Przejdź do głównej treści

Oborniki. Otwarcie ofert w przetargu na budowę drugiej lini torów

| Marcin | Lokalne

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A  w ramach prowadzonego przetargu nieograniczonego pn. „Wykonanie robót dla zadania pn.: „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wielkopolskie Most do stacji Oborniki Wielkopolskie”  dokonało w dniu 21.01.2025  otwarcia zgłoszonych do przetargu ofert.

Łącznie złożono 10 ofert:

 

Wykonawca

Cena brutto

STRABAG

132 202 462,70

ALUSTA

141 161 634,31

PORR

122 858 550,00

Nowak-Mosty

129 401 228,39

Primost Południe

127 384 059,79

Konsorcjum firm: INTOP, NTOP Warszawa

127 899 070,63

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor

141 481 496,82

Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego MOSTKOL

133 210 226,38

Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe

133 875 903,37

NDI ENERGY

131 513 278,81

O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena. PKP PLK nie planują przeprowadzania aukcji elektronicznej. Na realizację zamówienia przewidziano 20 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Projekt obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych prawem uzgodnień, dopuszczeń, warunków oraz decyzji niezbędnych do realizacji robót budowlanych:

  • Wybudowana linia kolejowa ma zapewniać osiągnięcie parametrów eksploatacyjnych – V max=120 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 80km/h dla towarowych z naciskiem maks. na oś 21kN zgodnych z przyjętą kat. linii wg TSI(Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności) na przedmiotowym odcinku linii nr 354.
  • Budowa drugiego toru jest kluczowe  do zwiększenia przepustowości LK 354, warunkującym możliwość uruchomienia dodatkowych pociągów z Poznania Gł. w kierunku Rogoźna Wlkp.
  • Projektuje się zaprojektowanie dobudowy drugiego toru wraz z siecią trakcyjną na odc. linii od st. Oborniki Wlkp Miasto do st. Oborniki Wlkp. wraz z drugą przeprawą rzeczną oraz budowy mijanki w Parkowie.
  • Projekt zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej w km 30,453 spowoduje na nim podniesienie bezpieczeństwa.
  • Planowane jest również zlikwidowanie posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp.
  • Most, usprawniony zostanie wjazd na st. Oborniki Wlkp.
  • Projektowana jest budowa peronu wzdłuż nowego toru nr 2 w Parkowie i Obornikach Wlkp. Miasto z małą architekturą.
  • Projekt przewiduje pozyskanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji dla odcinka posterunek odgałęźny Oborniki Most – Oborniki Wlkp. z dobudową drugiego przęsła na rzece Warcie.

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

W powiecie obornickim wolontariusze Szlachetnej Paczki dotarli w tym roku do 14 rodzin. Za każdą z nich stoi inny zupełnie inna historia, ale jedno pozostaje wspólne: ogromna potrzeba wsparcia. To pomoc, która nie tylko spełnia materialne potrzeby, ale daje coś więcej - wiarę w dobro.
6 grudnia w Warszawie odbyło się uroczyste zebranie Zarządu Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego, podczas którego wyróżniono organizatorów najważniejszych imprez sezonu oraz medalistów międzynarodowych zawodów.
8 grudnia 2025 roku dokonano odbioru prac remontowych na drodze gminnej Tłukawy–Igrzyna. To kolejny krok w poprawie bezpieczeństwa i komfortu poruszania się mieszkańców naszej gminy - informuje ryczywol.pl
Rogozińscy urzędnicy zareagowali na wchodzenie na teren ronda, gdzie wiele osób robi sobie zdjęcia z bombką.
Na brzegach Warty w Obornikach wyrasta konstrukcja, o której mówiło się od lat. Stalowe przęsła, każde o długości kilkudziesięciu metrów, powoli układają się w nową „nitkę” mostu. To inwestycja, która może zmienić codzienność tysięcy pasażerów między Poznaniem a Piłą.
Do wakacji wyremontowana zostanie ulica Skrzetuskiego w Rożnowie. Umowę z wykonawcą zadania podpisał Burmistrz Obornik Tomasz Szrama. 
Ośrodek Pomocy Społecznej w Obornikach otrzymał wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu „Wielkopolska Otwarta na Usługi Społeczne” w obszarze Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Kryzysom Zdrowia Psychicznego.