Przejdź do głównej treści

Cyfrowa dziecięca encyklopedia z udziałem naszych szkół

| dobocom | Edukacja

Czy znamy wybitnych mieszkańców powiatu obornickiego? Przypomną nam o nich wkrótce uczniowie podstawówek, którzy przystąpili do projektu edukacyjnego „Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan”. Pomogą im również nauczyciele, którzy w najbliższych dniach wezmą udział w specjalnych szkoleniach.

W projekcie bierze udział  226 wielkopolskich szkół podstawowych, w tym trzech z naszego powiatu. Uczniowie czwartych, piątych i szóstych klas ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Wojska Polskiego w Obornikach, Szkoły Podstawowej nr 3 im. Powstańców Wielkopolskich w Rogoźnie oraz Szkoły Podstawowej w Ryczywole, stworzą autorską multimedialną notę,popartą badaniami i poszukiwaniami źródeł. Efekt końcowy? Do czerwca 2015 roku powstanie dostępna dla wszystkich „Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan”. Wpisy stworzą swoistą „mapę Wielkopolan”, opisanych ze względu na ich miejsce urodzenia.

Wierzymy, że „Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan” to projekt, który da uczniom i nauczycielom poczucie, że biorą udział w budowaniu doskonałego narzędzia promocji regionu – narzędzia stworzonego w całości przez nich. W encyklopedii pojawią się noty biograficzne, zdjęcia, filmy i wywiady opisujące ponad 1800 najwybitniejszych Wielkopolanmówi Ewa Superczyńska, Dyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu.

Podczas pracy nad encyklopedią młodzież ma korzystać z nowoczesnych i innowacyjnych metod kształcenia. To również szansa na wyposażenie szkoły w najnowszy sprzęt komputerowy. - W każdej z 226 szkół powstanie laboratorium projektowe z laptopami i tabletami, oraz szkolna serwerownia, a cały budynek zostanie objęty siecią bezprzewodową, zapewniającą dostęp do Internetu, zasobów szkoły oraz zasobów serwerowni regionalnej– informuje Łukasz Rumatowski, Dyrektor Wielkopolskiego Oddziału Ogólnopolskiej Fundacji Edukacji Komputerowej.

Do nowego wyzwania przygotowuje się również kadra pedagogiczna. 20 listopada rozpoczynają się 3-dniowe szkolenia dla dyrektorów szkół podstawowych, które przystąpiły do projektu. Zapoznają się oni ze skutecznymi sposobami zarządzania projektem, a także z praktycznym użyciem nowoczesnych technologii w edukacji. Przejdą też krótkie szkolenie z zakresu wystąpień publicznych. Dwa dni później, 22 listopada, szkolenia zaczną nauczyciele, którzy od stycznia 2014 poprowadzą zajęcia z uczniami. Dowiedzą się m.in. jak skutecznie poszukiwaćinformacji z różnych źródeł, jak posługiwać się platformą szkoleniową i pracować z grupą w metodzie projektu. Nauczyciele odbędą także warsztaty dziennikarskie i filmowe.

Projekt CDEW jest kontynuacją cyklu „eSzkoła”, w którym wcześniej uczestniczyli gimnazjaliści i licealiści z naszego powiatu. O wszystkich aktualnościach i postępach prac uczniów można przeczytać na stronie: www.cdew.pllub na fanpage’u: www.facebook.com/projekt.cdew.

***

Projekt „Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan” realizowany jest przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu oraz Ogólnopolską Fundację Edukacji Komputerowej, zaś współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

1 maja odszedł Zygmunt Dyczkowski. Przez 31lat kierował Szkołą Podstawową nr 3 im. Adama Mickiewicza w Obornikach.
Wszelkiego rodzaju organizacje muszą radzić sobie ze zmianami technologicznymi, które stawiają całe sektory na głowie. Powoduje to zmianę dynamiki rynku i zachowań konsumentów, a także globalne wahania gospodarcze i wpływy geopolityczne. W samym środku tych wszystkich zmian znajdują się specjaliści…
W poniedziałek uczniowie Zespołu Szkół im. Hipolita Cegielskiego w Rogoźnie uczestniczyli w warsztatach poświęconych zaburzeniom ze spektrum autyzmu.
Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z roz…
Fotografia Elżbiety Dzikowskiej trafiła do Szkoły Podstawowej nr 4 im. UNICEF w Obornikach. W piątek odbyło się otwarcie wystawy.
Porozumienie między Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu i Zespół Szkół w Objezierzu to bardzo dobra informacja dla uczniów z naszego regionu. Współpraca z wyższa uczelnia podnosi prestiż szkoły z Objezierze.
Centralna Komisja Egzaminacyjna (CKE) modyfikuje sposób oceny jednego z zadań na egzaminie kończącym szkołę podstawową, polegającego na napisaniu m.in. zaproszenia, ogłoszenia lub rozprawki. Według komisji uczeń nie powinien mieć aż tak dużej swobody w formułowaniu argumentów podnoszonych w pracy -…