Przejdź do głównej treści

Oborniki. Otwarcie ofert w przetargu na budowę drugiej lini torów

| Marcin | Lokalne

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A  w ramach prowadzonego przetargu nieograniczonego pn. „Wykonanie robót dla zadania pn.: „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wielkopolskie Most do stacji Oborniki Wielkopolskie”  dokonało w dniu 21.01.2025  otwarcia zgłoszonych do przetargu ofert.

Łącznie złożono 10 ofert:

 

Wykonawca

Cena brutto

STRABAG

132 202 462,70

ALUSTA

141 161 634,31

PORR

122 858 550,00

Nowak-Mosty

129 401 228,39

Primost Południe

127 384 059,79

Konsorcjum firm: INTOP, NTOP Warszawa

127 899 070,63

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor

141 481 496,82

Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego MOSTKOL

133 210 226,38

Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe

133 875 903,37

NDI ENERGY

131 513 278,81

O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena. PKP PLK nie planują przeprowadzania aukcji elektronicznej. Na realizację zamówienia przewidziano 20 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Projekt obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych prawem uzgodnień, dopuszczeń, warunków oraz decyzji niezbędnych do realizacji robót budowlanych:

  • Wybudowana linia kolejowa ma zapewniać osiągnięcie parametrów eksploatacyjnych – V max=120 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 80km/h dla towarowych z naciskiem maks. na oś 21kN zgodnych z przyjętą kat. linii wg TSI(Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności) na przedmiotowym odcinku linii nr 354.
  • Budowa drugiego toru jest kluczowe  do zwiększenia przepustowości LK 354, warunkującym możliwość uruchomienia dodatkowych pociągów z Poznania Gł. w kierunku Rogoźna Wlkp.
  • Projektuje się zaprojektowanie dobudowy drugiego toru wraz z siecią trakcyjną na odc. linii od st. Oborniki Wlkp Miasto do st. Oborniki Wlkp. wraz z drugą przeprawą rzeczną oraz budowy mijanki w Parkowie.
  • Projekt zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej w km 30,453 spowoduje na nim podniesienie bezpieczeństwa.
  • Planowane jest również zlikwidowanie posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp.
  • Most, usprawniony zostanie wjazd na st. Oborniki Wlkp.
  • Projektowana jest budowa peronu wzdłuż nowego toru nr 2 w Parkowie i Obornikach Wlkp. Miasto z małą architekturą.
  • Projekt przewiduje pozyskanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji dla odcinka posterunek odgałęźny Oborniki Most – Oborniki Wlkp. z dobudową drugiego przęsła na rzece Warcie.

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

W Domu Kultury w Objezierzu odbyło się spotkanie wigilijne. Organizatorem jego był Burmistrz Obornik Tomasz Szrama.
Miło nam poinformować, że Krzysztof Nowacki – prezes Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach – został zaproszony do rozmowy w programie HydroFON, który porusza najważniejsze tematy związane z funkcjonowaniem branży wodociągowo-kanalizacyjnej w Polsce.
W rocznicę wprowadzenia stanu wojennego w Polsce, przy Pomniku Solidarności na Placu Karola Marcinkowskiego w Rogoźnie odbyła się uroczystość upamiętniająca ofiary tamtych tragicznych wydarzeń.
W dniu 8 grudnia 2025 roku w Sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Obornikach odbyło się spotkanie Lokalnego Partnerstwa ds. wody w powiecie obornickim, organizowane przez Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Poznaniu.
W czwartek 11 grudnia prezes  PWiK Oborniki – Krzysztof Nowacki podpisał w Warszawie umowę z Prezesem Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – Robertem Gajdą, przy udziale Roberta Markiewicza, Dyrektora Departamentu Adaptacji do Zmian Klimatu.
Reprezentantki LGD Kraina Trzech Rzek wzięły udział w szkoleniu dla Ośrodków Działaj Lokalnie w Warszawie.
W powiecie obornickim wolontariusze Szlachetnej Paczki dotarli w tym roku do 14 rodzin. Za każdą z nich stoi inny zupełnie inna historia, ale jedno pozostaje wspólne: ogromna potrzeba wsparcia. To pomoc, która nie tylko spełnia materialne potrzeby, ale daje coś więcej - wiarę w dobro.