Przejdź do głównej treści

Prędkości w Obornikach

| eoborniki za creandi.pl | Lokalne

Dla portalu eoborniki.pl specjaliści korkowo.pl przygotowali raport drogowy dla Obornik. Jak szybko jeździ się w Obornikach?

Badaniu poddano obszar całego miasta podzielony na dwie części w zależności od ich odległości od centrum. Jak się okazało, średnia prędkość pojazdów w ścisłym centrum miasta (w obszarze oddalonym 0-2 km od centrum) wynosi 38 km/h. Z kolei w odległości 2-5 km od centrum średnia prędkość wynosi 56 km/h.

Z zanalizowanych danych wynika, że średnia prędkość w Obornikach jest ściśle powiązana z odległością od centrum. Jeżeli chodzi o tempo poruszania się po samym centrum miasta, to Oborniki nie różnią się znacznie od innych dużych miast takich jak Poznań czy Warszawa. Tam kierowcy poruszający się po ścisłym centrum (0-2 km) osiągają prędkości oscylujące wokół 30 km/h. Powody do zadowolenia mają jednak ci, którzy podróżują w znacznej odległości od centrum. Ich średnia prędkość wynosi 56 km/h. W Poznaniu i Warszawie taki wynik pozostaje na razie jedynie marzeniem kierowców.

W Obornikach powstała Spółdzielnia Energetyczna Oborniki. To wspólna inicjatywa Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach oraz dwóch firm z Poznania – Dathause Sp. z o.o. i Polska Energia Odnawialna Sp. z o.o.
200 metrów drogi między Tłukawami i Igrzyną zostanie utwardzone kruszywem.
Dobiegają końca prace przy przebudowie schodów w budynku przy ul. Mickiewicza 4 w Obornikach.
Sołectwo Ocieszyn pochwaliło się zdjęciami z jazdy rowerami po nowej ścieżce wzdłuż DK11. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad.
W Piotrowie zakończył się remont dachu świetlicy wiejskiej. Koszt prac wyniósł 65967,54 zł.
Przy Centrum Rekreacji Oborniki powstaje ogólnodostępna stacja ładowania pojazdów elektrycznych. Inwestycję prowadzi Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o., które zdobyło na ten cel 120 000 zł dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej…
Budowa zamku w Stobnicy, rozpoczęta w 2015 roku, od początku przyciągała uwagę mediów i organizacji zajmujących się ochroną środowiska. 13 sierpnia 2025 r. Wojewoda Wielkopolski odmówił stwierdzenia nieważności pozwolenia na budowę. Decyzja administracyjna w tej sprawie pozostaje w mocy.