Przejdź do głównej treści

ZSS z Kowanówka wygrał ogólnopolski konkurs

kowanowko epodrecznik

Zespół Szkół Specjalnych w Kowanówku wygrał ogólnopolski konkurs w kategorii szkół specjalnych na najciekawsze zajęcia z wykorzystaniem e-podręczników „Szkoła na czasie, e-podręczniki w klasie!”. Nagrodą jest 15 tabletów, etui oraz szafa na ten sprzęt, którą  przedstawiciele uczniów i nauczyciele odebrali 22 stycznia w Warszawie z rąk organizatorów.

Projekt zyskał ogromne uznanie, czego dowodem jest jego publikacja na ogólnopolskich portalach edukacyjnych takich jak np. Edunews.  Przypomnimy tylko, że uczniowie Szkoły Podstawowej realizowali projekt problemowy pt. „Pod choinką”, którego autorkami są Jolanta Majkowska i Zyta Czechowska. Efekty projektu można zobaczyć na stronie internetowej stworzonej dla tego projektu, podanej poniżej. Należy kliknąć na interaktywne bombki i prezenty, które przeniosą nas na podstrony, szczegółowo opisujące działania projektu-> podchoinka.zss-kowanowko.edu.pl

„Pod choinką”, to interdyscyplinarny projekt problemowy dla uczniów szkoły podstawowej niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim. Wykorzystując zasoby platformy epodręczniki.pl, stworzyliśmy kreatywne zajęcia dydaktyczne, zajęcia pozalekcyjne i świetlicowe. Tematem przewodnim projektu była choinka, którą jak się okazuje możemy poznać na wiele sposobów: praktycznie, matematycznie, plastycznie, manualnie, wokalnie, interaktywnie i językowo. Pomysły na realizację projektu zebraliśmy na wirtualnej tablicy Padlet. Uczniowie, podczas realizacji projektu korzystali z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, wykorzystując tablicę interaktywną, tablety, smartfony i komputery. Swoje umiejętności technologiczne doskonalili rozwiązując interaktywne, ciekawe ćwiczenia na portalu epodreczniki.pl.

Działania projektowe to : list do św. Mikołaja, zaadresowana koperta, komiksy, animowana choinka w programie Scratch, matematyczne choinki, wycieczka do lasu i parku, notatka komputerowa, piosenka w języku niemieckim „O Tanennbaum”, kartki świąteczne, kiermasz w szkole i w firmie Solaris Bus & Coach, choinka z kodami QR, chmura wyrazowa, aplikacje stworzone na platformie LearningApps. Projekt ewaluowaliśmy używając do tego takich narzędzi jak tarcza strzelnicza oraz interaktywna ankieta w programie Kahoot.

Działania projektowe ,,zawiesiliśmy” na internetowej choince, która w bardzo obrazowy, sposób prezentuje zmagania uczniów i szczegółowo opisuje rezultaty projektu. Każdą aktywność upowszechnialiśmy na szkolnym fanpage’u na Facebook promując tym samym portal epodreczniki.pl. Dzięki tej stronie informacje o realizowanych zadaniach docierały do szerokiej grupy odbiorców jakimi są uczniowie, rodzice, nauczyciele, pracownicy szkoły i przyjaciele.

 Zyta Czechowska i Jolanta Makowska nauczycielki ZSS w Kowanówku

1 maja odszedł Zygmunt Dyczkowski. Przez 31lat kierował Szkołą Podstawową nr 3 im. Adama Mickiewicza w Obornikach.
Wszelkiego rodzaju organizacje muszą radzić sobie ze zmianami technologicznymi, które stawiają całe sektory na głowie. Powoduje to zmianę dynamiki rynku i zachowań konsumentów, a także globalne wahania gospodarcze i wpływy geopolityczne. W samym środku tych wszystkich zmian znajdują się specjaliści…
W poniedziałek uczniowie Zespołu Szkół im. Hipolita Cegielskiego w Rogoźnie uczestniczyli w warsztatach poświęconych zaburzeniom ze spektrum autyzmu.
Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z roz…
Fotografia Elżbiety Dzikowskiej trafiła do Szkoły Podstawowej nr 4 im. UNICEF w Obornikach. W piątek odbyło się otwarcie wystawy.
Porozumienie między Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu i Zespół Szkół w Objezierzu to bardzo dobra informacja dla uczniów z naszego regionu. Współpraca z wyższa uczelnia podnosi prestiż szkoły z Objezierze.
Centralna Komisja Egzaminacyjna (CKE) modyfikuje sposób oceny jednego z zadań na egzaminie kończącym szkołę podstawową, polegającego na napisaniu m.in. zaproszenia, ogłoszenia lub rozprawki. Według komisji uczeń nie powinien mieć aż tak dużej swobody w formułowaniu argumentów podnoszonych w pracy -…