Przejdź do głównej treści

Komunikacja gminna –Oborniki

| MP | Lokalne

schemat komunikacji w ObornikachCoraz bardziej zakorkowane Oborniki, trudności z przedostaniem się przez miasto w wypadku gdy choć jedna droga jest remontowana, doskwierają wszystkim mieszkańcom ale i również przejeżdżającym przez Oborniki podróżnym.

Budowa nowych dróg jest inwestycją długotrwałą i kosztowną, a bez budowy nowego mostu na rzece Warcie Oborniki zawsze pozostanie wąskim, zakorkowanym gardłem na trasie z Poznania na północ Polski. Stale rosnąca liczba samochodów i wygodnictwo powoduje, że każdy ranek i okolice godziny 15-16 są prawdziwym koszmarem w Obornikach.  Czy wprowadzenie komunikacji miejskiej zmniejszy liczbę samochodów?

Zmiana przyzwyczajeń zależeć będzie od jakości świadczonych usług i lokalizacji przystanków autobusowych, których dokładne umiejscowienie nie jest jeszcze zakończone. 5 października Gmina Oborniki podpisała umowę na obsługę komunikacji miejskiej na terenie miasta i gminy Oborniki z firmą Warbus sp.z o.o.

Komunikacja opierać się będzie o 9 linii przy wykorzystaniu 7 autobusów. Już teraz uzgodniono możliwość dokonania zmian w zależności od oczekiwań mieszkańców i potrzeb. Autobusy będą garażowały w Murowanej Goślinie przy czym planujemy po rozpoznaniu zainteresowania w dojazdach i zjazdach, zabieranie pasażerów. Firma planuje zatrudnić kierowców z terenu Obornik, co stawia ją w dobrym świetle już na starcie. Informacje o pracy można uzyskać pod numerami telefonów 61 6675103 lub kom 722 111127 i 722111123.

Komunikacja podzielona jest na trzy strefy:

I – miasto – obejmująca przystanki zlokalizowane wewnątrz miasta,

II – podmiejska – w jej obszar wchodzą wszystkie przystanki w granicach miejscowości tj. Bogdanowo, Dąbrówka Miejska, Kowanowo, Kowanówko, Rożnowo, Słonawy, Uścikowo Folwark,

III – gminna – w zakres tej strefy wchodzą wszystkie przystanki zlokalizowane w granicach miejscowości: Bąblin, Bąblinek, Chrustowo, Gołaszyn, Gołębowo, Górka, Kiszewo, Kiszewko, Kowalewko, Lulin, Łukowo, Maniewo, Marszewiec, Objezierze, Ocieszyn, Pacholewo, Stobnica, Ślepuchowo, Świerkówki, Urbanie, Uścikowo, Wargowo, Żerniki.

Każdy pasażer będzie zobowiązany do zakupu biletu u kierowcy pojazdu. Ceny biletów jednorazowych za przejazd będą wynosić:

Strefa miasto – bilet normalny 2 zł, ulgowy 1 zł

Strefa podmiejska – bilet normalny 3zł, ulgowy 1,50 zł

Strefa gminna – bilet normalny 3,50 zł, ulgowy 1,75 zł

Firma Warbus świadczy usługi w Trójmieście oraz Murowanej Goślinie i Poznaniu, firma liczy na akceptacje społeczności Gminy Oborniki… zobaczymy.

red. Marcin Pelcner

Członkowie Komisji Infrastruktury Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, Wicewojewoda Wielkopolska Karolina Fabiś Szulc oraz przedstawiciele resortów odpowiedzialnych za infrastrukturę spotkali się w czwartek w Starostwie Powiatowym z samorządowcami z Powiatu Obornickiego, by w ramach wyjazdowego posie…
Elżbieta Kaźmierska-Smela została oddelegowana przez Obornicką Radę Seniorów do Społecznej Rady Kultury Gminy Oborniki.
Podczas wyjazdowego posiedzenia Komisji Infrastruktury Sejmu RP w Obornikach, 27.11.2025 , przedstawiciele parlamentu, Wicewojewoda Wielkopolska Karolina Fabiś-Szulc oraz reprezentanci resortów odpowiedzialnych za infrastrukturę spotkali się z lokalnymi samorządowcami, aby omówić kluczowe inwestycj…
Firma Usługi Ogólnobudowlane BUD-DOM Piotr Łuczak ze Stróżewa wykona remont świetlicy wiejskiej w Tłukawach.
Od 28 listopada do 12 grudnia 2025 r. autobusy Zastępczej Komunikacji Autobusowej zatrzymają się na dwóch dodatkowych przystankach. Zmiana dotyczy dwóch kursów obsługiwanych w formule ZKA.
Przejazd kolejowy na ul. Kowanowskiej został zgodnie z planem zamknięty 24 listopada 2025 r., a prace potrwają do 8 grudnia. Mieszkańcy pytali, czy w tym czasie możliwe będzie przejście pieszo między Kowanowem a centrum miasta. Poprosiliśmy o wyjaśnienia Urząd Miejski oraz wykonawcę robót.
Redakcja eoborniki.pl zwróciła się do Urzędu Miejskiego z sześcioma pytaniami dotyczącymi inwestycji „Budowa drogi gminnej łączącej ul. Kowanowską z drogą krajową nr 11”. Mieszkańcy chcieli wiedzieć, dlaczego ul. Kowanowska straci bezpośredni wlot do DK11, co stanie się z sygnalizacją świetlną, a t…