Przejdź do głównej treści

Oborniki. Radni zadecydują m.in. o wysokości stawek podatkowych

| Łukasz | Komunikaty

Przewodniczący Rady Miejskiej w Obornikach zapraszana XXIII (23) sesję Rady Miejskiej w Obornikach. W porządku obrad znajdują się m.in. punkty dotyczące stawek podatków czy obornickiego schroniska Azorek.

Najbliższe posiedzenie radnych odbędzie się 26 listopada 2025 r. (środa) o godz. 9.00 w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Obornikach ul. marsz. J. Piłsudskiego 76. 

Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołów z XX i XXI (nadzwyczajnej) sesji Rady Miejskiej w Obornikach.
4. Sprawozdanie Burmistrza Obornik z prac w okresie między sesjami.
5. Sprawozdania komisji z prac w okresie między sesjami.
6. Zapytania do przewodniczących komisji w zakresie dotyczącym przedstawionych sprawozdań.
7. Zapytania radnych do przedstawicieli Zarządu i Rady Powiatu Obornickiego oraz dyrektorów jednostek organizacyjnych, instytucji kultury, prezesów spółek i zaproszonych gości.
8. Zapytania sołtysów.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Oborniki na rok 2025 (osoba referująca: Skarbnik Gminy Oborniki p. Joanna Gzyl).
10. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Oborniki na lata 2025-2056 (osoba referująca: Skarbnik Gminy Oborniki p. Joanna
Gzyl).
11. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Oborniki, które nie wygasają z upływem roku 2025 (osoba referująca: Skarbnik Gminy Oborniki p. Joanna Gzyl).
12. Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości i zwolnień w tym podatku (osoba referująca: Kierownik Referatu Podatkowego p. Joanna Desperak-Zając).
13. Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącej podstawę do obliczania podatku rolnego na obszarze Gminy Oborniki na rok 2026 (osoba referująca:
Kierownik Referatu Podatkowego p. Joanna Desperak-Zając).
14. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Obornik (osoba referująca: Przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji p. Agnieszka Katarzyna Balcerowiak).

15. Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w miejscowości Świerkówki, gmina Oborniki (osoba referująca:
Kierownik Wydziału Planowania Przestrzennego p. Lidia Kizior-Pietrzak).
16. Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu działki oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 236 położonej w miejscowości Bogdanowo, gmina Oborniki (osoba referująca: Kierownik Wydziału Planowania Przestrzennego p. Lidia Kizior- Pietrzak).

17. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy części nieruchomości położonej w Bogdanowie, stanowiącej własność Gminy Oborniki oraz zgody na zawarcie umowy dzierżawy na czas określony dłuższy niż 3 lata (osoba referująca: Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
18. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Sołeckiej Strategii Rozwoju Wsi Bąbliniec i Lipka w gminie Oborniki na okres sierpień 2025 - sierpień 2030 (osoba referująca: Kierownik Biura Pozyskiwania Funduszy p. Joanna Tadla).
19. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Sołeckiej Strategii Rozwoju Sołectwa Popowo w gminie Oborniki na okres sierpień 2025 - sierpień 2030 (osoba referująca: Kierownik Biura
Pozyskiwania Funduszy p. Joanna Tadla).
20. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Sołeckiej Strategii Rozwoju Sołectwa Uścikowo w gminie Oborniki na okres sierpień 2025 - sierpień 2030 (osoba referująca: Kierownik Biura
Pozyskiwania Funduszy p. Joanna Tadla).
21. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Sołeckiej Strategii Rozwoju Sołectwa Żukowo w gminie Oborniki na okres sierpień 2025 - sierpień 2030 (osoba referująca: Kierownik Biura
Pozyskiwania Funduszy p. Joanna Tadla).
22. Podjęcie uchwały w sprawie alei pomnikowej w miejscowości Bąblin (osoba referująca: Specjalista ds. architektury krajobrazu i zieleni gminnej p. Anna Eichler).
23. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
24. Podjęcie uchwały w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
25. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Czarnków porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
26. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Miasto Czarnków porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
27. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Duszniki porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
28. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Grodzisk Wielkopolski porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami
oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
29. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Kamieniec porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
30. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Miejską Kościan porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
31. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Lwówek porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
32. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Murowana Goślina porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
33. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Nowy Tomyśl porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
34. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Obrzycko porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
35. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Rogoźno porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
36. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Rokietnica porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
37. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Ryczywół porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
38. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Skoki porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania
bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
39. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Tarnowo Podgórne porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
40. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Wągrowiec porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
41. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Wielichowo porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz
zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
42. Przyjęcie jednolitego tekstu uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
43. Przyjęcie jednolitego tekstu uchwały w sprawie powierzenia Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o. obowiązkowego zadania własnego
Gminy Oborniki oraz upoważnienia Zarządu Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o. do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji
publicznej (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
44. Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej w Obornikach.
45. Informacje o zgłaszanych interpelacjach i zapytaniach radnych oraz udzielonych na nie odpowiedziach.
46. Wolne głosy i wnioski.
47. Zamknięcie sesji.

fot. oborniki.pl

W sobotę zostanie zamknięty odcinek drogi Popówko - Sycyn. To efekt zaplanowanych na ten dzień robót bitumicznych.
Mieszkańcy Skrzetusza muszą przygotować się do zaplanowanej przez spółkę Przedsiębiorstwo Komunalne przerwy w dostawie wody.
W poniedziałek, 10 listopada, pracownicy Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach zauważyli zanieczyszczenie wody w rejonie kąpieliska na Żwirkach. Po zgłoszeniu sprawy na miejsce natychmiast przybyła Państwowa Straż Pożarna, a następnie specjalistyczna jednostka z Poznania, która pob…
Coraz częściej do mieszkańców dzwonią i pukają „pośrednicy” od dotacji. Brzmi obiecująco, ale rachunek zwykle płaci… domownik. Sprawdzamy, co naprawdę mówi WFOŚiGW w Poznaniu i jak bezpiecznie skorzystać z programu „Czyste Powietrze” w gminie Oborniki.
Na kolejne szkolenie zaprasza Naczelnik Urzędu Skarbowego w Obornikach. Moduł V dotyczy nadawania uprawnień oraz wystawianie faktur w KSeF przez JST i Grupy VAT oraz rolników ryczałtowych.
W Urzędzie Gminy w Ryczywole wprowadzono zmiany. Z dniem 05.11.2025 r.  stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami zostało przeniesione do biura nr 20, mieszczącego się w Referacie Inwestycji i Rozwoju.
W związku z zaplanowanym na 11 listopada Biegiem Niepodległości w Obornikach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu.