charakteryzują się pełną odpornością na uszkodzenia w postaci pękniętej dętki, dzięki czemu uniknąć można trudności oraz opóźnień wynikających z przebicia ogumienia. Wysoka mobilność i odporność doskonale sprawdza się w warunkach charakterystycznych dla gruzowisk, złomowisk, wysypisk śmieci raz hal produkcyjnych.

Opony superelastyczne podzielić można również pod kątem samego montażu na wersję Standard (ST) oraz Quick (Q). W standardowej wersji przekrój jest symetryczny, zaś montaż odbywa na się felgach skręcanych oraz pierścieniowych. Opony pełne typu Quick cechuje gumowy rant zabezpieczający bezpierścieniową felgę od zewnętrznej strony. Samodzielny montaż tego rodzaju opon wymaga dostępu do prasy hydraulicznej, co dla niektórych stanowić może dodatkowe utrudnienie.

Co warto wiedzieć o pneumatycznych oponach do wózków widłowych?

Konstrukcyjnie opony pneumatyczne przypominają tradycyjne dętkowe ogumienie, ponieważ są one wypełnione powietrzem. Zmniejsza to oczywiście odporność na przebicia i uszkodzenia mechaniczne, ale zapewnia o wiele lepszą amortyzację. Opony superelastyczne ze względu na swoją konstrukcję są znacznie sztywniejsze i trwalsze, ale pneumatyczne są odczuwalnie tańsze. Ponadto sam proces wymiany lub montażu nowej opony jest szybki i nie wymaga dostępu do pras hydraulicznych. Opony pneumatyczne podzielić można także na diagonalne oraz radialne, co wskazuje na sposób ułożenia warstw kordu.

Opony do wózków widłowych Continental – Co je wyróżnia?

Opony do wózków widłowych Continental to ogumienie klasy premium, które wykonane zostało z materiałów najwyższej jakości, zaś dzięki wieloletniemu doświadczeniu światowego producenta cechują się one również nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi (np. niebrudzące). Marka Continental ceniona jest przez firmy oraz klientów indywidualnych na całym świecie, ich produkty zaś wyróżnia doskonały stosunek jakości do ceny.

Opony superelastyczne Continental świetnie sprawdzają się w przypadku wolnobieżnych pojazdów takich jak wózki widłowe albo sztaplarki. To dzięki nim komfortowa praca w trudnych warunkach staje się możliwa, nawet na nierównym terenie. Opony do wózków widłowych Continental na tle konkurencji wyróżnia się skuteczniejszym odprowadzeniem ciepła, lepszymi właściwościami trakcyjnymi i odczuwalna redukcja drgań. Niektóre modele niemieckiego koncernu Conti wykonane zostały z aż 4 warstw gumy, dzięki czemu nie trzeba martwić się o mechaniczne uszkodzenie (np. przebicie) opony.

Jak myć samochód myjką ciśnieniową i nie zrobić szkody?

Myć samochód myjką ciśnieniową, nie czyniąc przy tym szkód, to sztuka, którą warto opanować. Myjki ciśnieniowe są potężnymi narzędziami, które mogą nie tylko zaoszczędzić czas i wodę, ale również zapewnić dogłębne czyszczenie pojazdu. Kluczem do sukcesu jest jednak stosowanie się do kilku zasad b...

Z jakimi problemami musi mierzyć się transport drogowy w najbliższych latach?

Nie ulega wątpliwości, że w Europie transport drogowy wciąż pozostaje najwygodniejszym narzędziem logistycznym. Nie może być inaczej na kontynencie, na którym średnia gęstość dróg przekracza wartość 100 km na 100 km kwadratowych. Mimo to, firmy transportowe wciąż borykają się z poważnymi wyzwania...

Motoryzacja. W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut

Przebieg 188 tys. km, wiek 12,7 lat i cena blisko 30 tys. zł – to uśredniona charakterystyka samochodów, które w 2023 roku były najczęściej oferowane w sprzedaży na polskim rynku wtórnym. Statystyki pokazują jednak, że mediana wieku aut z drugiej ręki sukcesywnie spada, a w ofercie rośnie udział ...

Sprawdź, czy możesz zatankować E10

Jak pisaliśmy kilka dni temu okazuje się, że nie wszystkie starsze auta będą mogły być tankowane nowym typem paliwa E10.

Od stycznia zmiana na stacjach paliw

Benzyna z 10-proc. udziałem bioetanolu pojawi się z początkiem nowego roku na stacjach paliw w miejsce popularnej E5 95-oktanowej. Nie wszystkie starsze auta będą mogły być nią jednak zasilane, więc trzeba będzie je tankować paliwem 98-oktanowym, które obecnie jest droższe. Eksperci przewidują je...

Auta z USA: historia i fenomen amerykańskich pojazdów

Amerykańskie samochody, symbole wolności i innowacji, zaczęły swoją historię ponad wiek temu. Ford Model T, pierwszy masowo produkowany pojazd, zrewolucjonizował przemysł motoryzacyjny, dając początek erze motoryzacji. Od tamtej pory, samochody z USA stały się nie tylko środkami transportu, ale r...

Czym się charakteryzuje zabudowa typu wywrotka?

Zabudowa typu wywrotka, która montowana jest na bazie samochodu dostawczego do 3,5 tony jest ciekawym i przydatnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców i firm komunalnych. Auto dostawcze jest w stanie wjechać nawet wąskie uliczki i bramy, które są niedostępne dla samochodów ciężarowych.