Przejdź do głównej treści

Dla kogo Gmina Oborniki buduje ścieżki pieszo – rowerowe?

| MP | Lokalne

Ścieżki rowerowe i pieszo-rowerowe to jedno z największych osiągnięć obecnych włodarzy Obornik, poprawa bezpieczeństwa, zwiększenie atrakcyjności terenu, dodatkowe miejsce dla rekreacji i uprawiania sportu.

Strzałem w 10-tkę jest ścieżka z Obornik do Stobnicy. Jeszcze nie ukończono wszystkich prac a już ta ścieżka stała się bardzo popularna. Jej przebieg po starym torowisku z bliskim sąsiedztwem lasu, jak na razie nieduży tłok, piękna jesienna pogoda jeszcze bardziej przyczyniają się do zwiększenia popularności tej nowej budowli.

Czy jednak nasza społeczność dorosła do takich udogodnień? Pojawiają się niestety już sygnały związane z bezpieczeństwem na ścieżce, a w szczególności z użytkowaniem jej przez motory i motorowery! Ta ścieżka nie jest przeznaczona dla tych pojazdów! W ciągu minionego tygodnia otrzymaliśmy już kilka sygnałów o jeżdżących po tej ścieżce motorach. Smutny dowód na powyższe słowa przedstawia zaprezentowane zdjęcie.

motorower sciezka

Utyskiwania kierowców na rowerzystów i rowerzystów na kierowców chyba nigdy nie będą miały końca. Jednak blokowanie przejazdu zaparkowanymi samochodami na ścieżkach rowerowych jest istotną przesadą. Do takich sytuacji dochodzi i na ścieżce przez Rudki ale i w Kowanowie. Tutaj również przedstawiamy przykład, zaparkowanych pojazdów ciężarowych na ścieżce rowerowej w Kowanowie. Czy ścieżka rowerowa w swojej konstrukcji jest przystosowana do takich obciążeń?

sciezka rowerowa kowanowo

Zaprezentowane zdjęcia otrzymaliśmy od naszych czytelników, liczymy, ze zarządcy tych dróg odpowiednio zareagują. Jednak obojętnie czy będą stawiane zakazy, może policja złapie jednego czy drugiego problem nie zniknie, jeżeli nie będzie ostrego sprzeciwu społecznego na takowe zachowania!

Ścieżka do Stobnicy składa się z pasa asfaltowego do ruchu rowerowego oraz pasa dla biegaczy i nordickerów. Nawierzchnia dla biegaczy i nordicerów nie jest zbyt szczęśliwa, składa się z drobnego grysu, jednak należy pamiętać, że to jest jeszcze etap budowy i nawierzchnia ta z czasem sama stwardnieje, a na pewno jest bardziej przyjazna dla biegaczy niż asfalt. Być może w przyszłości będzie trzeba rozważyć jednak istnienie jednoznacznego podziału ścieżki na pas dla rowerzystów i pieszych. Warto więc w trakcie spaceru po prostu być dla siebie uprzejmym!!

 

Od 28 listopada do 12 grudnia 2025 r. autobusy Zastępczej Komunikacji Autobusowej zatrzymają się na dwóch dodatkowych przystankach. Zmiana dotyczy dwóch kursów obsługiwanych w formule ZKA.
Przejazd kolejowy na ul. Kowanowskiej został zgodnie z planem zamknięty 24 listopada 2025 r., a prace potrwają do 8 grudnia. Mieszkańcy pytali, czy w tym czasie możliwe będzie przejście pieszo między Kowanowem a centrum miasta. Poprosiliśmy o wyjaśnienia Urząd Miejski oraz wykonawcę robót.
Redakcja eoborniki.pl zwróciła się do Urzędu Miejskiego z sześcioma pytaniami dotyczącymi inwestycji „Budowa drogi gminnej łączącej ul. Kowanowską z drogą krajową nr 11”. Mieszkańcy chcieli wiedzieć, dlaczego ul. Kowanowska straci bezpośredni wlot do DK11, co stanie się z sygnalizacją świetlną, a t…
Przedstawiciele Komisji Infrastruktury Sejmu RP odwiedzą w środę Oborniki. W planach jest spotkanie z samorządowcami i wizytacja dworca kolejowego. 
Budowa obwodnicy Rogoźna wyraźnie przyspiesza. Na nowym odcinku drogi wojewódzkiej formuje się rondo, a ekipy prowadzą intensywne prace przy oświetleniu, kanalizacji i infrastrukturze rowerowej. Inwestycja jest gotowa już w 71%.
Przedstawiciele władz lokalnych złożyli w piątek życzenia pracownikom socjalnym. 
Bistro Kultowa wygrała przetarg na wynajem lokalu gastronomicznego w Rogozińskim Centrum Kultury.