Przejdź do głównej treści


Można składać wnioski do programu Dobry Start

| Łukasz | Komunikaty

Od 1 lipca rodzice będą mogli składać wnioski o wypłatę świadczenia z programu Dobry Start na wyprawkę szkolną dla dzieci. Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat.

Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych – informuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.

Wsparcie przysługuje raz w roku – na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Nie można go otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Wnioski na nowy okres świadczeniowy będzie można składać od 1 lipca do końca listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.

Wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” można złożyć tylko elektronicznie – przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Warto sprawdzić czy poprawnie podaliśmy PESEL dziecka, nazwę i adres szkoły oraz aktualny numer konta – dodaje Nowicka.

Informację o przyznaniu wsparcia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS – również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na wskazany rachunek bankowy.

27 grudnia o godz. 16:40, w Obornikach usłyszymy syreny alarmowe. To element treningu systemu alarmowania, ale też symboliczny gest upamiętnienia 107. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego.
W okresie świąteczno-noworocznym rozkład jazdy autobusów ulegnie zmianie. Część kursów zostanie zawieszona, a w Sylwestra autobusy pojadą krócej niż zwykle.
Wyjątkowo w poniedziałek odbędzie się najbliższa sesja Rady Miejskiej w Obornikach.
Kierowcy będą musieli korzystać z innych przejazdów w Obornikach po przedłużeniu zamknięcia ruchu na ul. Kowanowskiej. 
W okresie świąteczno-noworocznym wprowadzona zostaną zmiany w rozkładzie jazdy obornickiej komunikacji. Podyktowane one są przerwą w nauce szkolnej.
W weekend 6–7 grudnia 2025 r. pociągi na odcinku Wargowo – Oborniki Wielkopolskie zostaną wstrzymane z powodu prac torowych. Za cały ruch odpowie Zastępcza Komunikacja Autobusowa.
Moduł VI – Bezpłatne narzędzia KSeF – Aplikacja Mobilna KSeF - to kolejne szkolenie, na które zaprasza Naczelnik Urzędu Skarbowego w Obornikach.