fbpx

Rogoźnianka Kinga Przybylska powalczy o finał gry edukacyjnej

Gimnazjum nr 1 w Rogoźnie (fot. www.rogozno.pl)

Kinga Przybylska z Gimnazjum nr 1 im. „Mazurka Dąbrowskiego” w Rogoźnie zakwalifikowała się do półfinału gry edukacyjnej „Globtroter: poznaj Wielkopolskę”. Kinga pokonała blisko 1000 uczniów, a teraz zawalczy o finał w Poznaniu.

Co to jest przyducha? Jakie właściwości wykazuje farnezol? Który pierwiastek wspomaga gojenie się ran? Między innymi z takimi pytaniami musieli zmierzyć się uczniowie 105 szkół biorących udział w projekcie „eSzkoła – Moja Wielkopolska”.

Od 1 czerwca do 18 sierpnia młodzież nie tylko dobrze bawiła się podczas wirtualnego spaceru po Wielkopolsce, ale także przypominała sobie wiadomości z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz poznawała ciekawostki związane z ich regionem.

Autorami 6300 pytań byli sami uczniowie. Zagadki podzielone były na kategorie. Wybierać można było między zadaniami z matematyki, chemii, biologii, fizyki i geografii. Zróżnicowana była również punktacja – do zdobycia gracze mieli 5, 7 i 10 punktów. Oprócz pytań naukowych pojawiały się także pytania o inne projekty uczniowskie. Dzięki temu uczniowie mogli przekonać się, jakie prace przygotowali ich koledzy z całego województwa.

Dlaczego twórcy jednego z największych projektów systemowych w Wielkopolsce zachęcają uczniów do siedzenia przed komputerem? – Młodzież nie wyobraża już sobie świata bez komputerów i Internetu, a dorośli nie wyobrażają sobie świata bez szkoły. Dlatego postanowiliśmy połączyć te dwa elementy i stworzyć grę edukacyjną, która będzie w sobie łączyć zarówno element naukowy jak i rozrywkowy – wyjaśnia Joanna Ganowicz, Dyrektor Departamentu Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.

8 września w siedzibie Ogólnopolskiej Fundacji Edukacji Komputerowej w Poznaniu odbędzie się półfinał „Globtrotera”, na którym spotka się 30 najlepszych graczy. Wtedy też poznamy skład finałowej dziesiątki. Ostatni etap gry odbędzie się na żywo podczas gali finałowej projektu „eSzkoła” 24 września 2014 r. Zawodnicy odpowiedzą na 20 pytań zaznaczając swoje wybory na tabletach, a publiczność zgromadzona na Auli będzie śledzić na żywo postępy w grze. Zwycięzca finału otrzyma w nagrodę notebooka. Trzymamy kciuki za Kingę!