Debata „Laptopy dla pierwszaka?”

Laptop dla pierwszakaJesteśmy na początkowym etapie konsultacji środowiskowych i społecznych projektu ustawy o konwersji opłat z tytułu udzielenia koncesji operatorom ruchomych publicznych sieci telekomunikacyjnych i programu „Komputer dla ucznia” - powiedziała 6 kwietnia br. podsekretarz stanu w MI Magdalena Gaj otwierając debatę „Laptopy dla pierwszaka?” zorganizowaną przez Gazetę Wyborczą.

W spotkaniu uczestniczyli również minister edukacji Katarzyna Hall, minister, szef doradców strategicznych premiera Donalda Tuska Michał Boni oraz eksperci z kraju i z zagranicy, w tym z Portugalii, Wielkiej Brytanii i ze Szwecji.

 Podczas konferencji wiceminister M. Gaj przybliżyła założenia projektu konwersji rat opłat koncesyjnych. Operatorzy, którzy w 2000 r. uzyskali koncesje na UMTS, tj. PTK Centertel, Polkomtel S.A. i PTC Sp. z o.o., mają do zapłaty do budżetu państwa po 300 mln euro, czyli w sumie 900 mln euro.

Według projektowanej regulacji, konwersja będzie polegała na umorzeniu rat opłat koncesyjnych w zamian za:

  • uiszczenie w latach 2011-2013 do budżetu państwa płatności w wysokości 90 mln euro (2/3 należnych w tym okresie rat opłat koncesyjnych),
  •  zakupienie komputerów przenośnych z funkcjonalnością dostępu do Internetu,
  • poniesienie wydatków na inwestycje w infrastrukturę telekomunikacyjną służącą do zapewnienia dostępu do Internetu szerokopasmowego.

Program, który chcemy przedstawić społeczeństwu i nowoczesnej szkole ma za zadanie budowanie w pełni świadomego społeczeństwa cyfrowego – dodała podsekretarz stanu.

Wśród zaproszonych zagranicznych gości w debacie wziął udział także prezes Fundacji dla Mobilnej Komunikacji, koordynator programu e-Szkoła w Portugalii Marlo Franco. Polski projekt, przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury, wzorowany jest na przeprowadzonym w 2005 r. przez portugalski rząd „Technologicznym planie dla edukacji". W programie tym rozdano uczniom i nauczycielom 1,5 mln laptopów z dostępem do Internetu.

Robocza narada przebiegała w trzech głównych panelach dyskusyjnych:

  • Wyzwania polskiej modernizacji i edukacji
  • Wyrównywanie szans czy rewolucja technologiczna w szkole? Czy laptopy to jest to?
  • Technologie informacyjno-komunikacyjne w szkole. Jak je wprowadzić? Czy na pewno dla pierwszaków? Jak przygotować nauczycieli?

źródło Ministerstwo Infrastruktury

Dodaj komentarz

Zasady są częścią składową polityki prywatności: https://www.eoborniki.pl/home/polityka-prywatnoci.html. Treści użytkownika serwisu eoborniki zwanego Autorem komentarza - zamieszczane, prezentowane, przechowywane i udostępniane są w serwisie eoborniki.pl w imieniu własnym Autora komentarza, na jego rzecz i na jego odpowiedzialność. Autor komentarza zamieszcza treści dobrowolnie i nie domaga się za to zapłaty.
Dane gromadzone w serwisie to: adres IP, adres email, nazwa autora komentarza. Usuniecie komentarza oraz wszystkich danych możliwe jest po przesłaniu maila z adresu wprowadzonego w trakcie przesłania wpisu na adres kontakt@eoborniki.pl.
Eoborniki.pl nie ponosi odpowiedzialności za zawartość treści zamieszczonych, publikowanych, przechowywanych i udostępnianych przez Autora komentarza na stronach serwisu. Eoborniki.pl zastrzega sobie prawo do usunięcia, zmiany wpisów uznanych za obraźliwe, niezgodne z prawem lub inne według uznania.
Przesłanie komentarza jest jednoznaczne z potwierdzeniem przeczytania i akceptacją niniejszych zasad.
W wypadku zauważenia naruszenia Zasad oraz innych uwag prosimy o zgłoszenie na adres kontakt@eoborniki.pl.


Kod antyspamowy
Odśwież