Przejdź do głównej treści

Arriva o czwartkowym zdarzeniu

| Łukasz | Lokalne

Arriva Bus Transport Sp. z o.o. udzieliła naszej Redakcji odpowiedź na pytania dotyczące sytuacji z czwartku 17 października.

Przypominamy, że w dniu wczorajszym, tj. w czwartek 17 października policja prowadziła akcję w całej Polsce polegającą na kontroli m.in. autobusów. Takie działania prowadziła także obornicka policja. W wyniku kontroli, aż 6 autobusów nie spełniało wymagań pozwalających na wyjazd na drogi. Policjanci zatrzymali dowody rejestracyjne. Dziś otrzymaliśmy odpowiedź na nasze pismo przesłane przez Joannę Parzniewską, rzecznik Arriva Bus Transport sp.z o.o.

... w pierwszej kolejności najmocniej przepraszamy pasażerów  za wszelkie niedogodności i utrudnienia, jakie miały miejsce w dniu wczorajszym.

Opisana sytuacja była dla nas również zaskoczeniem. Wszystkie autobusy eksploatowane przez spółkę Arriva spełniają wymogi bezpieczeństwa oraz posiadają ważne badania techniczne. 

Szczegółowo analizujemy i wyjaśniamy wskazane uchybienia, by taka sytuacja nie miała miejsca w przyszłości. W związku z tym wzmocniona została również obsada mechaników w warsztacie w Obornikach.

W obszarze utrzymania floty spółka posiada i realizuje restrykcyjne procedury, które pozwalają na zapewnienie odpowiedniego poziomu kontroli utrzymania obecnie posiadanych i eksploatowanych autobusów.  Poza wymaganymi polskim prawem przeglądami technicznymi, każdy autobus co 8 tygodni przechodzi dodatkowy gruntowny przegląd techniczny.  Przeprowadzane są również dodatkowe audyty wewnętrzne przez wykwalifikowanych audytorów.  

W związku z nagłym wyłączeniem z ruchu 6 pojazdów, podjęliśmy natychmiastową decyzję o zapewnieniu taboru zastępczego. W efekcie błyskawicznej reakcji, w dniu dzisiejszym realizacja rozkładu jazdy odbywa się bez istotnych zakłóceń. 

Dokładamy wszelkich starań by zapewnić pasażerom jak najwyższy komfort podróży w trwającym nadal okresie przejściowym realizacji umowy, po wdrożonym w ekspresowym tempie „awaryjnym” przejęciu przewozów po rezygnacji poprzedniego operatora. 

Pierwszy okres działalności w Obornikach pozwolił na poznanie specyfiki komunikacji w Obornikach i na bazie zdobytego tutaj doświadczenia pracujemy nad tym by wraz z zakończeniem  okresu przejściowego, sytuacja taborowa ustabilizowała się, a do realizacji przewozów w Obornikach przeznaczone były docelowe pojazdy.

Okres przejściowy kończy się wraz z październikiem. Od listopada na trasach mają się znaleźć zupełnie inne autobusy. Pierwsze mają zjechać do Obornik już za kilka dni. 

 

W dniu 8 grudnia 2025 roku w Sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Obornikach odbyło się spotkanie Lokalnego Partnerstwa ds. wody w powiecie obornickim, organizowane przez Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Poznaniu.
W czwartek 11 grudnia prezes  PWiK Oborniki – Krzysztof Nowacki podpisał w Warszawie umowę z Prezesem Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – Robertem Gajdą, przy udziale Roberta Markiewicza, Dyrektora Departamentu Adaptacji do Zmian Klimatu.
Reprezentantki LGD Kraina Trzech Rzek wzięły udział w szkoleniu dla Ośrodków Działaj Lokalnie w Warszawie.
W powiecie obornickim wolontariusze Szlachetnej Paczki dotarli w tym roku do 14 rodzin. Za każdą z nich stoi inny zupełnie inna historia, ale jedno pozostaje wspólne: ogromna potrzeba wsparcia. To pomoc, która nie tylko spełnia materialne potrzeby, ale daje coś więcej - wiarę w dobro.
6 grudnia w Warszawie odbyło się uroczyste zebranie Zarządu Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego, podczas którego wyróżniono organizatorów najważniejszych imprez sezonu oraz medalistów międzynarodowych zawodów.
8 grudnia 2025 roku dokonano odbioru prac remontowych na drodze gminnej Tłukawy–Igrzyna. To kolejny krok w poprawie bezpieczeństwa i komfortu poruszania się mieszkańców naszej gminy - informuje ryczywol.pl
Rogozińscy urzędnicy zareagowali na wchodzenie na teren ronda, gdzie wiele osób robi sobie zdjęcia z bombką.