Przejdź do głównej treści

GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji ZRID dla S11 Oborniki - Poznań

| Łukasz | Lokalne
Podpisanie umowy na budowę S11 Oborniki - Poznań 03.07.2024 r.

Do Wojewody Wielkopolskiej złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drogi ekspresowej S11 Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację zadania zakończył etap opracowania dokumentacji projektowej potrzebnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID. Jej uzyskanie pozwoli na przekazanie wykonawcy placu budowy i rozpoczęcie robót budowalnych na ponad 22-kilometrowym odcinku S11.

Umowa

Umowę na realizację podpisaliśmy 4 lipca 2024 roku, a wykonawcą tego zadania jest Grupa Mirbud. Wartość umowy to ponad 853 mln zł. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w II kwartale 2028 r.

Opis inwestycji

Droga ekspresowa będzie przebiegać po wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, Kowanowo, Oborniki, Ocieszyn i Świerkówki oraz po stronie zachodniej miejscowości Łukowo, Gołaszyn i Chludowo. Ominie tereny Natura 2000 znajdujące się w okolicy rzeki Warty. Na wysokości Obornik zbudujemy nowy most, który zapewni bezpieczną przeprawę przez Wartę w ciągu S11. Odcinek włączy się do istniejącego już węzła Poznań Północ i zachodniej obwodnicy Poznania.

Inwestycja przewiduje m.in.:

- budowę odcinka drogi ekspresowej o przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu,
- budowę węzłów drogowych: Oborniki oraz Chludowo,
- budowę dróg/dodatkowych jezdni do obsługi ruchu z terenów przyległych do pasa drogowego,
- przebudowę/budowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
- budowę 38 obiektów inżynierskich,
- budowę miejsc obsługi podróżnych Oborniki Wschód oraz Oborniki Zachód,
- budowę Obwodu Utrzymania Drogowego.
- Droga Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik stanowi fragment drogi ekspresowej S11 Kołobrzeg – Poznań, jak również element ważnego w skali kraju połączenia drogowego, w tym o znaczeniu obronnym. Zapewnia dojazd z Poznania na środkowe wybrzeże Bałtyku i jednocześnie dogodny dojazd do Szczecina. 

S11 w Wielkopolsce

W lutym br. do Wojewody Wielkopolskiej złożyliśmy wniosek o wydanie ZRID dla budowy drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11. Wykonawcą jest Grupa Mirbud. Inwestycja, o wartości ponad 69 mln zł, realizowana jest w latach 2024-2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.

Trwają prace przygotowawcze dla budowy pozostałej części trasy S11 w woj. wielkopolskim. Obejmują one w sumie ponad 220 km i podzielone są na pięć odcinków:
1.    Szczecinek – Piła o długości około 59 km,
2.    Piła – Ujście o długości około 20 km,
3.    Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
4.    Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,
5.    Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km.

Dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji środowiskowej (DŚU).

Dla odcinków Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU.

Źródło: gddkia

Od 1 października rozpoczęła swoją działalność firma KOMSPORT Sp. z o.o. w Rogoźnie. Przejęła ona zadania realizowane dotychczas przez Ośrodek Sportu i Rekreacji.
Rogoźnianie mogą jeszcze przez tydzień głosować na projekty Budżetu Obywatelskiego. Wyniki poznamy 21 października.
Urząd Miejski w Obornikach ogłosił rozpoczęcie głosowania nad projektami biorącymi udział w Budżecie Obywatelskim. 
Za tydzień rozpoczyna się remont mostu na rzece Wełnie w miejscowości Wełna. Przeprawa na czas prowadzonych prac zostanie wyłączona z ruchu!
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny informuje, że woda w ryczywolskim wodociągu nadaje się do celów spożywczych i gospodarczych.
Dziewiąty raz odbyła się Sesja Obornickiej Rady Seniorów w Obornikach. Była okazja m.in. do złożenia życzeń.
Po latach obietnic Oborniki doczekają się nowoczesnego dworca kolejowego. Obiekt wart 5–7 mln zł ma być gotowy w połowie 2027 r. i stanie się pierwszym w kraju modułowym dworcem zaprojektowanym we współpracy z uczelniami i instytutami badawczymi.