Jak stosować aminokwasy BCAA?

Jak stosować aminokwasy BCAA?

Stosowanie odżywek niesie za sobą bardzo wiele korzyści, ale czasami bywają też i niebezpieczeństwa wynikające na przykład  nadmiaru takich środków w organizmie. Choć zazwyczaj skutki uboczne są znikome bądź nie ma ich w ogóle, nie zaleca się prób bycia mądrzejszym niż producent przedstawiający konkretne zalecenia. Mimo to wiele osób próbuje, a efekty i tak nie są lepsze.

 

Wśród popularnych odżywek znajdują się aminokwasy BCAA, którym warto przyjrzeć się nieco bliżej. Czym właściwie są aminokwasy BCAA?

Aminokwasy dzielą się na dwa główne rodzaje – na proste oraz na te rozgałęzione i to właśnie do tej drugiej grupy zaliczają się aminokwasy BCAA. Odżywki oparte na aminokwasach BCAA powodują ćwiczącego szereg pozytywnych korzyści, jednak warunkiem niezbędnym jest ich prawidłowe stosowanie.

Jak twierdzą specjaliści, aminokwasy BCA mają bardzo duży wpływ na układ odpornościowy, co przekłada się na trening siłowy, jaki jest bardziej efektywny – jeśli organizmowi dostarcza się środek, który wzmacnia odporność i siłę, to logiczne jest, że będzie ćwiczyło się lepiej i efektywniej. Podczas ćwiczeń w pewnym sensie każdy organizm doznaje pewnego rodzaju stresu, a aminokwasy pozwalają mu lepiej sobie z tym stresem poradzić. Niestety w przeciwieństwie do innych substancji, aminokwasy BCAA nie występują w naszym organizmie naturalnie, dlatego trzeba dostarczać je osobno.

To oczywiście nie jedyna zaleta spożywania odżywek BCAA, bowiem dochodzi do tego jeszcze możliwość uzupełnienia braków na przykład będąc na diecie wegetariańskiej – wbrew pozorom takie osoby również często intensywnie trenują, a wtedy muszą dostarczać organizmowi jeszcze więcej niezbędnych mu składników. Aminokwasy BCAA zapobiegają również utracie tkanki mięśniowej, a więc katabolizmowi mięśni – korzyści są więc naprawdę spore.

Jak jednak konkretnie się je stosuje?

Specjaliści twierdzą, że dla uzyskania maksymalnych korzyści z przyjmowania odżywek BCAA konieczne jest odpowiednie dawkowanie. Prawdopodobnie najlepiej jest stosować taktykę polegającą na przyjmowaniu ich bezpośredni przed treningiem jak i po, a konkretnie od 5 do 10 gram, przed i po.

By efekty były jeszcze lepsze poleca się zażywanie aminokwasów BCAA z innymi antykatabolikami, chociażby z węglami (głównie carbo) albo glutaminą. Do tego bardzo dobre efekty może przynieść również serwatka, 30 minut po treningu.

Niektórzy kulturyści twierdzą, że warto wyposażyć ciało w aminokwasy BCA również w ciągu dnia, tak po prostu, aby zwiększyły anabolizm.

Więcej o bezpiecznej suplementacji znajdziesz na MegaPower.pl

Dodaj komentarz

Zasady:
Treści użytkownika serwisu eoborniki zwanego Autorem komentarza - zamieszczane, prezentowane, przechowywane i udostępniane są w serwisie eoborniki.pl w imieniu własnym Autora komentarza, na jego rzecz i na jego odpowiedzialność. Autor komentarza zamieszcza treści dobrowolnie i nie domaga się za to zapłaty.
Eoborniki.pl nie ponosi odpowiedzialności za zawartość treści zamieszczonych, publikowanych, przechowywanych i udostępnianych przez Autora komentarza na stronach serwisu. Eoborniki.pl zastrzega sobie prawo do usunięcia, zmiany wpisów uznanych za obraźliwe, niezgodne z prawem lub inne według uznania.
Przesłanie komentarza jest jednoznaczne z potwierdzeniem przeczytania i akceptacją niniejszych zasad.
W wypadku zauważenia naruszenia Zasad oraz innych uwag prosimy o zgłoszenie na adres redakcja@eoborniki.pl.


Kod antyspamowy
Odśwież