Przejdź do głównej treści

Obrady Rady Miejskiej w Obornikach 25 września

| Łukasz | Komunikaty
fot. oborniki.pl

Przewodniczący Rady Miejskiej w Obornikach Paweł Drewicz zaprasza na sesję. Rada Miejska będzie obradowała 25 września.

Zapraszam na VII (7) sesję Rady Miejskiej w Obornikach, która odbędzie się 25 września 2024 r. (środa) o godz. 9.00 w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Obornikach ul. marsz. J. Piłsudskiego 76  Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołów z IV, V (nadzwyczajnej) i VI sesji Rady Miejskiej w Obornikach.
4. Sprawozdanie Burmistrza Obornik z prac w okresie między sesjami.
5. Sprawozdania komisji z prac w okresie między sesjami.
6. Zapytania do przewodniczących komisji w zakresie dotyczącym przedstawionych sprawozdań.
7. Zapytania radnych do przedstawicieli Zarządu i Rady Powiatu Obornickiego oraz dyrektorów jednostek organizacyjnych, instytucji kultury, prezesów spółek i zaproszonych gości.
8. Zapytania sołtysów.
9. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Objezierzu (osoba referująca: Przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji p. Agnieszka Katarzyna Balcerowiak).
10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Oborniki na rok 2024 (osoba referująca: Skarbnik Gminy Oborniki p. Joanna Gzyl).
11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Oborniki na lata 2024-2056 (osoba referująca: Skarbnik Gminy Oborniki p. Joanna Gzyl).
12. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Wielkopolskiemu (osoba referująca: Inspektor w Wydziale Inwestycji i Rozwoju p. Andrzej Proniewicz).
13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania (osoba referująca: Dyrektor Centrum Usług Wspólnych p. Krzysztof Hetmański).
14. Podjęcie uchwały w sprawie zbycia w drodze bezprzetargowej udziału w nieruchomości położonej w miejscowości Oborniki, gmina Oborniki na rzecz drugiego współwłaściciela (osoba referująca: Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
15. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia pomieszczeń znajdujących się w budynku w miejscowości Kiszewo 76, gmina Oborniki, stanowiącego własność Gminy Oborniki, na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata (osoba referująca: Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
16. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia woli nieodpłatnego przyjęcia na rzecz Gminy Oborniki nieruchomości położonej w miejscowości Łukowo, gmina Oborniki (osoba referująca: Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
17. Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej w Obornikach.
18. Informacje o zgłaszanych interpelacjach i zapytaniach radnych oraz udzielonych na nie odpowiedziach.
19. Wolne głosy i wnioski.
20. Zamknięcie sesji.
                                                   Przewodniczący Rady Miejskiej w Obornikach  Paweł Drewicz

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej informuje o niebezpiecznych zjawiskach pogodowych. W niedzielę, 26 października 2025 r., przez region przechodzą przelotne opady deszczu i lokalne burze. W drugiej części dnia nasili się również wiatr, którego porywy mogą osiągać nawet 75 km/h.
Biuro Ruchu Drogowego KGP w Warszawie, Instytut Transportu Samochodowego, Starosta Obornicki oraz Przedsiębiorcy prowadzący Stacje Kontroli Pojazdów zachęcają do wzięcia udziału w akcji darmowego sprawdzenia oświetlenia pojazdów.
Po roku od pierwszych rozmów o planie zagospodarowania dla Pacholewa temat wraca na stół. Gmina Oborniki zaprasza mieszkańców na otwarte spotkanie, które odbędzie się 21 października 2025 r. w urzędzie oraz online.
Liczne wyłączenie prądu zaplanowała spółka Enea Operator w miesiącu październiku, ale także w kolejnym. Z czasowymi utrudnieniami z dostępem do energii elektrycznej mają mieć mieszkańcy miejscowości z całego powiatu obornickiego.
W świetlicy wiejskiej w Nininie odbędzie się 15 października zebranie. Mieszkańcy będą wybierać nowego gospodarza wsi.
Mieszkańcy Uścikówca muszą przygotować się do utrudnień związanych z planowanymi pracami przy budowie drogi.
Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad w Poznaniu informuje o zmianach w organizacji ruchu w Ujściu. Zaczną obowiązywać od czwartku, tj. 9 października.