Przejdź do głównej treści

Grają o wiedzę

| Dobocom | Edukacja

Grają o wiedzę

Młodzież z powiatu obornickiego, która zakończyła już poszukiwania lokalnych bohaterów, może teraz w pełni oddać się… grze. Edukacyjna potyczka została przygotowana specjalnie z myślą o twórcach pierwszej w Polsce „Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii Wielkopolan”.

Wraz z początkiem wakacji zakończyła się I edycja jednego z największych w Wielkopolsce projektów edukacyjnych. „Cyfrową Dziecięcą Encyklopedię Wielkopolan” tworzyli uczniowie z 226 szkół podstawowych, którzy pracowali nad biogramami zasłużonych mieszkańców ich gmin. W tej niezwykłej publikacji znalazło się ponad 900 osób. Dzieli ich bardzo wiele, ale łączy jedno – ich życie zainspirowało uczniów do podjęcia decyzji o tym, że powinni o nich usłyszeć wszyscy Polacy.

Do końca sierpnia uczestnicy projektu biorą udział w internetowych rozgrywkach, które dają im szansę na zdobycie cennych nagród oraz lepszego poznania Wielkopolski. Pytania do gry edukacyjnej zostały stworzone przez samych uczniów. W puli znajdują się zagadki odnoszące się do ciekawostek regionalnych oraz zadania z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych.

Zasady są proste – wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów. Uczniowie grają w trzyosobowych grupach. Na pierwszym etapiewybierają pytania z zakresu wiedzy regionalnej. Ich poziom jest zróżnicowany – im trudniejsze pytanie, tym więcej punktów przyznawanych jest za prawidłową odpowiedź. Jeżeli co najmniej jeden uczestnik zespołu pomyli się, rozpoczyna się drugi etap gry. Tutaj trzeba już rozwiązać bardziej skomplikowane zadanie. Jeśli uda się to dwóm zawodnikom, następuje przejście do rozgrywki na boisku. Na „murawie” każda poprawna odpowiedź uprawnia uczniów do przesunięcia się o jedno pole w kierunku bramki rywala.

Dlaczego warto zachęcać uczniów do spędzania czasu przed komputerem? Liczne badania wskazują na to, że nauka przez zabawę daje o wiele skuteczniejszej efekty niż „wkuwanie” na pamięć reguł i dat. Młodzież zdobywa nowe wiadomości, ale nie odczuwa przy tym znudzenia i przymusu, który często kojarzony jest z tradycyjnymi metodami nauczania – z ławką, tablicą i sprawdzianem. Ponieważ dzisiejsza młodzież nie wyobraża sobie świata bez smartfonów czy komputerów, postanowiliśmy zaprosić ją na wirtualne spotkanie z nauką i przygodą. Każdy uczeń po zalogowaniu się na platformę może rozpocząć rozgrywkę oraz walczyć o nagrody.

We wrześniu rozpoczyna się kolejna edycja projektu. Podobnie jak w ubiegłym roku szkolnym, uczniowie 226 podstawówek, w tym placówek z Obornik, Rogoźna i Ryczywołu rozpoczną poszukiwanie zasłużonych mieszkańców swoich gmin. Kogo wybiorą tym razem? Dowiemy się za kilka miesięcy. 

1 maja odszedł Zygmunt Dyczkowski. Przez 31lat kierował Szkołą Podstawową nr 3 im. Adama Mickiewicza w Obornikach.
Wszelkiego rodzaju organizacje muszą radzić sobie ze zmianami technologicznymi, które stawiają całe sektory na głowie. Powoduje to zmianę dynamiki rynku i zachowań konsumentów, a także globalne wahania gospodarcze i wpływy geopolityczne. W samym środku tych wszystkich zmian znajdują się specjaliści…
W poniedziałek uczniowie Zespołu Szkół im. Hipolita Cegielskiego w Rogoźnie uczestniczyli w warsztatach poświęconych zaburzeniom ze spektrum autyzmu.
Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z roz…
Fotografia Elżbiety Dzikowskiej trafiła do Szkoły Podstawowej nr 4 im. UNICEF w Obornikach. W piątek odbyło się otwarcie wystawy.
Porozumienie między Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu i Zespół Szkół w Objezierzu to bardzo dobra informacja dla uczniów z naszego regionu. Współpraca z wyższa uczelnia podnosi prestiż szkoły z Objezierze.
Centralna Komisja Egzaminacyjna (CKE) modyfikuje sposób oceny jednego z zadań na egzaminie kończącym szkołę podstawową, polegającego na napisaniu m.in. zaproszenia, ogłoszenia lub rozprawki. Według komisji uczeń nie powinien mieć aż tak dużej swobody w formułowaniu argumentów podnoszonych w pracy -…