Przejdź do głównej treści

Co dzieje się w ZM GOAP?

| ZM GOAP | Lokalne

GOAP przygotowuje się do nowych przetargówPodczas posiedzenia w dniu 3 marca br. Zarząd Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej kontynuował omawianie przedstawionego w lutym przez Biuro Związku sprawozdania finansowego za 2013 r. Po dyskusji sprawozdanie zostało przyjęte.

Zgodnie z wymogami Ustawy o finansach publicznych do 31 marca winno ono zostać przekazane do Regionalnej Izby Obrachunkowej. Następnie wraz  z opinią RIO oraz opinią biegłego rewidenta, a także opinią Komisji Rewizyjnej sprawozdanie jest rozpatrywane przez Zgromadzenie Związku. Po przyjęciu sprawozdania przez Zgromadzenie Związku, co zgodnie z przepisami powinno nastąpić do 30 czerwca, sprawozdanie jest publikowane.  Zarząd omówił bieżącą sytuację oraz przepływy finansowe i podkreślił konieczność wdrożenia działań kontrolnych i windykacyjnych wobec podmiotów, które złożyły deklaracje ale z różnych względów nie regulują terminowo należności, a przede wszystkim w stosunku do podmiotów, które w ogóle nie złożyły deklaracji lecz są od nich odbierane odpady. Szacuje się, że na obszarze Związku jest ich jeszcze kilkanaście tysięcy. Do dłużników rozsyłane są pisma z wezwaniami do zapłaty. Około połowa z nich reguluje należności a w stosunku do pozostałych podejmowane są dalsze czynności administracyjne.

Od kwietnia będą odbierane odpady wielkogabarytowe z nieruchomości zamieszkałych z obszaru Poznania oraz gmin Kleszczewo, Kostrzyn i Swarzędz. W pozostałych gminach obsługiwanych już przez firmy wyłonione w przetargach odpady wielkogabarytowe są  odbierane zgodnie  z ustalonymi harmonogramami. Ogłoszono także przetarg na prowadzenie w nich mobilnych PSZOK. Obecna akcja w Poznaniu i trzech sąsiednich gminach zapoczątkowana zostanie na spółdzielczych osiedlach mieszkaniowych, a później będzie ogłaszana w kolejnych rejonach – poinformowano podczas wspólnej konferencji prasowej przedstawicieli ZM GOAP i Remondisu, która odbyła się 6 marca.  Organizacja odbioru i odbywać się będzie według następujących zasad:

  • z jednomiesięcznym wyprzedzeniem Remondis ogłasza w mediach informację o odbiorze odpadów problemowych z określonego obszaru,
  • w przypadku Spółdzielni Mieszkaniowych, aby zdążyć przed świętami, wyprzedzenie będzie  3 tygodniowe,
  • zarządcy  nieruchomości z tego obszaru, którego dotyczy ogłoszenie, w ciągu 2 tygodni  zgłaszają potrzebę odbioru odpadów problemowych do tej  firmy, która odbiera z ich nieruchomości odpady komunalne,
  • zarządca nieruchomości  przekazuje zgłoszenie: pocztą elektroniczną, faxem, wypełniając formularz dostępny u kierowcy śmieciarki, listownie lub osobiście w siedzibie firmy.

W ramach ustaleń przyjętych z Remondisem i jego podwykonawcami raz w roku z nieruchomości zamieszkałych odbierane będą: meble, złom elektryczny  i elektroniczny, opony oraz inne wyposażenie domowe. Nie będą jednak odbierane odpady poremontowe. Kolejnym, obszarem objętym wywozem będzie  poznańska dzielnica Nowe Miasto. Ogłoszenia o odbiorze odpadów z obu tych obszarów ukażą się w mediach 10 marca. Przewidywane terminy ogłoszenia odbioru odpadów problemowych z obszaru kolejnych dzielnic i gmin: Grunwald – kwiecień; Jeżyce, Swarzędz, Kleszczewo – maj; Stare Miasto, Kostrzyn – czerwiec; Wilda –czerwiec.

Dobiegają końca prace nad SIWZ w przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów w 12 sektorach. Dotyczy to 6 poznańskich sektorów, w których przetarg unieważniono z uwagi na niespełnienie wymogów przez FB Serwis oraz 6 sektorów w gminach Buk, Czerwonak, Murowana Goślina, Oborniki i Pobiedziska, w których umowy z wybranymi w przetargu firmami wygasają z końcem 2014r. Opracowanie zapisów SIWZ poprzedził dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami oraz debaty z mieszkańcami przeprowadzone w ramach konsultacji społecznych nad zmianami w Regulaminie utrzymania czystości i porządku.

Zgodnie z ustaleniami Zarządu przedstawiciele Biura Związku przeprowadzają systematyczne kontrole w firmach zajmujących się odbiorem i zagospodarowaniem odpadów. W tym tygodniu odwiedzili oni firmy SITA i Rajtrans. Działania kontrolne będą kontynuowane w następnych tygodniach. Prowadzone są one także w stosunku do podmiotów wytwarzających odpady. Do właścicieli i zarządców nieruchomości naruszających  regulamin odbioru i zagospodarowania odpadów wysyłane są pisma wzywające do przestrzegania zasad. O takich przypadkach informowana jest także Straż Miejska, która ma możliwość karania sprawców mandatami.

200 metrów drogi między Tłukawami i Igrzyną zostanie utwardzone kruszywem.
Dobiegają końca prace przy przebudowie schodów w budynku przy ul. Mickiewicza 4 w Obornikach.
Sołectwo Ocieszyn pochwaliło się zdjęciami z jazdy rowerami po nowej ścieżce wzdłuż DK11. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad.
W Piotrowie zakończył się remont dachu świetlicy wiejskiej. Koszt prac wyniósł 65967,54 zł.
Przy Centrum Rekreacji Oborniki powstaje ogólnodostępna stacja ładowania pojazdów elektrycznych. Inwestycję prowadzi Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o., które zdobyło na ten cel 120 000 zł dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej…
Budowa zamku w Stobnicy, rozpoczęta w 2015 roku, od początku przyciągała uwagę mediów i organizacji zajmujących się ochroną środowiska. 13 sierpnia 2025 r. Wojewoda Wielkopolski odmówił stwierdzenia nieważności pozwolenia na budowę. Decyzja administracyjna w tej sprawie pozostaje w mocy.
Każdy z nas ma w głowie pomysł, który mógłby ułatwić życie mieszkańcom, upiększyć przestrzeń albo po prostu sprawić, że będzie nam się żyło lepiej. Czasem jest to nowa ławka w parku, czasem bezpieczne przejście dla pieszych, a czasem plac zabaw, na którym dzieci spędzą długie godziny.