Przedsiębiorco! Zobacz, czego potrzebuje Twój biznes

Zakładając lub prowadząc już własną firmę, przekonujesz się, o jak wiele rzeczy należy zadbać. Spełnianie wymogów urzędów i odpowiadanie na potrzeby klientów to trudne zadania. Istnieją pewne gadżety dla Twojego biura, sklepu, restauracji czy punktu usługowego, które znacznie ułatwiają pracę i… życie. O czym warto pamiętać?
Jeśli prowadzisz małą działalność w zaciszu własnego domu, z pewnością potrzebujesz znacznie mniej rzeczy, niż przedsiębiorca, który pracuje poza miejscem zamieszkania. O inne akcesoria musi zadbać właściciel sklepu, o inne – restaurator, a o jeszcze inne – właściciel biura rachunkowego. Przekonaj się, co może Ci się przydać, jeśli chcesz uatrakcyjnić swój biznes w oczach klientów, a sobie i swoim pracownikom ułatwić pracę.
Mała wielka zmiana – tabliczki informacyjne
O tabliczkach zapominamy, sądząc, że nie są tak naprawdę potrzebne. Tymczasem tabliczki na drzwi znacznie ułatwiają pracę, szczególnie nowym pracownikom, a także – albo i przede wszystkim – wpływają na komfort Twoich klientów. Nikt z nas, chcąc skorzystać z jakiejś usługi lub kupić produkt, nie lubi błądzić między biurami, pokojami i łazienkami, zastanawiając się, do których drzwi należy zapukać, by załatwić swoją sprawę. Co ciekawe – jest wiele osób, które na tym etapie są w stanie nawet zrezygnować z próby skorzystania oferty!
Jeśli prowadzisz przychodnię lekarską, na tabliczkach przydrzwiowych umieść nazwiska lekarzy lub nazwy gabinetów. Jeśli prowadzisz biuro, do którego osobiście zapraszasz klientów – pamiętaj o umieszczeniu na drzwiach każdego pokoju nazwiska i stanowiska osoby, którą znajdą w środku. Wpłynie to nie tylko na komfort klienta, ale również na wygodę i wydajność pracowników, którzy nie będą musieli co chwilę odrywać się od pracy, by wytłumaczyć klientowi, gdzie powinien się udać.
Zasady, cenniki, procedury – na widoku!
Niejednokrotnie widziałeś pewnie na portalach społecznościowych pytania o cenę produktu, na które ogłoszeniodawca odpowiada jedynie “priv”... Wiesz, jakie to irytujące, prawda? Nie rób tego sobie, swoim współpracownikom i klientom – zadbaj o przejrzystą ekspozycję wszystkich niezbędnych informacji, których mogą szukać zainteresowani.
Tablice korkowe przestały być pierwszym wyborem w miejscach pracy, których właściciele szczególnie dbają o estetykę i nowoczesny wygląd wnętrza. Dziś tryumfy święcą ramki magnetyczne lub samoprzylepne, w których można z łatwością umieścić właściwie wszystkie potrzebne treści:
- ofertę z cennikiem dla klientów,
- procedury istotne dla pracowników,
- menu dla gości restauracji,
- zasady korzystania z usług,
- regulaminy,
- plakaty reklamowe
i inne, które tylko przyjdą Ci do głowy. Ramki magnetyczne możesz umieścić nawet na witrynie sklepowej – wystarczy, że wybierzesz te, które są odporne na działanie promieni słonecznych. Zaletą ramek magnetycznych jest możliwość szybkiej zmiany ich zawartości bez utraty estetyki.
Co jeszcze przyda się w większości miejsc pracy?
- szafki na klucze do przechowywania dokumentów,
- sejfy,
- stojaki na ulotki,
- wizytowniki
i wiele innych produktów. Przejrzyj ofertę dobrego sklepu z artykułami dla biura i wybierz to, czego potrzebujecie Ty, Twoi pracownicy i klienci.