Wysłałeś JPK_VAT? Co teraz?
Do 26 lutego przedsiębiorcy byli zobowiązani do wysłania deklaracji JPK_VAT. Co dzieje się z przesłanymi informacjami i czego mogą spodziewać się przedsiębiorcy?
Jeśli jesteś przedsiębiorcą i wysłałeś już plik JPK_VAT, nie zapomnij o tym, aby pobrać UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru) – to Twój dowód na to, że plik JPK dotarł do urzędu. Prawidłowo wysłany dokument powinien mieć w systemie status „200”. Tylko dla tak oznaczonego pliku można pobrać UPO. W zależności od wybranej formy wysyłki różny będzie sposób uzyskania poświadczenia. Szczegóły znajdziesz w Portalu Podatkowym.
Złożony plik JPK_VAT można korygować. Taka konieczność może się pojawić, gdy w ewidencji VAT następują zmiany, np. po otrzymaniu faktury korygującej od kontrahenta za zakupy dla firmy, czy po wystawieniu klientom faktury do paragonów, z których obrót został już rozliczony i wykazany w złożonym wcześniej pliku. Na stronie jpk.mf.gov.pl znajdziesz wskazówki w jaki sposób odpowiednio oznaczać takie korekty. Nie ma ograniczeń co do ilości przesyłanych korekt.
Przesyłane dane są analizowane przez administrację skarbową. Jeśli w wysłanym pliku pojawią się niezgodności, zostaniesz powiadomiony o tym e-mailowo (z adresu
Po więcej informacji zapraszamy na stronę jpk.mf.gov.pl. W razie wątpliwości możesz też skontaktować się z ekspertem ds. JPK_VAT w swoim urzędzie skarbowym.
Urząd Skarbowy w Obornikach
ul. Rynek 4
64-600 Oborniki
Numery telefonów:
Centrala Telefoniczna: 61 29 75 400
fax. 61 29 75 401