Skip to main content

E-commerce na międzynarodowym rynku: wyzwania logistyczne i sposoby ich pokonania

| Artykuł sponsorowany | Internet

Cross border commerce to z punktu widzenia wielu polskich firm szansa znalezienia kolejnego obszaru rozwoju. Jednocześnie rozpoczęcie działalności e-commerce na międzynarodowym rynku wiąże się z wieloma wyzwaniami, szczególnie w obszarze logistyki. Na które potencjalne bariery warto zwrócić szczególną uwagę i w jaki sposób je pokonać?

Magazynowanie towaru za granicą

Jednym z największych wyzwań, przed jakim stoją polskie firmy sprzedające na rynkach zagranicznych, jest magazynowanie towaru. Inwestycja we własny magazyn to rozwiązanie zarezerwowane wyłącznie dla największych graczy, którzy zdają sobie sprawę, że ekspansja prawdopodobnie zakończy się sukcesem i mogą sobie pozwolić na taki wydatek.

Czy pozostałe przedsiębiorstwa rozpoczynające od handlu na nieco mniejszą skalę muszą stać na straconej pozycji? Niekoniecznie! W grę wchodzi między innymi fulfillment, a więc zlecenie pełnej obsługi logistycznej partnerowi zewnętrznemu, który zajmuje się magazynowaniem towaru i realizacją dostaw, podczas gdy klient zachowuje pełną kontrolę nad tymi procesami.

Koszty dostawy towaru

Wystartowanie z biznesem cross border commerce najczęściej rozpoczyna się jednak od przesyłek realizowanych z Polski. Dzięki temu nie trzeba w swoim biznesie uwzględniać kosztów magazynowania towaru za granicą. Takie rozwiązanie ma sens, jeżeli oferta sprzedającego jest unikalna – nie posiada konkurencji na rynku docelowym lub gdy jest niezwykle atrakcyjna cenowo.

Koszty dostawy towaru zostaną wówczas zniwelowane przez oczekiwania konsumentów, którzy i tak sporo zaoszczędzą lub wybiorą produkt ze względu na jego niepowtarzalność.

Czas dostawy przesyłki

Osobnym wyzwaniem jest czas dostawy przesyłki. W tym przypadku również zagraniczni klienci będą skłonni poczekać nieco dłużej, jeżeli oferta jest dla nich unikalna. Wiele jednakże zależy od znalezienia optymalnych form dostawy.

W tym momencie z pomocą przychodzi sprawdzony partner logistyczny, na przykład serwis Apaczka oferujący sprawne, tanie i zautomatyzowane wysyłki również za granicę. Propozycja jest skierowana przede wszystkim do klientów biznesowych, w tym działających w obszarze e-commerce.

Użytkownicy serwisu Apaczka.pl zyskują w jednym miejscu dostęp do wiodących przewoźników oferujących przesyłki międzynarodowe. Zamawianie usługi odbywa się w sposób automatyczny, ponieważ po imporcie danych ze sklepu internetowego wystarczy jedno kliknięcie. 

Średni czas dostawy na terenie Unii Europejskiej wynosi 3 dni. Usługa dodatkowa w postaci Apaczka Niemcy pozwala nadawać przesyłki do naszych zachodnich sąsiadów za nawet 34,69 zł netto z gwarancją dostawy w ciągu 4 dni roboczych.

Korzystanie ze sprawdzonych przewoźników dostępnych w ramach partnera logistycznego pozwala zagranicznym konsumentom zyskać obsługę w ich rodzimym języku, co jest dodatkowym atutem. Ograniczenie kosztów i czasu dostawy to bardzo ważny krok do sukcesu w działalności cross border commerce!

Jak założyć i rozkręcić własny sklep online?

W ostatnich latach zakupy już na dobre przeniosły się do sieci. Zamawianie potrzebnych towarów i usług bez wychodzenia z domu jest proste i wygodne, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego.

Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowad...

Trendy w marketingu internetowym: jak utrzymać się na szczycie?

Świat marketingu online zmienia się dynamicznie. Kluczem do sukcesu w tak rozwijającej się branży jest więc ciągłe aktualizowanie wiedzy i dostosowywanie strategii do najnowszych trendów. Ale jak utrzymać się na szczycie w tej nieustannie ewoluującej dziedzinie?

Jak klienci trafiają na Twoją stronę www? Poznaj pozycje strony!

Pozyskiwanie klientów z wyszukiwarek to bardzo ważna część strategii budowania każdej marki. Czy chodzi o ogromny biznes, czy małą, lokalną firmę. Warto wiedzieć jak trafiają do Ciebie Twoi klienci i w jaki sposób znajdują Twoją stronę w internecie. Opowiem Ci jak sprawdzić pozycje ...

SEO i Google Ads – podstawowe różnice

Marketing internetowy przyjmuje wiele form. Bardzo często właściciele witryn decydują się na usługi SEO (ang. Search Engine Optimization). Wielu z nich korzysta także z Google Ads. W tym artykule wyjaśnimy, na czym polega zarówno jedna, jak i druga forma reklamy, a także wskażemy najważnie...

Skuteczne pozycjonowanie stron www - czy warto?

Jako właściciel strony internetowej lub bloga potrzebujesz, aby Twoja strona firmowa znalazła się na samym szczycie rankingów wyszukiwań Google i dotarła do jak największej liczby osób. Jednym ze sposobów na zdobycie uznania i dotarcie do grupy docelowej jest SEO. SEO może wy...

Nowe zasady zakupów podczas pokazu, wycieczki oraz online.

Od kilku dni sklepy internetowe rozsyłają informację o zmianach w regulaminach , związane to jest z wprowadzeniem nowych, korzystniejszych dla kupujących uregulowań. Zmiany dotyczą również zakupów w czasie pokazów oraz wycieczek.