Przejdź do głównej treści

Oborniki. Otwarcie ofert w przetargu na budowę drugiej lini torów

| Marcin | Lokalne

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A  w ramach prowadzonego przetargu nieograniczonego pn. „Wykonanie robót dla zadania pn.: „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wielkopolskie Most do stacji Oborniki Wielkopolskie”  dokonało w dniu 21.01.2025  otwarcia zgłoszonych do przetargu ofert.

Łącznie złożono 10 ofert:

 

Wykonawca

Cena brutto

STRABAG

132 202 462,70

ALUSTA

141 161 634,31

PORR

122 858 550,00

Nowak-Mosty

129 401 228,39

Primost Południe

127 384 059,79

Konsorcjum firm: INTOP, NTOP Warszawa

127 899 070,63

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor

141 481 496,82

Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego MOSTKOL

133 210 226,38

Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe

133 875 903,37

NDI ENERGY

131 513 278,81

O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena. PKP PLK nie planują przeprowadzania aukcji elektronicznej. Na realizację zamówienia przewidziano 20 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Projekt obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych prawem uzgodnień, dopuszczeń, warunków oraz decyzji niezbędnych do realizacji robót budowlanych:

  • Wybudowana linia kolejowa ma zapewniać osiągnięcie parametrów eksploatacyjnych – V max=120 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 80km/h dla towarowych z naciskiem maks. na oś 21kN zgodnych z przyjętą kat. linii wg TSI(Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności) na przedmiotowym odcinku linii nr 354.
  • Budowa drugiego toru jest kluczowe  do zwiększenia przepustowości LK 354, warunkującym możliwość uruchomienia dodatkowych pociągów z Poznania Gł. w kierunku Rogoźna Wlkp.
  • Projektuje się zaprojektowanie dobudowy drugiego toru wraz z siecią trakcyjną na odc. linii od st. Oborniki Wlkp Miasto do st. Oborniki Wlkp. wraz z drugą przeprawą rzeczną oraz budowy mijanki w Parkowie.
  • Projekt zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej w km 30,453 spowoduje na nim podniesienie bezpieczeństwa.
  • Planowane jest również zlikwidowanie posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp.
  • Most, usprawniony zostanie wjazd na st. Oborniki Wlkp.
  • Projektowana jest budowa peronu wzdłuż nowego toru nr 2 w Parkowie i Obornikach Wlkp. Miasto z małą architekturą.
  • Projekt przewiduje pozyskanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji dla odcinka posterunek odgałęźny Oborniki Most – Oborniki Wlkp. z dobudową drugiego przęsła na rzece Warcie.

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

W niedzielę, 15 czerwca w Zespole Szkół im. Gen. T. Kutrzeby odbyła się VIII Olimpiada Integracyjna zorganizowana przez Stowarzyszenie Przyjaciel.
Na sieci wodociągowej w Kowanowie zamontowano właśnie nowy element – zawór odpowietrzająco-napowietrzający. Choć dla wielu mieszkańców może brzmieć to jak kolejny trudny w nazwie szczegół techniczny, to w rzeczywistości – ważny krok w stronę jeszcze sprawniejszego i bezpieczniejszego systemu wodoci…
Długotrwałe prace nad ustaleniem zasad dotyczących wizytówki Obornik zmierzają ku końcowi. Prace nad miejscowym planem zagospodarowania dla terenów nadrzecznych rzeki Warty oraz Śródmieścia będą teraz procedowane przez obornickich radnych.
W niedzielę 15 czerwca blisko 400 osób wystartuje w biegu charytatywnym dla Wiktorii. Wydarzenie odbędzie się w Nowołoskońcu.
Liczba poszkodowanych osób w obornickiej aferze finansowej jest ogromna. Wiele z nich ciągle dowiaduje się, że padły ofiarą oszustwa.
Torujemy dwutorową jazdę między Poznaniem a Piłą – w Obornikach, na ważnym odcinku trasy kolejowej, wybudujemy drugi tor i dodatkową „nitkę” mostu na Warcie. W efekcie zwiększymy długość dwutorowego odcinka aż o blisko 10%, co przełoży się na dogodniejsze podróże regionalne i dalekobieżne. Właśnie…
Od wielu miesięcy ul. Lipowa w Obornikach obok Parku Niepodległości jest podtapiana przez niewydolną kanalizację deszczową. W końcu ma to ulec zmianie.