Przejdź do głównej treści

Tymczasem rusza budowa mostu w ....

Jak informują przedstawiciele firmy Gotowski rusza budowa mostu w Międzychodzie. Jest to zapewne bardzo ważna inwestycja, jednak wolelibyśmy aby ta firma właśnie rozpoczynała budowę mostu w Obornikach.

Plac budowy firma „Gotowski” przejęła jeszcze jesienią. Teraz wraz z poprawą pogody rozpoczęły się pierwsze prace. Zorganizowane zostało zaplecze budowy i przeprowadzono niezbędne wycinki drzew i krzewów. W najbliższych tygodniach wykonywane będą prace związane z przygotowaniem miejsc pod budowę przyczółków i filarów.

Nowy most powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160, która łączy miasta w zachodniej części Wielkopolski. Umożliwia ona kierowcom dojazd do węzłów na autostradzie A2 (Poznań—Berlin) w Trzcielu oraz Nowym Tomyślu. Konstrukcja nowego mostu powstaje na zachód od istniejącej przeprawy. Umożliwi to przez cały okres inwestycji korzystanie z istniejącego mostu. Zostanie on rozebrany dopiero po otwarciu nowej przeprawy.

Nowa konstrukcja  liczyć ma około 140 metrów długości. 3-przęsłową konstrukcję tworzyć będą stalowe dźwigary zespolone z żelbetową płytą. Na jezdni znajdować się będą dwa pasy ruch o szerokości 3,5 metra oraz pobocze. Zaprojektowano również ciąg pieszo-rowerowy. Inwestycja połączona jest z budową nowych dróg dojazdowych oraz 4-wlotowego ronda. Powstanie ono po południowej stronie przeprawy na przecięciu ulicy J. Piłsudskiego i Wałów Jana Kazimierza. Koszt inwestycji to blisko 21 mln zł.

Nowy most w liczbach

  • długość całkowita — 139,8 m

  • szerokość całkowita — 14,85 m

  • szerokość jezdni — 8,5 m

  • szerokość ciągu pieszo-rowerowego — 3,5 m

  • liczba przęseł — 3.

Inwestor:

  • Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu

    Wykonawca:

  • Firma „Gotowski”

informacja w oparciu o dane z firmy Gotowski

 

 

 

 

 

 

Nowa koncepcja Wolnych Torów – z Parkiem Mozaikowym, tramwajami i zapowiedzią większej ilości zieleni – budzi duże nadzieje. Pytanie brzmi: czy ambitna wizja przetrwa zderzenie z realiami inwestycyjnymi?
W poniedziałek, 10 listopada, w Gębicach (gmina Czarnków, powiat czarnkowsko-trzcianecki) odbył się finał IX edycji konkursu „Aktywna Wieś Wielkopolska”, organizowanego w ramach programu „Wielkopolska Odnowa Wsi 2020+”. Dziewięć sołectw otrzymało tytuł „Aktywna Wieś Wielkopolska” oraz nagrodę finan…
„Dzieciństwo bez Przemocy” to więcej niż kampania – to apel o odpowiedzialność dorosłych. Wielkopolska dołącza do ogólnopolskiej inicjatywy, by wspólnie chronić najmłodszych przed krzywdą.
Kierowcy jadący z Obornik do Poznania muszą przygotować się na poważne utrudnienia. Od czwartku, 9 października 2025 r., na odcinku ul. Obornickiej między ulicami Złotnicką a Łagiewnicką obowiązuje całodobowy ruch wahadłowy. Prace potrwają do 16 października.
Wielkopolska ma od 03.10.2025 nowego wojewódzkiego konserwatora zabytków. Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk, na wniosek generalnego konserwatora zabytków, powołała na to stanowisko Jacka Maleszkę.
Burmistrz Małgorzata Cichostępska w piśmie do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu używa stanowczego tonu: „kategoryczne żądanie” i „dalsze zwlekanie jest niedopuszczalne”. Wskazuje kluczowe problemy:
Do końca 2025 roku mają zakończyć się prace przygotowawcze do budowy nowego, ponad 43‑kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 — z Nowej Wsi Ujskiej do Obornik.