Do jakich ćwiczeń można wykorzystać gryf?

Mogłoby się wydawać niektórym, że ćwiczenia ze sztangą są nudne i angażują stosunkowo mało grup mięśniowych, ale w praktyce jest zupełnie inaczej. Sztanga wraz z gryfem i obciążeniem pozwala na ćwiczenie niemalże wszystkich mięśni. Można wykonywać szereg ćwiczeń zarówno na górne, jak i na dolne partie ciała.

Do jakich ćwiczeń można wykorzystać gryf?

Jako, że gryfy dostępne są w wersji prostej i łamanej, nasuwa się pytanie, na które rozwiązanie się zdecydować. Dobór odpowiedniego gryfu wbrew pozorom ma spore znaczenie i nie jest to takie oczywiste dla kogoś, kto dopiero co zaczyna swoją przygodę z treningiem siłowym. Najczęściej jest tak, że amatorom zaleca się sięganie po gryf łamany, który nie obciąża tak nadgarstków. Jeśli ktoś ma siedzącą pracę przed komputerem czy też doprowadził się do przetrenowania, to jak najbardziej warto sięgnąć właśnie po gryf łamany. Najbardziej uniwersalne są modele lekko łamane, które mogą być wykorzystywane do ćwiczenia większej grupy mięśni. Te z mocniejszym zgięciem pozwalają z kolei na bardziej precyzyjne modelowanie tricepsów. W przypadku zwiększania masy bicepsów polecane są gryfy proste. To samo dotyczy modelowania mięśni ramion. Gryf łamany może nawet w pewnym sensie zastąpić tradycyjne hantle. Najlepiej jest jednak wyposażyć się zarówno w hantle, jak i gryf, co pozwoli na wykonywanie znacznie większej liczby ćwiczeń. Trening powinien być zróżnicowany.

Gryf olimpijski - https://thornfit.pl/collections/gryfy może być wykorzystywany podczas przeróżnych ćwiczeń – zarówno tych na górne, jak i dolne partie ciała. Minimalne obciążenie powinno wynosić pięć kilogramów. Ćwiczyć można, stojąc w lekkim rozkroku na ugiętych kolanach, trzymając gryf przed sobą, następnie uginając i prostując mięśnie. Inną opcją jest ćwiczenie w pozycji stojącej w rozkroku na ugiętych kolanach, trzymając gryf za plecami. Ćwiczenie polega na unoszeniu rąk w górę i opuszczaniu ich. Kolejną propozycją jest stanie na jednej nodze i unoszenie kolana do góry, wykonując jednocześnie klaśnięcie. Można także stać w rozkroku z dłońmi na karku i wykonywać przysiady, pamiętając o trzymaniu prostych pleców. Ćwiczenie polega na przenoszeniu rąk w przód.

 

 

 

Dodaj komentarz

Zasady są częścią składową polityki prywatności: https://www.eoborniki.pl/home/polityka-prywatnoci.html. Treści użytkownika serwisu eoborniki zwanego Autorem komentarza - zamieszczane, prezentowane, przechowywane i udostępniane są w serwisie eoborniki.pl w imieniu własnym Autora komentarza, na jego rzecz i na jego odpowiedzialność. Autor komentarza zamieszcza treści dobrowolnie i nie domaga się za to zapłaty.
Dane gromadzone w serwisie to: adres IP, adres email, nazwa autora komentarza. Usuniecie komentarza oraz wszystkich danych możliwe jest po przesłaniu maila z adresu wprowadzonego w trakcie przesłania wpisu na adres kontakt@eoborniki.pl.
Eoborniki.pl nie ponosi odpowiedzialności za zawartość treści zamieszczonych, publikowanych, przechowywanych i udostępnianych przez Autora komentarza na stronach serwisu. Eoborniki.pl zastrzega sobie prawo do usunięcia, zmiany wpisów uznanych za obraźliwe, niezgodne z prawem lub inne według uznania.
Przesłanie komentarza jest jednoznaczne z potwierdzeniem przeczytania i akceptacją niniejszych zasad.
W wypadku zauważenia naruszenia Zasad oraz innych uwag prosimy o zgłoszenie na adres kontakt@eoborniki.pl.


Kod antyspamowy
Odśwież