Przejdź do głównej treści

Oborniki. Otwarcie ofert w przetargu na budowę drugiej lini torów

| Marcin | Lokalne

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A  w ramach prowadzonego przetargu nieograniczonego pn. „Wykonanie robót dla zadania pn.: „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wielkopolskie Most do stacji Oborniki Wielkopolskie”  dokonało w dniu 21.01.2025  otwarcia zgłoszonych do przetargu ofert.

Łącznie złożono 10 ofert:

 

Wykonawca

Cena brutto

STRABAG

132 202 462,70

ALUSTA

141 161 634,31

PORR

122 858 550,00

Nowak-Mosty

129 401 228,39

Primost Południe

127 384 059,79

Konsorcjum firm: INTOP, NTOP Warszawa

127 899 070,63

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor

141 481 496,82

Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego MOSTKOL

133 210 226,38

Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe

133 875 903,37

NDI ENERGY

131 513 278,81

O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena. PKP PLK nie planują przeprowadzania aukcji elektronicznej. Na realizację zamówienia przewidziano 20 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Projekt obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych prawem uzgodnień, dopuszczeń, warunków oraz decyzji niezbędnych do realizacji robót budowlanych:

  • Wybudowana linia kolejowa ma zapewniać osiągnięcie parametrów eksploatacyjnych – V max=120 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 80km/h dla towarowych z naciskiem maks. na oś 21kN zgodnych z przyjętą kat. linii wg TSI(Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności) na przedmiotowym odcinku linii nr 354.
  • Budowa drugiego toru jest kluczowe  do zwiększenia przepustowości LK 354, warunkującym możliwość uruchomienia dodatkowych pociągów z Poznania Gł. w kierunku Rogoźna Wlkp.
  • Projektuje się zaprojektowanie dobudowy drugiego toru wraz z siecią trakcyjną na odc. linii od st. Oborniki Wlkp Miasto do st. Oborniki Wlkp. wraz z drugą przeprawą rzeczną oraz budowy mijanki w Parkowie.
  • Projekt zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej w km 30,453 spowoduje na nim podniesienie bezpieczeństwa.
  • Planowane jest również zlikwidowanie posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp.
  • Most, usprawniony zostanie wjazd na st. Oborniki Wlkp.
  • Projektowana jest budowa peronu wzdłuż nowego toru nr 2 w Parkowie i Obornikach Wlkp. Miasto z małą architekturą.
  • Projekt przewiduje pozyskanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji dla odcinka posterunek odgałęźny Oborniki Most – Oborniki Wlkp. z dobudową drugiego przęsła na rzece Warcie.

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

Po latach przygotowań ekspresowa S11 zbliża się do Obornik. Jeszcze w 2025 roku ma zostać ogłoszony przetarg na budowę odcinka Ujście–Oborniki, a w regionie ruszyły pierwsze prace przygotowawcze w terenie. 
W przedszkolu „Bajka” w Obornikach biało-czerwone barwy towarzyszyły dzieciom już od kilku dni. Najmłodsi z dumą uczcili Święto Niepodległości, łącząc zabawę, sztukę i patriotyzm.
To dzień, w którym wszyscy mówimy jednym głosem – Polska jest nasza. 11 listopada Oborniki, Rogoźno i Ryczywół zamienią się w scenę wspólnego świętowania – z hymnem, flagami, biegami i koncertami.
Nadia Janka była gościem Burmistrza Rogoźna Łukasza Zaranka. Powodem były sukcesy rogozińskiej nastolatki.
Powiat Obornicki pozyskał pożyczkę z Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju. Pozwoli ona zbudować boisko przy Zespole Szkół i. Hipolita Cegielskiego w Rogoźnie.
Już w grudniu ulice regionu rozświetli świąteczny konwój aut i sań – Moto Mikołajki 2025! Święty Mikołaj wraz z elfami i Grinchem odwiedzi dzieci, które czekają na prezenty, uśmiech i sporą dawkę świątecznej magii.
Po zakończeniu prac przy wymianie pieca w Świetlicy Wiejskiej w Nowołoskońcu mieszkańcy znów spotkają się w odnowionym budynku. Już 8 listopada o godz. 18:00 odbędzie się tam Dzień Seniora – z poczęstunkiem, biesiadą i pokazem ratowniczym OSP.