Przejdź do głównej treści

Komiunikat UM Oborniki ws. budownictwa komunalnego i socjalnego

| UM Oborniki | Komunikaty

BURMISTRZ OBORNIK zaprasza zainteresowane podmioty do zgłaszania zamiaru współpracy z Gminą Oborniki przy wspólnej realizacji zadania gminy w zakresie budownictwa komunalnego i socjalnego.

W celu uruchomienia programu budowy mieszkań komunalnych i socjalnych na terenie gminy Oborniki, Burmistrz Obornik rozważa możliwość realizacji tego zadania we współpracy z podmiotami i inwestorami zewnętrznymi.

Przedmiotem współpracy byłyby:

  • zaprojektowanie i wybudowanie budynku z mieszkaniami komunalnymi lub socjalnymi,
  • eksploatacja i zarządzanie wybudowanym obiektem,
  • wynajmowanie lokali mieszkalnych i socjalnych w wybudowanym budynku określonym osobom.

Burmistrz Obornik oczekuje, iż wkładem inwestorów zewnętrznych byłoby sfinansowanie budowy oraz eksploatacja wybudowanych obiektów. Natomiast wkładem gminy oddanie gruntu (pod odpowiednim tytułem prawnym) inwestorowi zewnętrznemu oraz najmowanie mieszkań z gwarantowanym czynszem. Nie wyklucza się możliwości przeznaczenia części powierzchni użytkowej wybudowanego obiektu na wynajem na komercyjne cele mieszkaniowe.

Przedsięwzięcie byłoby realizowane według przepisów ustawy z 19 grudnia 2008 r.o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz.U. z 2009 r. nr 19, poz. 100 z późn. zm.), ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz.U. z 2009 r., nr 19,poz. 101 z późn. zm.), bądź innych przepisów, gwarantujących konkurencyjny wybór partnera prywatnego lub procedur zapewniających budowę na warunkach konkurencyjnych.

Zapytania można kierować do zastępcy burmistrza Obornik Pana Piotra Woszczyka w formie pisemnej na adres Urzędu Miejskiego w Obornikach, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki, lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Burmistrz Obornik oczekuje na zgłoszenia od podmiotów zainteresowanych współpracą przy planowanym przedsięwzięciu w terminie do 15 czerwca 2012 r. Zgłoszenie winno zawierać przedstawienie idei współpracy, wraz z przedstawieniem warunków prawno-finansowych (w szczególności przewidywanych kosztów budowy budynku i orientacyjnych oczekiwanych czynszów najmu), okresu na jaki byłaby zawarta umowa najmu oraz koncepcji funkcjonalno-użytkowej obiektu, mogącej obejmować także zastosowania komercyjne.

Zaproszenie nie jest otwarciem procesu wyboru partnera/inwestora prywatnego dla wspólnej realizacji przedsięwzięcia. Służy ono rozpoznaniu szerokich możliwości realizacji zadania gminy w zakresie budownictwa komunalnego i socjalnego.

Wyrażone przez zainteresowane podmioty intencje uczestnictwa we wspólnym przedsięwzięciu będą ważnym przyczynkiem do podjęcia przez organy Gminy Oborniki decyzji o sposobie realizacji tego zadania. Dlatego zgłoszenie zamiaru współpracy z gminą jest ze wszech miar uzasadnione.

Burmistrz Obornik - Tomasz Szrama

{jcomments off}

W tym tygodniu nie będzie można zrobić zakupów na obornickim targowisku w czwartek. Dzień targowy przesunięto na środę.
Gmina Rogoźno poinformowała o zamknięciu targowiska w dniu 2 maja.
30 kwietnia 2025 r. (środa) o godz. 9.00 w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Obornikach odbędzie się XIV sesja Rady Miejskiej.
W sobotę 26 kwietnia, w dniu pogrzebu papieża Franciszka, w Polsce będzie obowiązywać żałoba narodowa. W czasie żałoby flaga Polski ma być opuszczona do połowy masztu, a media uwzględniają potrzebę uczczenia pamięci papieża podczas planowanych emisji. 
Przewodnicząca Rady Powiatu Obornickiego Aleksandra Kulupa zaprasza na XVII sesję Rady Powiatu Obornickiego, która odbędzie się 24 kwietnia 2025 r. o godz. 12:00 (czwartek) w Sali Sesyjnej Starostwa Powiatowego w Obornikach.
Burmistrz Rogoźna ogłosił konkurs na stanowisko Kierownika Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rogoźnie.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu prowadzi nabór wniosków na dofinansowanie zakupu sprzętu i wyposażenia dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Wielkopolski.