Przejdź do głównej treści

„eSzkoła” po raz trzeci w naszym powiecie

| eSzkoła | Edukacja

fot: eszkola-wielkopolska.plDo tej pory sprawdzali, czy gwara regionalna wciąż jest językiem żywym, określali stan lokalnych wód oraz szukali zastosowań dla odnawialnych źródeł energii. Uczniowie z powiatu obornickiego już po raz trzeci będą mieli szansę zgłębiać zagadnienia matematyczno-przyrodnicze w ramach projektu „eSzkoła – Moja Wielkopolska”.

105 wielkopolskich gimnazjów i liceów, około 10 tysięcy uczniów i tysiąc nauczycieli – tak w skrócie wygląda projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska”. Każda ze szkół biorących udział w projekcie została wyposażona w nowoczesną pracownię z tablicą interaktywną, laptopami i tabletami oraz dostępem do szerokopasmowego Internetu.

„eSzkoły” w naszym powiecie to Gimnazjum im. Jana Pawła II w Ryczywole, Gimnazjum nr 1 im. Mazurka Dąbrowskiego w Rogoźnie, a także obornickie Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Wyspiańskiego. Uczniowie z tych szkół w dwóch edycjach pracowali zespołowo przy łącznie osiemnastu projektach, rozwijając swoje zainteresowania naukowe.

Dwie dotychczasowe edycje „eSzkoły” pokazały, ile pomysłów i zapału mają wielkopolscy gimnazjaliści i licealiści – mówi Joanna Ganowicz, dyrektor Departamentu Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego – Wśród kilkuset zrealizowanych projektów pojawiły się najróżniejsze tematy – od krwiodawstwa i tworzenia gier planszowych, aż po otwarcie sali astronomicznej i budowę motocykla! Jesteśmy pewni, że również uczestnicy trzeciej edycji wykażą się wyobraźnią i zapałem do pracy projektowej.

Realizacja pomysłów uczniowskich i wsparcie techniczne udzielone szkołom to nie wszystko, co oferuje uczestnikom projekt „eSzkoła”. W trzeciej edycji po raz kolejny organizowane będą wykłady online transmitowane na żywo z sal Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza do kilkudziesięciu miejsc w całym województwie. Aktywny udział brać może nie tylko kilka grup projektowych, które przyjeżdżają na spotkanie do Poznania - prowadzący wykład odpowiada także na pytania przesyłane na żywo przez uczestników oglądających transmisję w swoim mieście.

Gorąco zachęcamy uczniów do udziału w trzeciej edycji projektu. Już teraz w każdej „eSzkole” rozpoczyna się tworzenie trzech grup projektowych, a zajęcia pozalekcyjne odbywać się będą od listopada do czerwca. Następnie projekty wezmą udział w głosowaniu społecznościowym, a Rada Naukowa „eSzkoły” wyłoni zwycięzców. Autorzy najlepszych projektów zostaną nagrodzeni sprzętem elektronicznym.

Projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska” realizowany jest przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego wraz z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej, zaś współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

1 maja odszedł Zygmunt Dyczkowski. Przez 31lat kierował Szkołą Podstawową nr 3 im. Adama Mickiewicza w Obornikach.
Wszelkiego rodzaju organizacje muszą radzić sobie ze zmianami technologicznymi, które stawiają całe sektory na głowie. Powoduje to zmianę dynamiki rynku i zachowań konsumentów, a także globalne wahania gospodarcze i wpływy geopolityczne. W samym środku tych wszystkich zmian znajdują się specjaliści…
W poniedziałek uczniowie Zespołu Szkół im. Hipolita Cegielskiego w Rogoźnie uczestniczyli w warsztatach poświęconych zaburzeniom ze spektrum autyzmu.
Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z roz…
Fotografia Elżbiety Dzikowskiej trafiła do Szkoły Podstawowej nr 4 im. UNICEF w Obornikach. W piątek odbyło się otwarcie wystawy.
Porozumienie między Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu i Zespół Szkół w Objezierzu to bardzo dobra informacja dla uczniów z naszego regionu. Współpraca z wyższa uczelnia podnosi prestiż szkoły z Objezierze.
Centralna Komisja Egzaminacyjna (CKE) modyfikuje sposób oceny jednego z zadań na egzaminie kończącym szkołę podstawową, polegającego na napisaniu m.in. zaproszenia, ogłoszenia lub rozprawki. Według komisji uczeń nie powinien mieć aż tak dużej swobody w formułowaniu argumentów podnoszonych w pracy -…