Przejdź do głównej treści

Rudki story, czyli ciąg dalszy o małej obwodnicy

| Łukasz | Lokalne

Rudki story, czyli ciąg dalszy o małej obwodnicy

Od miesiąca trwaja procedury związane ze zmianą warunków inwestycji drogowej na Rudkach. Pozwolą one m.in. na utworzenie przejścia przez drogę 178 zamieniającą się w obrębie Obornik w ulicę Czarnkowską.

Oddana przed kilkoma dniami droga przez Rudki ma kilka uchybień. Przede wszystkim rzuca się w oczy nagle kończąca się ścieżka pieszo-rowerowa. Ścieżka rowerowa kończy się kilka metrów przed ulicą Czarnkowską i brak jest w tym miejscu jakiegokolwiek przejścia dla ruchu pieszego i rowerowego. Dowiedzieliśmy się dziś dlaczego dopiero teraz będą prowadzone prace nad poprawą tego elementu.

Wojewódzki Zarząd Dróg był od początku przeciwny budowie jakiegokolwiek przejścia przez ulicę Czarnkowską. Nie pomagały podobno żadne argumenty. Powstała więc droga ze ścieżką, która nie pozwala w bezpieczny sposób przemieścić się na drugą stronę drogi wojewódzkiej. Dopiero uświadomienie poznańskim urzędnikom, że piesi i rowerzyści i tak będą tamtędy przemieszczać się zmieniło ich podejście. Być może pomogło w tym zobaczenie na własne oczy, że ta droga faktycznie powstaje. Ogromna szkoda, że władze Obornik nie potrafiły wcześniej być w tej sprawie skuteczne. 

Temat jednak ma swój ciąg dalszy. Urząd Gminy wystąpił o zmianę warunków inwestycji drogowej (tzw. ZWID). Do Starostwa Powiatowego dokumenty trafiły 8. sierpnia. Do dziś jeszcze nie ma decyzji. Jak na tak poważną sprawę, ktoś ewidentnie nie dopilnował, aby wszelkie decyzje podjęto niezwłocznie. Tymczasem zgodnie z procedurami Starostwo ma na to nawet 90 dni. Po przygotowaniu projektu i wydaniu niezbędnych zezwoleń Wojewódzki Zarząd Dróg będzie mógł przystąpić do właściwych działań w celu stworzenia przejścia.

Bulwersuje także sprawa ul. Sanatoryjnej. Stan chodnika, jak i całego pobocza na ul. Sanatoryjnej jest w tragicznym stanie. Ruch jest większy już teraz, a będzie rósł. Tymczasem zbliża się okres jesiennej szarugi i zimy. Bezpiecznie na tej ulicy nie będzie. Czy nie można było wcześniej podjąć się inwestycji w tym miejscu? Już nie jeden raz Gmina Oborniki i Starostwo Powiatowe pokazywały, że potrafią współpracować. Dlaczego nie można było i w tym przypadku?

Dla wielu kierowców nadal jest to tylko droga „Do Rudek”. Brakuje informacji, że jest to dojazd z/do DK11.

Ta droga była, jest i będzie potrzebna, dobrze, że udało się ją wybudować i na pewno jest to zasługa obecnych włodarzy Obornik. Liczymy na to, że zauważone nieścisłości i problemy zostaną w niedługim czasie rozwiązane.

 

Podczas wyjazdowego posiedzenia Komisji Infrastruktury Sejmu RP w Obornikach, 27.11.2025 , przedstawiciele parlamentu, Wicewojewoda Wielkopolska Karolina Fabiś-Szulc oraz reprezentanci resortów odpowiedzialnych za infrastrukturę spotkali się z lokalnymi samorządowcami, aby omówić kluczowe inwestycj…
Firma Usługi Ogólnobudowlane BUD-DOM Piotr Łuczak ze Stróżewa wykona remont świetlicy wiejskiej w Tłukawach.
Od 28 listopada do 12 grudnia 2025 r. autobusy Zastępczej Komunikacji Autobusowej zatrzymają się na dwóch dodatkowych przystankach. Zmiana dotyczy dwóch kursów obsługiwanych w formule ZKA.
Przejazd kolejowy na ul. Kowanowskiej został zgodnie z planem zamknięty 24 listopada 2025 r., a prace potrwają do 8 grudnia. Mieszkańcy pytali, czy w tym czasie możliwe będzie przejście pieszo między Kowanowem a centrum miasta. Poprosiliśmy o wyjaśnienia Urząd Miejski oraz wykonawcę robót.
Redakcja eoborniki.pl zwróciła się do Urzędu Miejskiego z sześcioma pytaniami dotyczącymi inwestycji „Budowa drogi gminnej łączącej ul. Kowanowską z drogą krajową nr 11”. Mieszkańcy chcieli wiedzieć, dlaczego ul. Kowanowska straci bezpośredni wlot do DK11, co stanie się z sygnalizacją świetlną, a t…
Przedstawiciele Komisji Infrastruktury Sejmu RP odwiedzą w środę Oborniki. W planach jest spotkanie z samorządowcami i wizytacja dworca kolejowego. 
Budowa obwodnicy Rogoźna wyraźnie przyspiesza. Na nowym odcinku drogi wojewódzkiej formuje się rondo, a ekipy prowadzą intensywne prace przy oświetleniu, kanalizacji i infrastrukturze rowerowej. Inwestycja jest gotowa już w 71%.