Środki dezynfekcyjne do poniedziałku we wszystkich urzędach pocztowych

Wszystkie placówki Poczty Polskiej mają być zaopatrzone w środeki dezynfekcyjne najpóźniej do poniedziałku.
Sprawa bezpieczeństwa w punktach obsługi klientów jest niezwykle istotna. W jednym miejscu pojawia się wielu interesantów. Ryzyko zarażenia koronawirusem jest wysokie. Problem zapewnienia bezpieczeństwa dotyczy nie tylko placówek pocztowych. Należy pamiętać także o pracownikach urzędów, instytucji finansowych, czy policji, straży miejskiej i strażakach. Wszędzie tam niebezpieczeństwo jest duże. Ważne jednak jest też to, aby obie strony potrafiły się odnależć w sytuacji. Wymagając od poszczególnych instytucji zapewnienia bezpieczeństwa nie zapominajmy o sobie. Pamiętajmy o tym, że listonosz czy kurier nie przyjedzie, jeśli nie będzie miał dla nas przesyłki, gdy czegoś nie zamówimy. Zanim będziemy domagać się dezynfekcji długopisu pomyślmy, czy nasze klamki i domofony przeszły podobny proces. Nie doprowadzajmy do absurdów i nie przepychajmy się na siłę w sklepach do lady. Starajmy się wykazać więcej zrozumienia. Odrobina uśmiechu i życzliwości może więcej zdziałać niż roszczeniowa postawa.
Otrzymaliśmy oficjalne stanowisko Poczty Polskiej w sprawie środków dezynfekujących nadesłane przez rzecznika prasowego Poczty Polskiej Justynę Siwek:
... zakupiliśmy płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki dla pracowników. Ich dystrybucja trwa i będzie prowadzona również w weekend, aby najpóźniej w poniedziałek dotarły do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami, w pierwszej kolejności w płyny są zaopatrywani listonosze. Organizacja pracy tych grup zawodowych jest skierowana na realizację usług zgodnie z potrzebami klientów, jak i obowiązującym stanem prawnym, przy szczególnym zapewnieniu bezpieczeństwa naszych klientów.
Mając na uwadze podejmowanie wszelkich działań zmierzających do zwiększenia bezpieczeństwa naszych Pracowników zostają wprowadzone nowe rozwiązania organizacyjne – tzw. STREFA OCHRONNA w bezpośredniej obsłudze klienta.
W trosce o klientów oraz pracowników Poczty Polskiej prosimy osoby wchodzące do placówki o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę przy okienku i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Pracownicy Poczty będą kolejno prosić klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi, a bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty.
W sytuacji wzrostu absencji pracowników zmianie mogą ulec godziny pracy placówek pocztowych. Najbardziej aktualne informacje o godzinach otwarcia placówek pocztowych są dostępne pod adresem: placówki.poczta-polska.pl.
W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników jesteśmy w stałym kontakcie z Głównym Inspektorem Sanitarnym i na bieżąco wprowadzamy jego zalecenia.