Przejdź do głównej treści

Testy gimnazjalne 2012

| MP | Edukacja
foto: UMiG Oborniki
foto: UMiG Oborniki

W tym tygodniu uczniowie trzecich klas gimnazjum, nie mieli łatwo. 24 kwietnia rozpoczęły się bowiem testy końcowe mające na celu sprawdzić wiedzę z trzech lat spędzonych w szkole. Od wyniku egzaminów zależy między innymi, do jakiego liceum się później dostaną.

We wtorek 278 uczniów gminy Oborniki przystąpiło do testu z historii, wiedzy o społeczeństwie i języka polskiego. W środę egzamin z części matematyczno-przyrodniczej, który w tym roku podzielony był na dwie części.

O godz. 9 uczniowie napisali egzamin z przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia), który trwał 60 minut. Później, o godz. 10.45 odbył się egzamin z matematyki na którego napisanie dostali 90 minut.

Dzisiaj odbył się ostatni już egzamin ,z języka obcego. On również podzielony był na dwa poziomy. Test na poziomie podstawowym. Na rozwiązanie zadań uczniowie mieli 60 minut . Po 45-minutowej przerwie test na poziomie rozszerzonym trwający 60 minut.

Z dzisiejszych relacji uczniów Gimnazjum nr.1 wynika, że nie było tak źle. Koncentracja i myślenie były kluczem do sukcesu. Emocje po trzech dniach egzaminów są pozytywne i miejmy nadzieję, że wyniki będą tak  wysokie jak przeczuwają to gimnazjaliści.

foto: UMiG Oborniki

1 maja odszedł Zygmunt Dyczkowski. Przez 31lat kierował Szkołą Podstawową nr 3 im. Adama Mickiewicza w Obornikach.
Wszelkiego rodzaju organizacje muszą radzić sobie ze zmianami technologicznymi, które stawiają całe sektory na głowie. Powoduje to zmianę dynamiki rynku i zachowań konsumentów, a także globalne wahania gospodarcze i wpływy geopolityczne. W samym środku tych wszystkich zmian znajdują się specjaliści…
W poniedziałek uczniowie Zespołu Szkół im. Hipolita Cegielskiego w Rogoźnie uczestniczyli w warsztatach poświęconych zaburzeniom ze spektrum autyzmu.
Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z roz…
Fotografia Elżbiety Dzikowskiej trafiła do Szkoły Podstawowej nr 4 im. UNICEF w Obornikach. W piątek odbyło się otwarcie wystawy.
Porozumienie między Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu i Zespół Szkół w Objezierzu to bardzo dobra informacja dla uczniów z naszego regionu. Współpraca z wyższa uczelnia podnosi prestiż szkoły z Objezierze.
Centralna Komisja Egzaminacyjna (CKE) modyfikuje sposób oceny jednego z zadań na egzaminie kończącym szkołę podstawową, polegającego na napisaniu m.in. zaproszenia, ogłoszenia lub rozprawki. Według komisji uczeń nie powinien mieć aż tak dużej swobody w formułowaniu argumentów podnoszonych w pracy -…