Przejdź do głównej treści

Wywiad gospodarczy prowadzony przez agencję detektywistyczną - co warto o tym wiedzieć?

Nowy partner biznesowy zawsze jest swego rodzaju ryzykiem, niepewnością. Nigdy nie możemy mieć pewności, czy współpraca nam się opłaci, czy nie będzie żadnych kłopotów. Aby chociażby zminimalizować strach i ryzyko, można przed podpisaniem umowy sprawdzić kontrahenta. Wystarczy zdecydować się na bardzo dyskretny i skuteczny wywiad gospodarczy. Sprawdź, na czym to polega i jak działa prywatny detektyw w takiej sytuacji!

Wywiad gospodarczy - jak to działa w przypadku prywatnego detektywa?

Wywiad gospodarczy to jeden z bardziej dyskretnych sposobów na otrzymanie potrzebnych informacji o firmie czy przedsiębiorcy. Przeprowadza się go na zlecenie. Zazwyczaj agencja detektywistyczna Katowice uzyskuje takie zlecenia od innych podmiotów gospodarczych bądź od osób prywatnych. Jest to jeden z najlepszych sposobów na zminimalizowanie ryzyka, jakie istnieje podczas nawiązywana współpracy z osobami, których się nie zna i nie wiadomo naprawdę, jaka jest ich sytuacja finansowa. Wywiad środowiskowy to narzędzie w pełni bezpieczne prawnie, więc detektyw nie popełnia żadnego wykroczenia podczas zbierania cennych informacji. Takimi zleceniami zajmują się jedynie agencje detektywistyczne, w których nie brakuje prywatnych detektywów z licencją.

Rodzaje wywiadów gospodarczych

Jeśli chcesz zlecić wykonanie wywiadu gospodarczego detektywowi, na samym początku trzeba dowiedzieć się, jakie typy wywiadów wyróżniamy. Otóż wywiad środowiskowy to kilka odmian, wśród których znajdziemy:

  • analizę konkurencyjności - jest to wywiad, który pozwala pozyskać informacje oraz umożliwia wykonanie szczegółowej analizy konkurencji,
  • Business Intelligence - ten rodzaj wywiadu pozwala na zdobycie cennych informacji, które wpływają na decyzje podejmowane w przedsiębiorstwie o znaczeniu operacyjnym i strategicznym,
  • Economic Intelligence - przeprowadza się go, by pozyskać informacje niezbędne dla prawidłowego prowadzenia polityki reinwestowania oraz zarządzania zdolnościami produkcyjnymi i zasobami firmy,
  • Due diligence - celem tego typu wywiadu jest całościowa, pogłębiona analiza konkretnego podmiotu gospodarczego na bazie zdobytych informacji przez agencję,
  • Commercial Intelligence - jest to najstarsza i należąca do najbardziej zaawansowanych form wywiadu detektywistycznego, który polega na pozyskaniu wszechstronnych informacji o prosperowaniu konkretnego przedsiębiorstwa.

Dlaczego warto zdecydować się na wywiad gospodarczy?

Jeśli nie jesteś pewien, w którą stronę pchnąć swoją firmę bądź czy warto podejmować się współpracy z konkretnym partnerem biznesowym, warto zdecydować się na profesjonalnie przeprowadzony wywiad gospodarczy. Agencje detektywistyczne posiadają specjalne narzędzia, a przy okazji także wiele lat doświadczenia i intuicję, dzięki czemu zbiorą wszystkie potrzebne dla klienta informacje. Wykwalifikowani detektywi z licencjami są w stanie pokonywać bariery prawne, ale też zdobywać potrzebne informacje podatkowe, które często są w stanie powiedzieć bardzo dużo o konkretnym przedsiębiorcy.

Europejski Program Przemysłu Obronnego (EDIP) to kolejna inicjatywa UE, która ma wzmocnić ten sektor gospodarki Starego Kontynentu. Zgodnie z założeniami 1,5 mld euro w postaci dotacji ma trafić na innowacyjne projekty, wspólne europejskie zamówienia publiczne w obszarze obronności i zwiększenie pr…
Około 30 mln zł rocznie kosztuje Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego wypłata świadczeń gotówką przez listonosza. Co trzeci świadczeniobiorca wciąż nie decyduje się na otrzymywanie pieniędzy na konto bankowe. Kasa prowadzi kampanię, która ma ich przekonać do korzystania z bankowości, podkreśla…
Zwiększenie krajowych możliwości magazynowych paliw i bezpieczeństwa ich dostaw, modernizacja infrastruktury przesyłowej czy też współpraca międzynarodowa – to kluczowe elementy wzmacniania bezpieczeństwa energetycznego Polski w momencie, gdy sytuacja geopolityczna dynamicznie się zmienia. Logistyc…
Do jednostek KAS docierają informacje sygnalne, zwane potocznie donosami, dotyczące różnych naruszeń przepisów prawa podatkowego. Sygnaliści zwracają uwagę m.in. na brak wydawania paragonów, nieopodatkowany najem oraz tzw. życie ponad stan. Są też zgłoszenia związane z działalnością handlową w Inte…
70 proc. badanych firm z sektora MŚP w ekspansji zagranicznej widzi szansę na zwiększenie przychodów dzięki dostępowi do większej liczby klientów. Dla co trzeciej to możliwość zbudowania marki o światowej rozpoznawalności – wynika z raportu „Trendy w sektorze MŚP i e-commerce”, przygotowanego przez…
Naukowcy ze Stanfordu doszli do wniosku, że dwukrotna zmiana czasu w roku zaburza rytm dobowy, co w długim terminie prowadzi do częstszego występowania udarów i otyłości. Korzystniejszym rozwiązaniem byłoby zniesienie zmiany czasu, bez względu na to, czy zostaniemy przy czasie letnim, czy zimowym…
Co trzeci Polak nie podejmuje żadnej formy ruchu, w tym spacerów czy jazdy na rowerze – wynika z raportu Instytutu Badań Strukturalnych przygotowanego na zlecenie Benefit Systems. Ma to przełożenie nie tylko na ich zdrowie, ale i funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia, ubezpieczeń społecznych oraz…