Przejdź do głównej treści

Oborniki. Otwarcie ofert w przetargu na budowę drugiej lini torów

| Marcin | Lokalne

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A  w ramach prowadzonego przetargu nieograniczonego pn. „Wykonanie robót dla zadania pn.: „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wielkopolskie Most do stacji Oborniki Wielkopolskie”  dokonało w dniu 21.01.2025  otwarcia zgłoszonych do przetargu ofert.

Łącznie złożono 10 ofert:

 

Wykonawca

Cena brutto

STRABAG

132 202 462,70

ALUSTA

141 161 634,31

PORR

122 858 550,00

Nowak-Mosty

129 401 228,39

Primost Południe

127 384 059,79

Konsorcjum firm: INTOP, NTOP Warszawa

127 899 070,63

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor

141 481 496,82

Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego MOSTKOL

133 210 226,38

Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe

133 875 903,37

NDI ENERGY

131 513 278,81

O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena. PKP PLK nie planują przeprowadzania aukcji elektronicznej. Na realizację zamówienia przewidziano 20 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Projekt obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych prawem uzgodnień, dopuszczeń, warunków oraz decyzji niezbędnych do realizacji robót budowlanych:

  • Wybudowana linia kolejowa ma zapewniać osiągnięcie parametrów eksploatacyjnych – V max=120 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 80km/h dla towarowych z naciskiem maks. na oś 21kN zgodnych z przyjętą kat. linii wg TSI(Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności) na przedmiotowym odcinku linii nr 354.
  • Budowa drugiego toru jest kluczowe  do zwiększenia przepustowości LK 354, warunkującym możliwość uruchomienia dodatkowych pociągów z Poznania Gł. w kierunku Rogoźna Wlkp.
  • Projektuje się zaprojektowanie dobudowy drugiego toru wraz z siecią trakcyjną na odc. linii od st. Oborniki Wlkp Miasto do st. Oborniki Wlkp. wraz z drugą przeprawą rzeczną oraz budowy mijanki w Parkowie.
  • Projekt zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej w km 30,453 spowoduje na nim podniesienie bezpieczeństwa.
  • Planowane jest również zlikwidowanie posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp.
  • Most, usprawniony zostanie wjazd na st. Oborniki Wlkp.
  • Projektowana jest budowa peronu wzdłuż nowego toru nr 2 w Parkowie i Obornikach Wlkp. Miasto z małą architekturą.
  • Projekt przewiduje pozyskanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji dla odcinka posterunek odgałęźny Oborniki Most – Oborniki Wlkp. z dobudową drugiego przęsła na rzece Warcie.

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

Burmistrz Obornik Tomasz Szrama złożył kwiaty pod pomnikiem Niepodległości w rocznicę agresji sowieckiej na Polskę.
Tunel pod torami, nowe drogi, przebudowa dworca i most kolejowy nad Wartą – brzmi jak rewolucja. A mieszkańcy os. Powstańców mają wobec tego miejsca różne wizje: jedni chcą boiska, inni dodatkowych parkingów.
Na początku sierpnia z funkcji sołtysa w Jaraczu zrezygnował Krystian Szymczak. W poniedziałek mieszkańcy sołectwa wybrali nowego gospodarza Jaracza.
W weekend 13–14 września 2025 r. w Ryczywole odbywają się uroczystości 100-lecia budowy kościoła pw. św. Mikołaja. W programie znalazły się: piknik rodzinny, kulinarny pokaz Remigiusza Rączki, koncerty, wykłady historyczne i zielarskie, zwiedzanie kościoła oraz Msza św.
Ponad 1 mln zł wyniesie budowa kompleksu sportowego przy Zespole Szkół im. Hipolita Cegielskiego w Rogoźnie. Inwestycja ma powstać do końca 2025 roku.
9 września zmarł Tadeusz Kasperek, pierwszy komendant Straży Miejskiej w Obornikach. Informację przekazał obornicki urząd.
W Centrum Rekreacji Oborniki trwa coroczna przerwa techniczna. Choć dla mieszkańców oznacza to chwilowy brak kąpieli, dla pracowników to najbardziej intensywne dwa tygodnie w roku.