Przejdź do głównej treści

Wywiad gospodarczy prowadzony przez agencję detektywistyczną - co warto o tym wiedzieć?

Nowy partner biznesowy zawsze jest swego rodzaju ryzykiem, niepewnością. Nigdy nie możemy mieć pewności, czy współpraca nam się opłaci, czy nie będzie żadnych kłopotów. Aby chociażby zminimalizować strach i ryzyko, można przed podpisaniem umowy sprawdzić kontrahenta. Wystarczy zdecydować się na bardzo dyskretny i skuteczny wywiad gospodarczy. Sprawdź, na czym to polega i jak działa prywatny detektyw w takiej sytuacji!

Wywiad gospodarczy - jak to działa w przypadku prywatnego detektywa?

Wywiad gospodarczy to jeden z bardziej dyskretnych sposobów na otrzymanie potrzebnych informacji o firmie czy przedsiębiorcy. Przeprowadza się go na zlecenie. Zazwyczaj agencja detektywistyczna Katowice uzyskuje takie zlecenia od innych podmiotów gospodarczych bądź od osób prywatnych. Jest to jeden z najlepszych sposobów na zminimalizowanie ryzyka, jakie istnieje podczas nawiązywana współpracy z osobami, których się nie zna i nie wiadomo naprawdę, jaka jest ich sytuacja finansowa. Wywiad środowiskowy to narzędzie w pełni bezpieczne prawnie, więc detektyw nie popełnia żadnego wykroczenia podczas zbierania cennych informacji. Takimi zleceniami zajmują się jedynie agencje detektywistyczne, w których nie brakuje prywatnych detektywów z licencją.

Rodzaje wywiadów gospodarczych

Jeśli chcesz zlecić wykonanie wywiadu gospodarczego detektywowi, na samym początku trzeba dowiedzieć się, jakie typy wywiadów wyróżniamy. Otóż wywiad środowiskowy to kilka odmian, wśród których znajdziemy:

  • analizę konkurencyjności - jest to wywiad, który pozwala pozyskać informacje oraz umożliwia wykonanie szczegółowej analizy konkurencji,
  • Business Intelligence - ten rodzaj wywiadu pozwala na zdobycie cennych informacji, które wpływają na decyzje podejmowane w przedsiębiorstwie o znaczeniu operacyjnym i strategicznym,
  • Economic Intelligence - przeprowadza się go, by pozyskać informacje niezbędne dla prawidłowego prowadzenia polityki reinwestowania oraz zarządzania zdolnościami produkcyjnymi i zasobami firmy,
  • Due diligence - celem tego typu wywiadu jest całościowa, pogłębiona analiza konkretnego podmiotu gospodarczego na bazie zdobytych informacji przez agencję,
  • Commercial Intelligence - jest to najstarsza i należąca do najbardziej zaawansowanych form wywiadu detektywistycznego, który polega na pozyskaniu wszechstronnych informacji o prosperowaniu konkretnego przedsiębiorstwa.

Dlaczego warto zdecydować się na wywiad gospodarczy?

Jeśli nie jesteś pewien, w którą stronę pchnąć swoją firmę bądź czy warto podejmować się współpracy z konkretnym partnerem biznesowym, warto zdecydować się na profesjonalnie przeprowadzony wywiad gospodarczy. Agencje detektywistyczne posiadają specjalne narzędzia, a przy okazji także wiele lat doświadczenia i intuicję, dzięki czemu zbiorą wszystkie potrzebne dla klienta informacje. Wykwalifikowani detektywi z licencjami są w stanie pokonywać bariery prawne, ale też zdobywać potrzebne informacje podatkowe, które często są w stanie powiedzieć bardzo dużo o konkretnym przedsiębiorcy.

74 proc. Polaków popiera wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce, z czego 39 proc. zdecydowanie – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie inicjatywy „Every Can Counts” („Każda puszka cenna”). To wynik lepszy, niż wynosi średnia dla 16 badanych rynków (71 proc.). W większości krajów widać, że…
W październiku br. codzienne zakupy zdrożały średnio o 4,1% rdr. We wrześniu ogólny wzrost cen rdr. wyniósł 4,9%, a w sierpniu – 5,1%. To jeden z wniosków płynących z raportu pt. „Indeks Cen w Sklepach Detalicznych”. Jego autorzy przeanalizowali ponad 101 tys. cen z blisko 48 tys. sklepów. Ponadto…
Najbardziej perspektywiczne i innowacyjne firmy zyskają nowe źródło finansowania. Zainaugurowany właśnie program Innovate Poland to pierwsza w Polsce inicjatywa na taką skalę, która łączy kapitał publiczny – Polski Fundusz Rozwoju (PFR), Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) i Europejski Fundusz Inwest…
Kobiety planujące ciążę lub będące w ciąży wciąż borykają się z ukrytą dyskryminacją na rynku pracy. Wiele z nich doświadcza ograniczeń w awansach, trudności w zatrudnieniu, a także niższych wynagrodzeń lub braku równych szans po powrocie z urlopu macierzyńskiego. Co trzeci Polak zna przypadki kobi…
Polski sektor kosmiczny coraz mocniej angażuje się w europejskie projekty. Wśród priorytetowych są te związane z bezpieczeństwem. – Przed Polską nowy etap myślenia o bezpieczeństwie i wykorzystania danych satelitarnych w tym celu – mówi dr Marta Wachowicz, prezes Polskiej Agencji Kosmicznej. Według…
Ponad jedna czwarta społeczeństwa identyfikuje się z tzw. luką czynszową – zarabia zbyt mało, by wynająć lub kupić mieszkanie na rynku komercyjnym, ale zbyt dużo, by otrzymać wsparcie mieszkaniowe od państwa, wynika z danych Fundacji Habitat for Humanity. To na tej grupie chce się skupić rząd – w b…
Europejski Program Przemysłu Obronnego (EDIP) to kolejna inicjatywa UE, która ma wzmocnić ten sektor gospodarki Starego Kontynentu. Zgodnie z założeniami 1,5 mld euro w postaci dotacji ma trafić na innowacyjne projekty, wspólne europejskie zamówienia publiczne w obszarze obronności i zwiększenie pr…